Çocukluğum

Maksim Gorki
Reklam

Yorumlar ve İncelemeler

8/10
·306 syf.··
2020 47. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 03 Eylül 2020 22:36
Gorki’nin kendi hayatından esinlenerek yazdığı kitaplar arasında yer alır “Çocukluğum” Babasını kaybetmiş, annesinden de fazla ilgi görmeyen bir çocuktur Leksey. Önceleri birbirini sevmeyen, koskoca bir ailenin parçasıyken sonraları yanında yalnızca büyükannesi ve büyükbabası kalır. Büyükannesinin masalları, merhametli Tanrısı, büyükbabasının öğütleri, dayakları, annesinin artık ona huzur vermeyen ziyaretleri, dostları, alt sınıfın sert dünyası derken gözümüzün önünde nevşünema bulur Leksey. Olaylar alelade olsa da anlatımdan kaynaklı sıkılmıyor ve nasıl ilerlediğinizi anlamıyorsunuz bile. Betimlemeler tasavvur etmenize çok yardımcı oluyor.
ÇocukluğumMaksim Gorki · İlya Yayınları · 201319,6bin okunma
10/10
·306 syf.··
Beğendi
·
2020 7. kitabı
·
29 saatte okudu
·
Okunma: 01 Nisan 2020 01:08
Çocukluk; saf, masum ve içten duyguların hüküm sürdüğü ve hepimizin sevgiyle, şefkatle yaklaştığı ilgiye muhtaç bir süreçtir aslında :) Lakin bu kitapta anlatılanlar çocukluğun bize bunlardan farklı yaşanılabildiğini de hatırlatıyor, çok daha farklı..
ÇocukluğumMaksim Gorki · İlya Yayınları · 201319,6bin okunma
10/10
·306 syf.··
Beğendi
·
2019 37. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 22 Mayıs 2019 17:49
Sosyalistlik yönüyle sevdiğim Maksim Gorki'nin Çocukluğum eseri, diğer eserlerine göre sosyalist yönü biraz daha zayıf kalmış diyebiliriz. Ama tabi bu ustaca yazılmadığı veyahut diğerlerinden nitelik olarak eksik olduğu anlamına gelmesin. Gorki usta bir yazardır ve bu ustalığı da her eserinde de göstermiştir. Sosyalist yönünün zayıf kalma sebebine gelince de bu eserinin konusu diğerlerinden biraz farklı. İlk defa farklı bir konuyla Gorki'yi okudum ondan biraz şaşırmadım değil. Esere gelince, konusuyla olsun, kurgusuyla olsun oldukça başarılı ve güzel buldum. Gorki'nin tüm eserleri hemen hemen bir bütündür. Dolayısıyla eserlerini bitirince anca yazarın dünyasını iyi bir şekilde anlayabiliyorsunuz. Okunmasını tavsiye ederim, keyifli okumalar...
ÇocukluğumMaksim Gorki · İlya Yayınları · 201319,6bin okunma
9/10
·306 syf.··
2020 23. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 08 Mayıs 2020 23:17
Maksim Gorki’nin ‘Ana’ kitabından sonra okuduğum ikinci kitabı oldu. ‘Ekmeğimi Kazanırken’ ve ‘Benim Üniversitelerim’ üçlemesini mutlaka okumam gerektirdiğini söylemiş oldu yazar böylelikle. Hani bazı kitaplar vardır bitmemesini istersiniz bu öyle bir kitaptı işte bitmesin diye 50’şer sayfa okuyordum günlük o 50 sayfa sanki 10 sayfaymış gibi akıcıydı. Spoiler vermeyi sevmem nihayetinde her okumada merak unsuru önemli bir çoğumuz için okuduğunuzda göreceksiniz çocuk gözüyle yaşadığı zor yılları çevresindeki insanları ne kadar iyi anlatıp incelediğini. Yazarın kendi hayatından etkilenerek yazdığını bilip tüm bunların yaşandığını bilmekse ayrı bir olay! Ayrıca da beni kendi çocukluğuma götürmesi kitabın yerini ben de daha başka bir yere koydu büyükanne ve büyükbaba ile büyümek gerçekten bambaşka!!!
