Merhabalar! Bugün İyi Bir Kızın Cinayet Rehberi karakterleri bir kitap olsaydı hangi kitap olurdu onu konuşacağız. Netflix'te ikinci sezonu yani ikinci kitap İyi Kız Kötü Son çıktı. Kitabı öneririm.
Pip (Pippa Fitz Amobi)Agatha Christie'den #k:268631. Adalet arayışında olan Pip buna çok uygun bence. Kitapta bir suç işlemiş insanlar bir adaya toplanmış ve teker teker ölmeye, öldürülmeye başlar. Çok sevdiğim ve kendimi bulduğum bir karakterdir. En büyük farkımız benim bir Ravi'm olmaması. 😪
Andie BellFranz Kafka'dan #k:4088. Spoiler vermemek amacıyla çok detaya girmeyeyim ama babasına söyleyemedikleri...😭😭 Başta hiç sevmesem de sonradan çok sevdim.
RaviWilliam Golding'den Prenses Gelin olabilir. Çok emin değilim kitabı sevmesem de Ravi'nin kişiliğine uygun bence.
Stanley ForbesFranz Kafka'dan #k:1310. Kimsenin onu anlamaması, ona kötü gözüyle bakmaları... 😭😭😭
Kitapların tatlı ağırlığı hep omuzlarınızda olsun!
Merhabalar. Bugün katniss everdeen☆ hesabından gördüğüm masayı yöneten duygular ve karşılık gelen kitaplar listesi hazırlayacağım. Fikir çok güzel, gerçekten beğendim.
💫KAYGIOlesya
Karakterlerin bile bile gittiği o son ve son yaklaştıkça artan stres... Kesinlikle öneririm.
💫ÖFKEOn Kişiydiler
Katilin sisteme ve suçlulara olan öfkesinin bizi getirdiği son nokta. Yine bayılarak okuduğum bir Agatha Christie kitabı. Bunun dışında Frankenstein ya da Modern Prometheus kitabında iblisin ve iblisin sahibinin birbirlerine olan nefreti. Lilith'in Gözyaşları'nda ise geçmişini hatırlamayan Meira ile hatırlayamadığı geçmiş yüzünden kendisine yöneltilen oklar ve karakterler arasındaki anlayamadığımız o öfke buna tam uyuyor.
💫ÜZÜNTÜMartin Eden
Martin istediği yere gelmesine rağmen üzerinden atamadığı o üzüntü, o kırgınlık... Martin çok ben bir karakter kendisini çook severim.😭😭
💫GIPTADorian Gray'in Portresi
Hep genç kalmaya ve gençliğe gıpta eden Dorian'den başka kimsenin bu kategoriye daha çok uyacağını düşünmüyorum.
💫BIKKINLIKMartin Eden
Martin'in burjuva halkına ve sahte insanlara karşı hissettiği bıkkınlık;
Olağanüstü Bir Gece
Yine baş karakterin yaşadığı burjuva ve gösterişli hayatından bıkması;
Lilith'in Gözyaşları
Meira'nın bu döngüye olan bıkmışlığı
İyi Kız Ölüme Çok Yakın
Pip'in bu kadar cinayet çözdükten ve yara aldıktan sonra sıranın kendine gelmesi ve hiçbir şey elde edememesinin sonucunda hissettiği duygu tam olarak gerçek bir bıkkınlık. Bu kategoriye beni de eklesek çok güzel olur ama maalesef bir kitap karakteri değilim, belki de çok şükür demeliyim?
💫KORKUKorku
Kocasından sevgilisini saklayan ve bu sırrını açığa çıkaran o gizli kişiden dolayı duyduğu psikojik korku.
Elementaller
Burada ise yaz tatilinin bir kabusa dönüşmesini okuyoruz. 3.ev, olanlar derken hem bizim hem de karakterlerin içini çok büyük bir korku kaplıyor.
