Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Emre, tehdide, zora boyun eğilerek yapılan yanlış; kalabalığa uyarak işlenen kusur, bir kez daha pahalıya patlıyor.
“IV. Murat döneminde, Fener Rum Patriği'nin İranla işbirliği yaptığı ve Anadolu'da valileri isyana teşvik ettiği tespit edilmiş, bu nedenle Patrik Birinci Kiril birçok casusla birlikte idam edilmişti (1638). Bu idamın önemi şuydu ki, Osmanlı tarihinde ilk kez bir patrik casusluk yaptığı gerekçesiyle idam edilmişti.”
Sayfa 38 - Ötüken Neşriyat, 2. Basım, Mart 2016, İstanbulKitabı okudu
Reklam
“IV. Murat istihbaratının işlerliği sayesinde ihanetini tespit ettiği Rum Patriği'ni idam etmekten çekinmemişti.”
Sayfa 35 - Ötüken Neşriyat, 2. Basım, Mart 2016, İstanbulKitabı okudu
Emre, tehdide, zora boyun eğilerek yapılan yanlış; kalabalığa uyarak işlenen kusur, bir kez daha pahalıya patlıyor.
Sayfa 24 - April YayınlarıKitabı okudu
Şamil, saldırmayı bildiği gibi geri çekilmeyi de biliyor ve kendine güvenini kaybetmiyordu. Geri çekilme emri vermesi, aşiretlerin gözündeki itibarına gölge düşürmüyordu. Savaşta böyle iniş­li çıkışlı durumlar olurdu. Rusların safına geçip sonra yeniden Şamil'e katılan aşiret mensuplarına, dönek gözüyle bakılmazdı. Böyle birçok durumda
Reklam
Şamil (...) Gazi Muhammed'i veliahdı ilan etti. Bunu duyan Hacı Murat öfkeden deliye döndü. "Kimin başa geçeceği­ne sadece kılıç karar verir" diyordu. Naibinin yaptığı küstahlığı öğrenen Şamil, Hacı Murat'ın rütbesini elinden aldı ve o güne kadar kazandığı savaş ganimetlerini teslim etmesini emretti. O dönem Batlindge avulunu yöneten Hacı Murat bu emre şöyle cevap verdi: "Sahip olduğum her şeyi kılıcımla kazandım. Şamil bunları istiyorsa gelsin, kılıcıyla alsın!" Bu, isyan demekti... Şamil, küstah yardımcısını dize getirmek için yola çıktı ancak çatışma başlamadan önce araya giren bir grup molla, tarafları uzlaşmaya ikna etti. Aşiretler arasında bir savaş çıktığı takdirde Müritlerin gücü azalacaktı. Bu nedenle Şamil ve Hacı Murat, şahsi meselele­rini şimdilik bir kenara bırakmayı kabul etti.
İlim ilim bilmektir İlim kendin bilmektir Sen kendini bilmezsin Ya nice okumaktır Okumaktan murat ne Kişi Hakkı bilmektir Çün okudun bilmezsin Ha bir kuru ekmektir Okudun bildim deme Çok taat kıldım deme Eğer Hakk'ı bilmezsen Abes yere yelmektir Dört kitabın ma'nisi Bellidir bir elifte Sen elifi bilmezsin Bu nice okumaktır Yiğirmi dokuz hece Okursun uçtan uca Sen elif dersin hoca Ma'nisi ne demektir Yunus Emre der hoca Gerekse bin var hacca Hepisinden iyice Bir gönüle girmektir
Beni bende demen, bende değilim, Bir ben vardır bende,benden içeru ..... Süleyman kuşdilin bilir dediler, Süleyman var, Süleyman'dan içeru .... Hak bir gönül verdi bana, ha! Demeden hayran olur. Birden gelir şadan olur, Birden gelir giryan olur. **** İlim ilim bilmektir İlim kendin bilmektir Sen kendini bilmezsin Ya nice okumaktır Okumaktan murat ne Kişi Hakkı bilmektir Çün okudun bilmezsin Hep bir kuru emektir
Sayfa 115Kitabı okudu
Ekonomikti hani :)
Celali İsyanları'nda mezhep kavgalarının önemi ve dolayısıyla Bektaşilerin rolü, ihmal edilen konulardan biridir. Yine bu bağlamda, Kuyucu Murat Paşa'nın Celali İsyanları'nı bastırırken, kellelerini keserek kuyulara doldurduğu binlerce ki­şinin Alevi-Bektaşi olduğundan pek söz edilmez.
Reklam
Şah İsmail ?
Şah İsmail'in emriyle minareye tırmanan Türkmen askerleri verilen emre kayıtsız itaatle kendilerini sırayla boşluğa bırakarak canlarını vermeye başlamış, bu sayı yüze ulaştığında Osmanlı elçileri bu hareketin sonlandırılmasını ısrarla rica etmişlerdir
Sayfa 63 - Ötüken Neşriyat
"Müellif şöyle demiştir: 'Huşu' üç derecedir: Birincisi emre itaat, hükme boyun eğme, Cenab-ı Hakk'ın nazarı karşısında alçalmadır.' 'Emre itaat' onu kabul, boyun eğme, imtisal, acizlik göstermek, zahirin batına uyması, fiilden önce emir babında hidayete muhtaç olma, fiil halinde yardım ve fiilden sonra onu kabul etmedir. 'Hükme boyun eğmek' ile birincisi dini hükmü murat etmiş olabilir. Buna göre 'hükme boyun eğme'nin manası dini hükme kendi akıl ve şehvetiyle karşı çıkmamak olur. İkinci olarak kaderin hükmüne boyun eğmeyi kasdetmiş olabilir. Bu durumda hükme boyun eğmek onu, kızma, kötü bulma ve itiraz ile karşılamamak demek olur."
İnsan Yayınları, 1.cilt
376 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.