Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Lars von Trier - Melancholia (spoiler içerir)
Aynı'nın cehenneminde, Atopik Başka'nın gelişi kıyameti haber veren bir hal alabilir. Bir başka deyişle: Bugün Aynı'nın cehenneminden kurtularak Başka'ya yönelmemizi sağlayacak tek şey kıyamettir. Lars von Trier'in Melancholia filmi de kıyamet benzeri bir olayın, bir felaketin bildirilmesiyle başlar. Felaketin lafzi anlamı
BU AİLE İÇİNDEKİ TUTUMU DEĞİŞTİRMENİN ZAMANI GELMEDİ Mİ?
Aile içindeki bir başka ayrım da kız ve erkek çocuklarına farklı şekilde davranılmasıdır.Buradaki klasik tablo erkek çocuklarına çok fazla değer verilmesi ve kız çocuklarına hiçbir şeyi başaramayacaklarmış gibi davranılmasıdır.Böyle davranılan kız çocukları sürekli kendinden şüphe eder ve çekinceyle büyür.Hayatları boyunca çok fazla çekinip,daima sadece erkeklerin bir şeyleri gerçekten başarabileceği izleminin gölgesinde kalır.
Reklam
Duchamp Çıplak'ını Bağımsızlar Salonu'na getirir ama resmi görevliler sergilemeyi reddederler. 1913 yılında New York'taki Armory Show'da sergilenen tablo skandala yol açar. Bu kadar klasik bir tablo karşısında böylesi direnişlerin nedeni nedir? "Merdivenden inen çıplak bir kadın yapılamaz," diye açıklamaktadır. Duchamp, "gülünçtür ... Bu onlara bir rezalet gibi geliyordu." Hiç çıplaklık olmayan bu Çıplak'ta, daha geleneksel temaların -mezara iniş, çarmıhtan iniş, cehenneme iniş ironik yankısını oluşturan şey "iniş"in, deyim yerindeyse indescence'ın kendisi değil midir? Burada, daha kesin olarak, Duchamp'ın tüm üretimini kat eden hayat ile ölümün, Eros ile Thanatos'un dayanılmaz kesişmesini ayırt etmiyor muyuz?
Ne güzel yıllardı...
Annem saçlarımı tarayıp kafama kocaman bir kurdele kondurunca kendimi kremasından görünmeyen keklere benzetirdim. Anacığım pek titizdi. Beyaz yakalık, ütülü önlük, tertemiz mendillerle beni okula asılmaya hazır bir tabloya çevirirdi. Lakin bu klasik tablo eve her dönüşte modern sanatın derin izlerini taşıyan Picasso resimlerine dönüşüverirdi. Çünkü yakalığımı okulda unutur, üstüm başım leblebi tozuna bulanır, çoraplarım kirden görünmezdi.
Erkam Yayınları/PDFKitabı okudu
Aktörlük Sanatı, Sanat Kuramları, Görme Biçimleri
_Medeniyet, insanların ne kadar para kazandığıyla ya da kaç tane lüks arabaları olduğuyla ölçülmez. Medeniyetin para birimi Sanat’tır. Sanat aristokrattır ve sanatla uğraşan kimseler de yükselerek seçkinleşirler. Müzelerimizde ve kütüphanelerimizde korunan da sanatın ta kendisidir. Sanat Müzesi'ni ziyaret ettiğinizde göreceğiniz, insanların
Sanat Felsefesi, Estetik, Schiller, Ressamlar
_Alçak bir takım ihtiyaçların tatmini için kullanılan yetenek, güya artistik bir şekil verir kirli bir muhtevaya. Sanatçı, zayıflık ve kötülükle insanları aldatır ve kendilerini aldatmalarını kolaylaştırır. Sahtekârdır çünkü manevî susuzluklarını temiz bir kaynaktan doyurduklarına ikna eder onları. Sanat’ın nimetinden mahrum kalınan böyle zamanlar
Reklam
Dersi öğrencinin size soru sormasını sağlayacak biçimde anlatın Siz derste bir öğrenciyi kaldırıp soru sorabilirsiniz, bu çok yaygın bir öğretmen alışkanlığıdır. Klasik öğretmenin yansıttığı tablo "burada soruları sadece ben sorarım” tablosudur. Çağını ve çağrısını idrak eden bir öğretmen böyle yapmaz. Öğrencinin aklına soruların takılmasını ve bu soruları büyük bir rahatlık ve özgüvenle sormasına zemin hazırlar. Soru sorma kıvamı öğrencinin dersi yüksek düzeyde kavradığını gösterir. Her şeyi sizin anlattığınız şekilde anlayan bir öğrencinin zihni sorgulayıcı, tashih edici özelliği olmayan bir zihindir. Sizin anlattığınız şeyin bir sonrasına sıçrayabilecek bir zihin oluşturmak lazımdır.
