Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Hz. Âli (kv) efendimiz ile Fâtıma ⁽ʳᵃ⁾ annemizin nikâhı ⤸
Enes b. Malik (radıyallahu anh) anlatıyor: “Resûlullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem), beni yanına çağırıp: ‘Ey Enes! Git, bana Ebu Bekir Sıddîk’ı, Ömer b. Hattab’ı, Osman b. Affan’ı, Abdurrahman b. Avf’ı, Sa’d b. Ebi Vakkas’ı, Talha’yı, Zübeyr’i ve Ensar’dan bir hayli sayıda Ensarı benim yanıma çağır!’ buyurdu. Ben de gidip onları çağırdım. Onlar
Münafığın namazı kılınınca
Tevbe 80) “Onlar için ister bağışlanma dile ister dileme (fark etmez.) Onlar için yetmiş kez bağışlanma dilesen de Allah onları asla affetmeyecektir. Bu, onların Allah ve Resûlünü inkâr etmiş olmaları sebebiyledir. Allah, fasık topluluğu doğru yola iletmez.” Ayrı not: Hz. Peygamber’in bir münafığın (Abdullah b. Übey) namazını kılması. Muvafakatı Ömer ayetidir. (Hz. Ömer ile ilgili yaklaşık 21 ayet var) Muvafakat: Sahabenin görüşüne uygun ayetin inmesidir. Devamında: Tevbe 84) <Onlardan ölen hiçbirine asla namaz kılma ve kabrinin başında durma. Çünkü onlar Allah’ı ve Resûlünü inkâr ettiler ve fasık olarak öldüler.>
Reklam
Allah cc. nun Hz. Peygamber'i uyarması
Enfal 67) <Yeryüzünde düşmanı tamamıyla sindirip hâkim duruma gelmedikçe, hiçbir peygambere esir almak yakışmaz. Siz geçici dünya menfaatini istiyorsunuz, hâlbuki Allah ahireti (kazanmanızı) istiyor. Allah, mutlak güç sahibidir, hüküm ve hikmet sahibidir.> Ayrı not: Esirlerin ne yapılacağına dair Hz. Ebu Bekir ve Hz. Ömer in görüşleri var. Burada Allah, Hz. Peygamber’i uyarmaktadır.
Bir sabah vakti Hz. Ömer’le Medîne’den Mekke’ye giderken bir tepeciğin yamacında koyunlarını otlatan (câhil) bir çobana rastladık. Halîfe Ömer, Kur’ân’ın prensiplerinin Arabistan’ın tenhâ bölgelerinin birinde yaşayan bu çoban tarafından anlaşılıp anlaşılmadığını sınamak ve bu emirlerin onun günlük hayatında ne ölçüde yer aldığını öğrenmek için
Sayfa 187Kitabı okudu
Din: Yanlışa kutsallık kazandırmak
Ümmü Külsum, Hz. Ömer onunla evlenmek istediğinde henüz buluğ çağına ermemişti. Ömer halifelik gücünü kullanarak 11-12 yaşında bir çocukla evlenebilir? "Kuran'da küçük kız çocuklarının evliliğine izin verilmez" diyen utanmazlar bu nedir? Ali'nin kızının doğumu 627 evliliği 638. Hadi diyelim ki o dönemlerde bu tür olaylar olmaktaydı ama bu din toplum bozulduğu için geldiği savunulmakta, toplum tarafından yapılan yanlış uygulamaları gelenekleri düzeltmek yerine ilahi bir kutsallık kazandırmaktadır.
"Zindanların en darı, ahlakı ahlakına uymayan insanlarla bir arada yaşamaktır." Hz. Ömer
Reklam
Ben iki cihan serveri Hz. Muhammed (sav) ümmetiyim. Hz.Ebu bekir, Hz.Ömer, Hz.Osman,Hz.Ali benim önderlerim. Fatih Sultan Mehmet, Yavuz Sultan Selim, Kanuni Sultan Süleyman benim ecdadım.Seyit Onbaşı, Yahya Çavuş, Necip Fazıl, Yunus Emre benim dedem. Ama gel gör ki çocuğum Spiderman hayranı. Kalbi olana acı olarak bu yeter kardeşim.
