Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Peygamber Efendimize dair olan ilk siyer kitabını yazan zat tabiinden yani, Ashab-ı Kiram'ı görmüş olanlardan “Urve” ile talebesinden “Zühri"dir. Diğer bir rivayete göre Rasulü Ekrem Efendimiz'in mukaddes hayatlarını ilk yazan zat H.150 tarihinde Bağdat'ta vefat etmiş olan “Muhammed İbn-i İshâk"tır. Bugün eldeki siyer kitaplarının en eskisi ve muteberi üçtür. Birincisi H.207 tarihinde Bağdat'ta vefat etmiş olan “Vakıdi”nin siyer kitabıdır. İkincisi H.313'te vefat eden Basra'lı “İbni Hişam”ın siyer kitabıdır. Üçüncüsü de H.315 senesinde Bağdat'ta vefat etmiş olan “Muhammed Taberi”nin yazmış olduğu siyer kitabıdır...
Müctehid İmam Ebu Amr Abdu’r-Rahman bin Amr el-Evzai’nin İ’tikadi Görüşleri اعْتِقَادُ أَبِي عَمْرٍو عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ عَمْرٍو الْأَوْزَاعِيِّ 315 - أَخْبَرَنَا الْحَسَنُ بْنُ عُثْمَانَ , قَالَ: أَخْبَرَنَا أَحْمَدُ بْنُ حَمْدَانَ , قَالَ: حَدَّثَنَا بِشْرُ بْنُ مُوسَى , قَالَ: حَدَّثَنَا مُعَاوِيَةُ بْنُ عَمْرٍو , قَالَ: حَدَّثَنَا أَبُو
Reklam
Âdem, ona: 'Sen nesin?' diye sordu. O da: 'Kadın!' dedi. Adem: 'Niçin yaratıldın?' dedi. O da: 'Benimle huzura kavuşasın diye!' dedi. Melekler, bilgisini ölçmek için Âdem'e: - Bu kadının adı nedir, ey Âdem?' dediler. Âdem: - 'Havva!' dedi. Melekler: 'Neden Havvâ?' dediler. Âdem: - 'Çünkü o, "Hayy" (canlı) olan bir şeyden yaratıldı!' dedi." • Muhammed İbn İshak, Abdullah İbn Abbas [radıyallahu anh]'tan naklettiğine göre; Hz. Havva, Hz. Adem [aleyhisselam]'ın sol tarafındaki en kısa kaburga kemiğinden yaratıldı, yaratılırken Âdem uyumakta idi ve yaratıldığı yerde meydana gelen boşluğa da et lehimlendi. Bunun doğruluğu, şu âyette geçmektedir: "Ey insanlar! Sizi tek bir nefisten yaratan, eşini de ondan var eden ve bu ikisinden birçok erkekler ve kadınlar yaratıp yayan Rabbinizden sakının!"
Olcayto Han zamanında vakıf gelirleri ile onarılan bir diğer eser ise İmamzade Ahmet bin Kasım'ın Kum şehrinde bulunan türbesiydi. Onarma kitabesinin tarihi 708/1308 yılına aittir. Bu türbe şehrin kuzeyinde eski Kale kapısının bulunduğu alanda harabe bir haldedir. Ancak iç kısmında sıva üstünde süslenmiş olarak iyi durumdaki Kufi, nesihi ve sülüs yazıları bulunmaktadır. Bu yazıların arasından uzun olanında binayı yaptıranın Ali İbn İshak yapanın Muhammed Ali Ebu Şuca ve inşa tarihinin 708 yılının Muharrem ayı olduğu belirtilmiştir.
Çok ibadet edeceğim diye başlangıçta kendini ibadetlere boğup sonra bırakanlara nasihat; أَحَبُّ اْلأعْماَلِ إِلىَ اللهِ أَدْوَمُهَا وَإِنْ قَلَّ. “Allah katında amellerin en sevimlisi az da olsa devamlı yapılandır.” (Buhârî, Müslim) Bana babam tahdis etti, dedi ki: Bize Yezid b. Harun tahdis etti, dedi ki: bize Muhammed b. İshak haber verdi, o Ebu'z-Zubeyr'den, o Benu'd-Dil'in azatlısı Ebu'l-Abbas'tan, o Abdullah b. Amr radiyallahu anhuma'dan şöyle dediğini rivayet etti: "Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem'in yanında ibadette çok gayretli olan bir topluluk anlatıldı. Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem buyurdu ki: "O İslam'da bir alışkanlık ve hırstır. Her hırs döneminin durulma dönemi vardır. Kimin durulma dönemi orta yollu olursa işte ona itibar edin. Kimin durulma dönemi de böyle olmazsa işte onlar helak olanlardır." ( Abdullah bin Ahmed bin Hanbel, Kitâbu's Sünne, Ahmed, İbn Ebî Asım es-Sunne, İbn Huzeyme, İbn Hibbân, Sahihtir.)
