Tutuklunun Günlüğü’nde Attilâ İlhan, klasik Türk şiirinin sesini, havasını yeni, çağdaş ve toplumsal bir içerikle doldurarak yeniden kuruyor. Bir kısmı şarkı olmuş; zaten müziği içinde saklı bir sesi olan şiirler, notalarla kolayca sarmaş dolaş oluvermiş: “gün döndü geceler uzar hazırlık sonbahara/o mâhur beste çalar müjgân’la ben ağlaşırız”. “İncesaz”, “rubailer”, “deniz kasidesi”.. her birine darbelerin yaraları, bunalımı, acıları, dehşeti sızmış, simgesel, derin mi derin şiirler.. ve “teleks”; içeriği de, yapısı da metropolü, acımasız çarkları, yabancılaşmayı bir teleks hızıyla anlatıyor…
İçindekiler;
teleks
7, cuma
tele-foto 1
6, pazartesi
tele-foto 2
flaş 1
tele-foto 3
flaş 2
tele-foto 4
bulut günleridir
eskiden
kızların gözleri
deniz kasidesi
imgelem kuşları
emekçiye gazel
grev oylaması
bulut günleridir
içlenme
allende allende
zincirleme rubailer
1- düşünceli sevda çiçekleri
2- bitirmek elbette zor
3- çıktım uzay kapılarından
4- gece kıvrak
5- köpeklerle doldurmak
6- iş ağaçta değil
7- karanlık pıhtılaşır
8- bırakılan taş düzer
9- şalteri indirirler
10- camlarda kış buğusu
11- ney kûdüm ve nekkâre
12- doldurur kanlı üzüm salkımları
13- eski begonyalar da
14- ıslıklarla gelen
15- önce deniz
16- kum saatlerinden sızan
17- sonbahar sarsıntılarla gelir
18- yalnız ve sessizce
incesaz
ferâhfezâ
nihâvent
mahûr
muhayyer
sabâ
sultan-ı yegâh
tutuklunun günlüğü
40 karanlığı
tutukluyu uyutmamak
1- ilk gece
2- ikinci gün
3- üçüncü gece
4- ve sonrası
tutuklunun günlüğü
/salı gecesi/
/sabaha karşı/
/çarşamba/
/cuma, gece yarısı/
/pazar sabahı/
/salı gecesi/
/perşembe, sabaha karşı/
tutanak 1
tutanak 2
tutanak 3
tutanak 4
ağırceza kasidesi
gizli duruşma
hayal kurmak
duruşmaya devam
duruşma arası
gereği düşünüldü
meraklısı için notlar
meraklısı için ekler