Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Abdulkadir-i Geylani
"Amelsiz ilmin bereketi gider. Kendisi ise senin aleyhinde delil olarak ortada kalır. İlmine meftun bir alim olursun. İlmin ağacı senin yanında kalır, meyvesi ise yok olur gider. Çünkü onun meyvesi ameldir."
Sayfa 87 - Foliant YayıncılıkKitabı okudu
"Dünya dediğimiz yer, metafizik anlamda Cenab-ı Hakk'a hem bir ayna tutar hem de O'nu perdeler.Yani aynı anda hem açar hem de gizler. Dünya Yaratıcı'ya ayna tutar çünkü Onun yaratılış mucisesinin bir eseridir. Baktığımız, gördüğümüz, tecrübe ettiğimiz her şey O'nun yaratıcı iradesinin bir tecellisidir.. Bu yüzden biz O'nun bu dünyada bıraktığı iz ve işaretleri takip ederek Yaratıcı'ya gidebiliriz. Eserden eserin sahibine gitmektir bu... Ama dünya aynı zamanda bir perdedir. Onun özündeki manayı kaçırır ve zahirdeki i ihtişamına meftun olursan ötesini hiçbir zaman göremezsin. Özünü unutursan dünyada kalırsın ve burada tükenir, telef olur gidersin. Yaratıcı'nın sana bir iz, işaret ve ayet olarak musahhar kıldığı âlem seni ötelere taşımak yerine buraya mahkûm ederse o zaman ne dünyayı ne de kendini doğru anlayabilirsin..."
Reklam
Günaydın hayırlı huzurlu sabahlar hafta sonunuz bereketli geçsin
Halbu ki dünya, kendisine sarılanı bağrına basmaz, onunla ebedî olarak dost olmaz. Devamlı olarak onu sırtında taşımaz. Hiç ummadığı bir zamanda ve hiç beklemediği bir yerde dünya insanı sırtından indirir. Sahip olduğu malı mülkü, şanı şöhreti, eşi dostu, birer birer kendisini terk eder. Bir çok insan, meftun olduğu dünyadan müflis olarak ayrılmak zorunda kalır.
Aleksandr'ın mistisizme meyilli mizacı, zamanla melankolik nevroza dönüştü. Şiddet kullanarak kazanmak istemediği dün­yevi zaferler yüzünden ıstırap çekiyordu. Kazandığı zaferler arttıkça yaşadığı sıkıntılar da büyüdü. Napolyon'un mağlup edilmesi ve ülkesinin sınırlarının sürekli genişlemesi dahi onu bunaltıyordu. Yakın arkadaşı sinsi
İNFJ kişilik türleri ve Nörolojik bulgular
İNFJ kişilik türleri herşeyi nedensellikleriyle anlarlar, bu bir anlamda gerçek bir buhrandır. Herşeyin farkında olmamın verdiği onulmaz bir yalnızlıktır, anlatılması gerçekten zor. Bu yüzden sanata yönelirler. Şiirler türküler yazarlık vs.. Vicdan ve merhametin, akıl ve zekâ ile olan saadeti denilebilir. Narsizmle tamamen zıtlık içerir ve hazin
464 syf.
8/10 puan verdi
·
10 günde okudu
POĞAÇA'NIN İÇİNDEKİ PEYNİR KADAR SPOİLER İÇERİR!!!
Modernleşelim, kalmayalım alaturka Paris'te demode, sen çıkar o hırka. Temalı bu kitap.. (Taha Abi'nin Film incelemesi için yaptığı bu girizgâhı bir daha çalmayacağım .d ) Alafrangalığa düşkün Meftun abimiz bize Paris'te hoş geldiniz der. Meftun burada eğitim için bulunmakta ama aslında bir şey öğrenmemektedir. Paristeki yegâne
Şıpsevdi
ŞıpsevdiHüseyin Rahmi Gürpınar · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 20212,104 okunma
Reklam
352 syf.
·
Puan vermedi
·
5 günde okudu
#tatkaçıran Ercan Başer’in “Vicdan ve Güzellik” adlı romanı ünlü yazar Jose Saramago’nun fantastik dünyasını anımsatan, sarsıcı bir girişle başlıyor. Romanın başkahramanı güzelliğe meftun İlyas’ın hayatında, bir anda her şey albenisini kaybediyor; güzel karısı, yaşadığı şehir(Ankara) hatta mesleği bile gözüne çirkin görünmeye başlıyor. Yıllardır
Vicdan ve Güzellik
Vicdan ve GüzellikErcan Başer · İthaki Yayınları · 202316 okunma
Lâkin zîruhların en eşrefi ve şu bayramlarda kemmiyet ve keyfiyet cihetiyle en ziyade istifade eden insan, dünyaya pek çok meftun ve mübtela olduğu halde, dünyadan nefret ve âlem-i bekaya geçmek için eser-i rahmet olarak iştiyak-engiz bir halet verir. Kendi insaniyeti dalalette boğulmayan insan, o haletten istifade eder. Rahat-ı kalb ile gider. Şimdi, o haleti intac eden vecihlerden, numune olarak beşini beyan edeceğiz. İman ve Küfür Müvazeneleri
Sayfa 74
Günün hikayesi
---------İBRAHİM AMCA-------- Bir Yahudi çocuğun Türk bakkaldan hırsızlığı ile başlar hikaye… İbrahim Amca bir Türk. Fransa’da yaşıyor ve mütevazı bir bakkal dükkânı var, daha doğrusu küçük bir marketi... Ondan alışveriş yapan bir sürü site sakini var dükkânının çevresinde. Her milletten, her dinden, her renk ve ırktan pek çok insanlar… Bu
Her iyi, güzel ve doğru şey sabırla ve istikrarla oluşur. Toplumlar da böyledir. Rasûlullah Efendimiz (sav) en karanlık bir hâlde bulunan müşrik toplumunu 22 sene boyunca irşad etti. Tek başına. Bugün bizim olmazsa olmaz gördüğümüz hiç bir araca sahip olmadan, kullanmadan... Peki, 22 sene sonra veda haccında toplanan en az yüz bin sahabi nereden geldi? Rasûlullah'ta gördükleri insanlık, doğruluk, iyilik, güzelliğe meftun olarak... O Yüce Zât'ın ve O'na tam bağlı olanların çilesi, çabası, azmi, sebatı ile... Güzel bir insanın yirmi yıl içinde Rabbimizin hidayetiyle nasıl yüzbinlerce insanı değiştirip dönüştürebileceğine örnektir bu... SAVAŞ Ş. BARKÇİN
Sayfa 21
496 öğeden 16 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.