Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Hayvan hürriyeti ile değil, insan hürriyeti ile hür olmayı, yani hakikate boyun eğmeyi ne gün öğreneceğiz?..
Sayfa 27 - Büyük Doğu YayınlarıKitabı okudu
Bu genç haklıydı. Kendisine verdiğim şu cevaba rağmen ben de zaman zaman gerçekleri haykırmak hususunda zapt-ı nefs edemiyeıek ileri gidiyor; şartlan pekçok zorluyordum. Yakın tarihin gerçekleri öylesine tersyüz edilmiş, nice kahramanlar zoraki bir surette hâin ve nice hâinler de binbir çeşit yalan ve tezvirat ile kahraman ilân edilmişlerdir ki; bunlara tahammül etmek cidden güçtür. Şu suale muhatap oluşumdan bu yana takriben otuz yıl geçmiş ve ülkemiz güya fikir hürriyeti ve insan hakları bakımından pek çok merhale katetmiş bulunmasına rağmen ben halâ bildiklerimin pekçoğunu kâğıda dökememiş bir durumdayım.
Reklam
Ama felaket insan başınadır Hem huy çıkmamalı insan ölmeylen! Hürriyet oldur kim Yatışmaz kurşunlanmaylan! İşte hep yanın sıra Hürriyeti, ekmek, hava, su gibi Aziz bilmiş kardeşlerim Spartaküs, Katilina, Mara!
Bir Halk Ayaklanması NotlarıKitabı okuyor
İlim ile Bilim arasındaki fark nedir? Atatürk'ün İlminin Manası Nedir?
Mustafa Kemal Atatürk'ün sahip olduğu ilmin ne anlama geldiğini Atatürk'ü dine yamama çabalarını boşa çıkarmak için açıklamak zorundayım. Mustafa Kemal Atatürk'ün sözlerini bilmek, öğretmek, öğrenmek aşamasını geçtik. Şimdi o sözlerin manasını öğrenerek yarım kalan devrimi tamamlama aşamasına geçiyoruz. İlim sahibi olmak
Özgürlük, öz-ü-gür olmaktan gelir. Özünü güçlendiren şeyi yapması insanı özgür kılar. Seçme hürriyeti olarak özgürlük yetersiz bir tanımdır. İnsan ancak kendi özünü güçlendiren, ona anlam katan, istikamet kazandıran bir şeyi yaparak kendini gerçekleştirdiği zaman özgür olabilir.
(Hürriyet-Özgürlük)
... S: Hürriyeti bize çok fenâ tefsîr etmişler. Hatta âdetâ hürriyette insan, her ne sefâhet ve rezâlet işlese, başkasına zarar etmemek şartıyla bir şey denilmez. Acaba böyle midir? C: Öyleler hürriyeti değil, belki sefâhet ve rezâletlerini i‘lân ile çocuk bahanesi gibi bir hezeyan ediyorlar. Zîrâ nâzenîn hürriyet, âdâb-ı şerîatla müteeddibe ve mütezeyyinedir. Yoksa sefâhet ve rezâletteki hürriyet, hürriyet değildir. Belki hayvanlıktır, şeytanın istibdâdıdır, nefs-i emmâreye esîr olmaktır. Hürriyet, umûmî efradın zerrât-ı hürriyâtının muhassalıdır. Hürriyetin şânı odur ki, ne nefsine, ne gayrıya zararı dokunmasın. عَلٰٓي اَنَّ كَمَالَ الْحُرِّيَّةِ اَنْ لَا يَتَفَرْعَنَ.. وَاَنْ لَا يَسْتَهْزِئَ بِحُرِّيَّةِ غَيْرِه۪ٓ اِنَّ الْمُرَادَ حَقٌّ.. لٰكِنَّ الْمُجَاهَدَةَ لَيْسَتْ ف۪ي سَب۪يلِهَا(Hâşiye) Hâşiye: Acele etme! Yani Mîzân Cerîdesi’nin sâhibi Murad haklıdır. Tanîn muharriri Hüseyin Câhid, yanlış ve hata ediyor. Mektûbât II / Osmânlıca Eser /Sahîfe : 389
Sayfa 389 - Hayrat NeşriyatKitabı okudu
Reklam
Herkesin ifade hriürrüyeti, öğrenim hürriyeti, örgütlenme hürriyeti, yaşam ahürriyeti, ibadet etme hürriyeti vardır. Bu hürriyetlerde bir noksanlık varsa o ülkede insan haklarından bahsedilemez.
Sayfa 214Kitabı okudu
İnsan hem hür hem de esir olabilir, çünkü bir yandan belirlenmiş bir özün, diğer yandan da sadece kendi özünden gelmeyen bir varoluşun sahibidir. Onun hürriyeti, varlığını ve oluş tarzlarını izah eden ve kuşatan sebep ve etkenleri benimsemeye muvaffak olduğu ölçüde gelişecektir.
Sayfa 47 - Dergah Yay.
Hürriyeti yanlış anlayan bir dünyadayız. İnsan hür doğmaz. Eğer kendi ben’i ile mücadeleye başlayan bir irade destanının kahramanı değilse, eğer kendi nefsine galebeden ve kendi ihtiraslarına hâkimiyetten başlayan bir hürleşmeye doğru merhale merhale yol almıyorsa, eğer hürriyeti şahsiyetiyle beraber gelişmiyorsa, insan, en hür nizam içinde de hür değildir.
İnsan, madde planında, kazandığı para nispetinde hürdür. Çalışmanın sermayeye, çalışanın çalıştırana esir olduğu bir dünyada iktisadi hürriyet, sadece, sermayenin hürriyeti demektir.
Sayfa 289Kitabı okudu
1.000 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.