Edebiyat
ÇocukluğumMaksim Gorki · İlya Yayınları · 201319,6bin okunma
8/10
·306 syf.··
2019 1. kitabı
Maksim Gorki bize hüzünlü hayat hikayesini anlatmaya babasının ölümüyle başlıyor. Üçlemedeki öz yaşam öyküsünün ne kadarı hayal ürünü ne kadarı yaşanmış tam kestirmesek de bu çok önemli sayılmaz. Bahsi geçen hadiseleri birebir yaşanmasa dahi, yazarın ruhuna dokunan, yazdığı hisleri gönlünde bırakan, kendi farklı, etkisi aynı bir şeyleri tecrübe ettiğini düşünebiliriz. Üclemenin incelemesinin devami için kitaphaber.com.tr/3-kitap-1-gorki...
ÇocukluğumMaksim Gorki · İlya Yayınları · 201319,6bin okunma
Puan vermedi·306 syf.··
2023 1. kitabı
Çocukluğum'da babasını küçük yaşta yitirdikten sonra taşındığı dedesinin evinde geçirdiği yılları anlatır. Miras kavgaları, doğumlar, ölümler, küçük Aleksey'in tanık olduğu ve bizzat maruz kaldığı akıl almaz şiddet, bu evde gündelik hayatın akışı içinde sıradan olaylardır
1000Kitap
ÇocukluğumMaksim Gorki · İlya Yayınları · 201319,6bin okunma
8/10
·306 syf.··
2021 28. kitabı
·
9 günde okudu
·
Okunma: 09 Haziran 2021 13:07
Çocukluğum | Maksim Gorki Puanım: 8/10 Kitap yazarın kendi hayatından etkilenerek yazdığı ve birbirinin devamı olan 3 eserden oluşuyor; Çocukluğum, Ekmeğimi Kazanırken, Benim Üniversitelerim. Gorki ile bu kitap sayesinde tanıştım ve gerçek adının Maksim Gorki olmadığını, yaşadığı acılar ve yoksulluklar yüzünden Rusça'da "acı" anlamına gelen Gorki takma adını kullanmaya başladığını öğrendim. Gerçek adı Aleksey Maksimoviç Peşkov muş. Bu bilgiyi öğrendikten sonra kitabı merak ederek okumaya başladım. Okurken zaman zaman sıkıldığım zaman zaman da kendimi kaptırıp gittiğim yerler oldu. Dönemin Rusya'sını ve Rus aile yapısını başarılı bir şekilde anlatmış Gorki. Yaşadığı kayıpları, arkadaşı olmayışını, sürekli taşınmak zorunda oluşları, ezber gücünün iyi olduğunu, büyükbabasından yediği dayakları (akılalmaz derecede çok!) ve onunla tek ilgilenen büyükannesiyle olan ilişkisini görüyoruz kitapta. Kitabın en sevdiğim karakteri hiç kuşkusuz büyükanne. Torunuyla en kötü zamanlarda bile ilgilenmesi, ona bir şeyler öğretmesi, bilmese bile uydurarak masallar anlatması çok güzeldi. Sıkıldığım kısımlara gelirsek, bir olayı okurken birden bambaşka bir olaya geçildiği yerler oldu. Paragrafın ortasında bile birden büyük bir atlama ile apayrı bir olaya geçiliyordu. Bu durumu pek sevmedim açıkçası.