Aile içindeki bir başka ayrım da kız ve erkek çocuklarına farklı şekilde davranılmasıdır. Buradaki klasik tablo erkek çocuklarına çok fazla değer verilmesi ve kız çocuklarına hiçbir şeyi başaramayacaklarmış gibi davranılmasıdır. Böyle davranılan kız çocukları sürekli kendinden şüphe eder ve çekince ile büyür. Hayatları boyunca çok fazla çekinip, daima sadece erkeklerin bir şeyleri başarabileceği izleniminin gölgesinde kalırlar.
Israrla vurguladık; AKP klasik bir muhafazakar ya da merkez sağ bir parti değildir. Cumhuriyeti yıkmayı hedefleyen siyasal islamcı ve faşizan hareketin ülkeye el koymuş örgütlü bir ifadesidir. Bu nedenle,rejim değişikliğini sonuna kadar zorlamadan, ''kutlu dava'' dedikleri hedefe bu kadar yaklaşmışken bir dizi hamle yapmadan geri çekilmeyecekleri kesindir. Ancak tablo açık; ortada her tarafı dökülen,rüküş bir siyasal islamcı yapılanma var. Ancak,tam da bu nedenle saldırgan olabilecek ve kötülük yapmaktan kaçınmayacak bir güç bu. Dolayısıyla işi hafife almadan,bütün demokratik ve ilerici güçleri birleştirerek dikkatle,kararlılıkla ve cesaretle mücadele edilmesi gerekiyor.
Sayfa 151Kitabı okudu
Yalanın Kısa Kronolojisi
"Şapka Devrimi nedeniyle asılan Şalcı Bacı!" yalanı, 1969'dan bugüne (2015) bir kartopu misali, gittikçe büyümüştür. Yalanın kısa bir kronolojisini yapmak gerekirse şöyle bir tablo ortaya çıkmaktadır: 1969, Necip Fazıl, "Son Devrin Din Mazlumları" adlı kitabında Şapka Devrimi nedeniyle Erzurum'da asılan "bir
Sayfa 144 - İnkılap YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Nefis bir tablo, odamın kapısını süslüyordu posteri
RAFFAELLO'NUN ATİNA OKULU adlı eseri Rönesans'ın en nefes kesici tablolarından biridir. İnsanlık tarihinin en önemli anlarından birini; özgür düşüncenin Klasik Yunan uygarlığındaki filizlenişini resmeder.
Klasik Alman idealistlerinin Tolstoy üzerinde doğrudan hiçbir etkisi yoksa da, en azından hayranlığını ifade ettiği bir Alman filozofu vardı. Aslında Schopenhauer'i neden cazip bulduğunu görmek o kadar da zor değildir: Bu münzevi düşünür, evrenin sıkı sıkıya belirlenmiş yasaları karşısında boşa kürek çeken insan iradesinin etkisizliği hakkında kasvetli bir tablo çiziyor; insana ait bütün tutkuların beyhudeliğinden, rasyonel sistemlerin saçmalığından, eylem ve duyguların akıl dışı kökenlerini anlama konusundaki evrensel başarısızlığımızdan, bütün bedenlerin çekmeye mahkum olduğu acılardan bahsediyor. Ve bunlara cevaben insanın kendisini tam bir dinginlik haline getirmesini, yani tutkularından arınıp, hayal kırıklığına uğratılamayacağı, aşağılanamayacağı ve yaralanamayacağı bir hale gelerek kendi zayıflığını azaltmasını arzuluyordu.
Sayfa 119 - Minotor Kitap, çev. Güneş AyasKitabı okudu
Müzik ve tablo, kesinlikle evet.
Spiritüel kitaplar, klasik müzik ve güzel tablolar içinde bulundukları odanın titreşimini yükseltirler.
59 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.