Tavsiye edebileceğim kitaplardan.
Emile Zola"nın 3. ve tanınmasına vesile olan kitap olduğu söylenir. Kitap hakkında yazar o kadar yoğun olumsuz eleştiri alır ki sonraki baskıların da şu önsözü ekler "Thérèse Raquin’de ben birtakım kişileri değil, insan yaradılışındaki fizyolojik etkenleri incelemek istedim. Hareket noktam çevrenin, koşulların baskısı altında organizmanın tepkileri, uğradığı derin değişikliklerdir. Cerrahların ölüler üzerinde yaptıkları inceleme işini ben canlı vücutlar üzerinde yaptım, o kadar.” bendeki Morpa Kültür Sanat Yayınları çeviri Şevket Altın 2007 ve bu önsözü yok.
Kitabın konusu, aşk gibi görünse de yazar, insanın içinde yaşadığı, duyguyu, baskıları o kadar yalın, doğal anlatmış ki hiç zorlanmadan akıcı bir şekilde merakla okumaya devam ediyorsunuz. Aklınızdan, sonraki sayfalarda neler olabileceğini tahmin etsenizde size psikolojik, sosyal anlamda sunduğu içsel veriler, anlatımın güzelliği, kitabın sonunu merak ettiriyor. Açıkçası böyle bir son beklemeyenlerdendim ama beğendiğim "Emile Zola" eserlerinden biri oldu. Kesinlikle tavsiye ediyorum. Huzurlu Mutlu Keyifli Okumalar.