1000Kitap
ÇocukluğumMaksim Gorki · İlya Yayınları · 201319,6bin okunma
Puan vermedi·282 syf.··
2022 42. kitabı
1-Çocukluğum Beş yaşında babasını kaybeden Aleksey, annesiyle dedesinin evine yerleşir. Burada miras kavgalarına, dedesinin dayağına ve evde dayılarının geçimsizliklerine tanık olur. ".. Kaşirin'ler, kardeş, iyi ve güzel olan şeyleri sevmezler; kıskanırlar; kendileri iyi ve güzel olamadıkları için iyi ve güzel olan her şeyi yok ederler" diyerek, yazar dayılarının arasındaki geçimsizliği izah eder. (syf 46) Gelelim dedesine.. Nasıl biri? Dedesi gençliğinde çok yoksulluk çektiği için yaşlılık günlerinde aşırı cimri ve açgözlü biri olup çıkmış. Paraya öz çocuklarından bile daha fazla değer verirmiş. Bir de kitapta geçen pamuk ninemiz var. O da dedesinin tam aksi.. Yumuşak kalpli cana yakın, iyimser biri. Evde Aleksey, en çok onu sever. Dedesinin dayağından sonra soluğu hep ninesinin dizi dibinde alır. Ninesi onu sakinleştirir. Tanrı'nın bunları gördüğünü, ona katlanması gerektiğini söyler. Aleksey merak eder. Nasıl oluyor da ninesinin tanrısı iyilik sever bir tanrı olurken; dedesinin tanrısı kötülük sever sadece kullarını cezalandırmak için fırsat kollayan bir tanrı oluyor? Akıl erdiremez. Peki annemiz bu sırada ne yapıyor? Yeniden evlenmiş, eşiyle mutluluğu bulamamış, tekrar kısa bir süreliğine babasının evine geri gelmiştir. Böylelikle, Aleksey'in ev ahalisinin arasında yaşadığı, aile içi şiddeti göz önüne alırsak, onun yaşayamadığı bir çocukluk geçirdiğini görmüş oluyoruz. ### Biz eğitmenler deriz. "Çocuk, ana babanın özetidir," diye. Ana baba neyse çocukta odur, çünkü çocuk ana babayı taklit eder.Nitekim Aleksey babasını da annesini de erken kaybetmiş biri. Onu eli sopalı dedesi ve ılımlı, iyi kalpli ninesi büyütmüş. Ana babasının eksikliğini çocukken hep derinden hissetmiş. Büyürken şiddet görüyor. Sonra ne olur, dersiniz? O da aynı büyüğünden gördüğü gibi
ÇocukluğumMaksim Gorki · İş Bankası Kültür Yayınları · 201419,6bin okunma
Gorki Hafızası
9/10
·282 syf.··
2023 20. kitabı
·
11 günde okudu
·
Okunma: 23 Şubat 2023 18:37
Maksim Gorki, aslında ne Maksim dir ne de Gorki. Aleksey Maksimoviç Peşkov dir onun gerçek adı. Çocukluğum kitabını okuyanlar bunu öğrenmiştir. Sosyalist Gerçekçidir. Kitabı okuyanlar harika bir hafızasının olduğunu net bir şekilde görecektir. Bu verdiğim 9 puanın en yüksek kısmı bu hafızaya aittir. Çünkü yaşadığı hikaye Çocukluğum çerçevesi içerisinde değerlendirecek olursak, çok da farklı, çekici, entrikalı, vs değil. Ama edebi dili ve 5 yaşındaki kısmı bu kadar başarılı bir şekilde hatırlaması ve bizlere anlatması bence büyük bir mucize. Bende birçok şeyi hatırlıyorum ama bu kadar detaylı ve fazla değil. Kitap, Gorki nin çocukluk dönemini anlattığından dolayı hayatı ile ilgili olarak incelememde fazla bir şey belirtmeyeceğim. Otobiyografik bir eser bence en fazla bu şekilde yazılabilirdi. Tüm otobiyografi kitapları yazmak isteyenlere bence bu kitap örnek olsun diye okutulmalı. 3 kitaplık bir otobiyografi serisidir. Diğer ikisi de sırayla; Ekmegimi Kazanırken ve #k:1730. Maksim Gorki bilindiği üzere en popüler ve büyük eseri Ana dır. Ana kitabının nasıl bir mecradan sıyrılarak ortaya çıktığını anlayabilmek açısından da yine çok önemli bence bu otobiyografi serisi. Ana yı okumadan önce otobiyografi serisini okumak önerilir. Kitapta, ana karakter bana göre 5 tanedir. Gorki yani Aleksey. Gorki nin annesi Varvara. Babası Maksim. Büyükanne ve büyükbaba karakterleri. Kitabı okuyanlar görecektir ki sönük bir anne ve baba ilişkisi içerisinde çocukluk geçirir Gorki. Sinirli, kaba, şiddete meyilli hatta geri kafalı bir büyükbaba. Ataerkil bir toplum özelliği ile ilgili de bir altyapıyı gösterir bize. Bir de anneden de öte anne gibi Gorki ile ilgilenen, belki Gorki nin çocukluğunda karakter altyapısının büyük çoğunluğuna etkisini göstermiş olan, bastırılmış, vefakar bir büyükanne. Toplum