Bugünlük bu
kafamın içindeki o masayı gerçekten yöneten duygular ve onların tam karşılığı olan o tek kitaplarrr⤵️
Kaygı 🧡: Sürekli tetikte olma, "Bir sonraki sayfada ne çıkacak, katil kim, ben bu ipucunu nasıl kaçırdımm?" anksiyetesii... Tabii ki Agatha Christie serisi. Zihni bundan daha çok çalıştıran ve kaygılandıran başka bir şey yoookk 🔎
Öfke 🔥: Sisteme, adaletsizliğe, o baskıcı ve karanlık dünyaya karşı duyulan o saf, çaresiz öfkee duygusuu... Kesinlikle 1984 . Okurken insanı sinirden ve hırstan delirtiyoo.👁️
Gıpta💚: O muhteşem güce, seçilmiş kişi olmaya, o büyülü dünyaya ve Hogwarts'ın o aşırı estetik havasına duyulan o tatlıı imrenme... Kesinlikle Harry Potter ve Azkaban Tutsağı . Keşke orada olsaydııım. 🪄
Bıkkınlık💜: İnsanlardan, tanrılardan, dünyadaki tüm o saçma dramalardan bıkmış, kendi adasına çekilip herkese göz deviren o umursamaz ve mesafeli AURA... Tam olarak Ben, Kirke . 🏛️
Korku💜: Çölün o tekinsizliği, devasa solucanlar, o karanlık gelecek ve hayatta kalma mücadelesinin verdiği o gerim gerim geren atmosferr... Kesinlikle Dune . Karakterlerle birlikte korkuyu dibine kadar hissediyorsunnn 🪐
az önce koltukta uzanırken aklıma geliverdi ben de üşenmeden yaptııımm☺️✨
1000Kitabın kalpiii ,eski akımları tejkrar çıkaran ve kendi akım oluşturan ۶ৎ Ophelia ÇOOOOK teşekkür ederiiim💖💝
herkes favorilerini yazıyyoor , ben de buraya kendi mini listemi bırakmaya geldimm İlk sırayı tabii ki tek bir kişiye ayırıyorum:
🌙 Cinder ➡️Thorne. O biraz egolu olabilirr ama tatlı ukalalıkları ve aslında içten içe ne kadar korumacı ve sadık olduğu gerçeğii onu çok tatlı kılıyorr 🚀
Gelelim listeyi tamamlayan ve kalbimin ritmini değiştiren diğer isimlereee:
🐺 Scarlet ➡️Wolf. Kitaptaki o vahşi ama Scarlet’ın yanında adeta uysal bir dosta dönüşen o kırılgan hali, sadakati... Gerçekten onun gibisi bir daha gelmez seriye, kalbimi bıraktım 🥺❤️
🏹 Açlık Oyunları ➡️Haymitch Abernathy (Gençliği/Geçmişi). Çeyrek Asır Oyunları'ndaki , kimseye müsaade etmeyen cool ve asi tavrı... Onun o gizemli ve yaralı geçmişine karşı zaafım var, ne derseniz deyin☺️
⚡ Harry Potter ve Azkaban Tutsağı ➡️Sirius Black. O asi, kuralları yıkan, motoruna atlayıp giden ama sevdikleri için canını verecek kadar sadık "bad boy" enerjisi... Listemde hep çok ayrı bir yerdedir kendisi 🖤
🔱 Percy Jackson ve Yunan Tanrıları ➡️Luke Castellan.Karakterinin o karmaşık yapısı, içindeki o bitmek bilmeyen savaşııı aslında Percy ninde benim için ayrı bir yeri vaar... Beni her zaman Percy'den bir tık daha fazla çekmiştir, haksızlık edemem 🗡️💔
🔍 İyi Bir Kızın Cinayet Rehberi ➡️Ravi. Kızın gönderisinde de vardı ama bu çocuğu listeye eklememek Ravi'ye hakaret olurdu. Pip'e olan o koşulsuz desteği, tatlılığı ve her riski beraber göze alışı... Tam bir "green flag" abisesi 🌿
Benim listem biraz karma ve sanırım ben birazcık BAD BOY lardan hoşlanıyormuşuum 💖