Sayfa 124Kitabı okudu
Hazreti Ömer
Hz. Peygamber'in buyurduğuna göre, sırattan ilk geçen Hz. Ömer olacak. Darüsselâm adlı cennetin kapısını ilk çalacak da o! Ne yüce makam! Allah onun elinden ilkin nasıl tutmuşsa, sonunda da onu bulunması gereken yere elbette O sevkedecektir.
Hz. Ömer daha sonra "Ey Amr! Bana savaşı anlat!" dedi. Amr şunları söyledi: "Onu içen kimseye tadı acıdır, kim savaşta sabrederse adı kalır, kim zaaf gösterirse yok olur."
Sayfa 436
bu anlayışlılık karşısında eridim :')
Yine bir gün Hz. Ömer, Medine sokaklarında gezerken hanımlardan birinin cephede olan kocası hakkında özlemle şiirler okuduğunu duydu. Hemen kızının yanına geldi. Kızım dedi: "Bir kadın kocasından en fazla kaç ay uzak durabilir, dayanabilir?" Annemiz utandı bu soruya cevap vermeye. Hz. Ömer ısrar edince "3 veya 4 ay" dedi. Bunun üzerine Hz. Ömer bir emirnâme göndererek dedi ki: "Bundan sonra hiçbir evli asker, 4 aydan fazla cephede kalmayacak; 4 ayın sonunda evine gelecek, sonra isterse bir daha cepheye gidecek."
Sayfa 368
Reklam
Tevbe ve İstiğfar
Günah işlemenin kalbimizde oluşturduğu siyah lekeyi istiğfar sabunu ile ve tövbe süngeriyle hemen silmeliyiz ki o leke kalıcı olmayıp kalpte husûle gelen feyz-i ilâhînin yansımasına mâni olmasın.
Doğruluğun kaideleri;
Hz. Ömer, dı­şında ve içinde doğru idi. Dışında doğru idi, bunun nedeni, başkasın­dan insaf beklemeyişi, riyaset sevgisinin olmayışı, Allah’a kulluktan çıkmayışı, kendisini ilgilendirmeyen işlerle meşgul olmayışı, kendisiyle ve eksiğiyle ilgilenerek insanların ayıplarını görmediği için Hakkın ça­ğırdığı işten yüz çevirmeyişiydi. Ömer içinde de doğru idi, çünkü Allah, Ömer’in kalbinde bir ge­dik bırakmamıştır. Dolayısıyla onun Allah’tan başkasına bir ilgisi yoktu.
Evlilik Teklifleri :
Resûlullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’e damat olmak, Fâtıma (radıyallahu anhâ) gibi bir hanıma eş olmak ne büyük bir şereftir. Bu şerefe nail olmak için de Ashab’ın büyükleri, Hz. Fâtıma (radıyallahu anhâ) için, Peygamberin hanesine gelip evlilik teklifinde bulunuyorlardı. Bu teklifi yapanlardan biri de Hz. Ebu Bekir (radıyallahu anh)’dir. Efendimiz (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’in yanına gelerek durumu izah eder. Fakat Efendimiz (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’in cevabı nettir: “Onun hakkında Allah’ın vereceği hükmü bekliyorum.” Hz. Ebu Bekir (radıyallahu anh) bu konuyu Hz. Ömer (radıyallahu anh)’e açınca, Hz. Ömer (radıyallahu anh) ona: “Resûlullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) seni geri çevirmiş” dedi. Sonra Hz. Ebu Bekir (radıyallahu anh), Hz. Ömer (radıyallahu anh)’a “Sen Fâtıma’yı iste.” deyince, o da teklif götürdü ve Resûlullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) aynı cevabı ona da verip “Onun hakkında Allah’ın takdirini bekliyorum” dedi.
Hz. Ömer
İlk Müslümanlardan hiçbiri de çıkıp sanki gaybı biliyormuş gibi “Şundan bundan adam” olmaz demiyordu. Eğer adam olmayacak biri olsaydı büyük ihtimal Hz. Ömer olurdu.
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.