Edebiyat
ÇocukluğumMaksim Gorki · İş Bankası Kültür Yayınları · 201419,6bin okunma
Puan vermedi·287 syf.··
2025 3. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 29 Ocak 2025 11:30
Maksim Gorki beş yaşındayken babasını kaybeder annesi ile doğdukları eve dönerler büyükbabası kumaş boyama işi yapan inatçı bir ihtiyardır atolyeleri yanar ve büyükbabası iflasa girer... Annesinin evliliğinden sonra dedesinin evinde kalmaya devam eder Maksim'e dedesi okumayı öğretir ninesinin hikayeleriyle büyür okul hayatında başarılı olmasına rağmen arkadaşları tarafından uğradığı zorbalıktan ötürü okulu bırakır annesinin ölümünden sonra tamamen öksüz kalır..Gorki'nin açlık ve yoksullukla geçen çocukluğunu kaleme aldığı acılarla dolu kitabı Annesi toprağa verildikten bikaç gün sonra dedesinin söylediği kelime kalbimi parçaladı ''Eh, Aleksey, sen bir madalya değilsin, boynumda sonsuza kadar asılı kalamazsın, git ekmeğini kendin kazan''
ÇocukluğumMaksim Gorki · Anonim Yayınları · 201419,6bin okunma

Yazar Hakkında

Maksim GorkiYazar · 96 kitap
Aleksey Maksimoviç Peşkov, en çok bilinen adı ile Maksim Gorki, Sovyet Rus yazar, sosyalist gerçekçi yazımın öncüsü politik eylemcidir. 1892 yılında Tiflis'te, Kafkasya Gazetesi'nde çalışmaya başladı. Yoksullukla ve acıyla dolu bir hayat sürdüğü için Rusça'da acı anlamına gelen Gorki takma adını kullanmaya başladı. 1895'te St. Petersburg'da yayınlanan bir dergide çıkan Çelkaş adlı öyküsü ile ünlendi. Ardından Yirmi Altı Erkek ve Bir Kız öyküsü yayınlandı. Ünü hızla yayıldı. Bu öyküler kadar başarılı olmayan bir dizi roman ve öykü daha yazdı. Gorki'nin 1898 yılında yayınlanan ilk kitabı Hikâye Denemeleri (Очерки и рассказы) çok beğenilir ve yazarlık kariyerinin başlangıcı sayılır. İlk romanı Foma 1899'da basıldı. Bu dönemde sağlam bir olay örgüsü kuramaması ve yaşamın anlamı üzerine uzun felsefik tartışmalara girmesi romanlarının başarısını düşürür. 1906'da yazdığı ve Rus Devrimi'ne adadığı Ana en başarılı romanıdır. 1899-1906 arasında St. Petersburg'da yaşar. Gorki, Çar rejimine açıkça karşı çıkmış ve bu yüzden birçok kez tutuklanmıştır. Çarlık tarafından kontrol ve baskılara maruz kalmıştır. 1901'de Fırtına Kuşunun Türküsü isimli kısa şiiri yüzünden tutuklandı. Kısa sürede serbest kaldı, Kırım'a gitti. Gorki birçok devrimci ile tanıştı. Lenin'le tanıştığı 1902 yılından itibaren aralarında yakın bir arkadaşlık oluşmuştur. 1902 yılında Rusya Edebiyat Akedemisi'ne seçilir. Ancak Çar II. Nikolas buna izin vermez. Anton Çehov ve Vladimir Korolenko bu tavrı protesto eder ve Akademiden ayrılır. Başarısız olan 1905 Rus Devrimi sırasında Peter ve Paul Kalesi'nde kısa bir süre daha hapis kalır. Gorki Güneşin Çocukları adlı oyununu yazar. Oğlunun Mayıs 1935'teki ani ölümünü takiben Gorki de, 1936 yılında Haziran ayında öldü. Her ikisinin de ölümü şüphe altındadır. Zehirlendikleri iddia edilmiş, ama bu iddia hiçbir zaman ispatlanamamıştır. Gorki'nin cenaze töreninde tabutu taşıyanlar arasında Stalin ve Molotov da yer alacaklardır. 1938'de Buharin'in mahkemesinde Gorki'nin NKVD başkanı Yagoda tarafından öldürüldüğü itiraf edilmiştir.