Şeriat ve Kadın 3
Yabancı bir erkekle konuşurken hoş bir edá ile konuşmayın. Yok sa kalbinde (cinsel) hastalığı bulunan kimse cinsellik umidine kapılır... Kadınların şarkı söylemelerini ve daha doğrusu músikiyi (askeri músiki hariç) yasaklamasının bir nedeni de budur. Nitekim Ebû Da- vid'un naklettiği bir hadise göre Muhammed: Kulağın zinásı müzikidir,
Reklam
608 syf.
·
Puan vermedi
Geniş Özet
Tanrı'yı ve dinleri akademik bir çevrede konuşmak ne kadar mümkün ve doğrudur, bilemiyorum. Bilim bazı inanç temelleri üzerinde yükselmiş ve bunlar yıllar içinde birbirine öylesine kenetlenmiştir ki artık bunun dışında söylenen bir şey'in imkanına dair düşünmemek gerektiğine dair bir algı vardır.  Armstrong'un bir kaç eserini daha
Tanrı'nın Tarihi
Tanrı'nın TarihiKaren Armstrong · Pegasus Yayınları · 20171,634 okunma
Bana babam tahdis etti, dedi ki: Bize Yezid b. Harun tahdis etti, dedi ki: bize Muhammed b. İshak haber verdi, o Ebu'z-Zubeyr'den, o Benu'd-Dil'in azatlısı Ebu'l-Abbas'tan, o Abdullah b. Amr radiyallahu anhuma'dan şöyle dediğini rivayet etti: "Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem'in yanında ibadette çok gayretli olan bir topluluk anlatıldı. Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem buyurdu ki: " O İslam'da bir alışkanlık ve hırstır. Her hırs döneminin durulma dönemi vardır. Kimin durulma dönemi orta yollu olursa işte ona itibar edin. Kimin durulma dönemi de böyle olmazsa işte onlar helak olanlardır." ( Abdullah bin Ahmed b Hanbel, Kitâbu's Sünne, Ahmed, İbn Ebî Asım es-Sunne, İbn Huzeyme, İbn Hibbân, Sahihtir.)
Çağ, Yok Oluş, Benlik, İslam, Roşa
_TARİH ÖNCESİ DEVİRLER_ _İnsanoğlunun ortaya çıkışıyla başlayıp, yazının icadına kadar geçen dönemdir. Taş ve Maden Devri olarak ikiye ayrılır. _1-Taş devri_ _a)- Eski Taş – Paleolitik devir: (M.Ö.2,5 milyon - M.Ö. 12.000) (avcı ve toplayıcı). Karain, Beldibi ve Belbaşı. Paleolitik Döneme ait ilk izlere İspanya’daki Altamira, Fransa’da Laskö
Ebu Hureyre Radıyallahu anh
Ebu Hüreyre şöyle dedi: ‘Yetim olarak büyüdüm, yoksul olarak hicret ettim. Busre bint-i Gazvan’ın ırgatı oldum. Karnımın tokluğuna, binişte sıramın gelişine, bir yere kondukları vakit onların hizmet ederdim. Bindikleri zaman onları sevkederdim. Ama sonra Allah beni onunla evlendirdi. Hamdolsun Allah’a ki dinin destek ve dayanak kıldı. Ve Ebu
Reklam
Amr b. Sabit Radıyallahu Anh
Muhammed b. İshak, Ebu Hureyre radıyallahu anh’den rivayet ediyor: Ebu Hureyre radıyallahu anh: “Hiç namaz kılmadan cennete giren adamı bana söyleyin” Onun kim olduğunu bilmiyorlardı ve sordular. Dedi ki: “O Abduleşhel oğullarından Usayrim yani Amr b. Sabit b. Ukayş’tır.” El-Husaym dedi ki: “Mahmud b. Lebid’e “Usayrim’in işi nasıl oldu?” dedim. Şöyle dedi: “Kavminden dolayı İslâm’dan yüzçevirmişti. Uhud gününde Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem çıktı ona İslâmî tebliğ etti. O da kabul etti. Sonra kılıcını alarak kavmi arasına geldi ve içlerine girip onlarla savaştı. Bu sırada yaralandı. Abduleşhel oğullarından birileri savaşta öldürülenleri ararken onu gördüler. Şöyle dediler: “Bu Usayrim’dir. Ondan ne haber? Nitekim biz onu terk etmiştik. Zira o inkârcı idi.” Sonra ona: “Senden ne haber ey Amr? Kavmine mi döndün yoksa İslâm’a mı yöneldin?” diye sordular. O da şöyle cevap verdi: “Bilakis, İslâm’a yöneldim. Allah’a ve Resûlüne iman ettim. Müslüman oldum ve kılıcımı alıp Allah Resûluyle birlikte yaralanıncaya kadar savaştım.” Bundan sonra fazla yaşamadı ve onların elinde vefât etti. Bunu Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem’e anlattıklarında şöyle buyurdu: “Şüphesiz o cennetliklerdendir.”
İlk siyer müellifi ve bu tür eserlere bilinen ilk şeklini veren tarihçi Muhammed bin İshâk'tır. Eseri: Sîretü İbn İshak
289 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.