Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Fatih

Fatih
@ressentiment
Adónde está la libertad
11 okur puanı
Kasım 2022 tarihinde katıldı
Kapitalizmde “Yersiz- Yurtsuzlaşma” ve “Metalaşma” nasıl oluşuyor?
Enerjik olarak ve kararlı bir biçimde iktidar, mülk, şan ve başka değerler peşinde koşan biri arrivist (sonradan görme,ne oldum delisi) değildir. Kişi şayet mesleği ya da mevkisi gereği etkin bir biçimde öne çıkardığı ve temsil ettiği bir şeyin içkin değerine göre düşünüyorsa, ona arrivist demek doğru olmaz. Arrivistin özlemlerinin nihai amacı
Sayfa 40 - Alfa,2.basım
Reklam
...Beni geceleri kötü aydınlatılmış caddelerde bedenimin içinde tutsak, içimde hüzünlü düşünceler ve kafam karmakarışık bir şekilde adeta peşimden biri kovalıyormuşçasına dolaşmak zorunda kalmaktan kurtacak bir çıkış noktası yakalamış olduğumu umuyordum.
Sayfa 20
Yitip giden gençliğimize
Bu garip yabancılaşma duygusu nedeniyle herkesten daha çok eziyet çekenin ben olduğumu iddia ediyorum. Her ne kadar tipik bir yalnız kurt olarak yaşamayıp karşıma çıkan fırsatlardan yararlandıysam da bu duygu üniversitede okuduğum yıllar boyunca bana hep eşlik etti. Kurtulamadığım bu “yabancılaşma"yı okuma salonlarında seminerlerde ve kantinde oturan diğer "yabancılar"da da görüyor, tanıyordum. “Sonsuza dek sürecek bir hayat yaşıyoruz” duygusu içindeydik.Tarih alanında yaptığım lisansüstü çalışmamın sonlarına doğru üniversitede başlayan radikal hareketlerin bir sonucu olarak şunu anladım ki beni huzursuz eden şeylerin kökü tamamen benim dışındaydı ve hayatımı belirleyecek her hadise aslında benim etkinlik göstereceğim mekandan coğrafyadan çok uzaklarda cereyan edecekti; başka bir deyişle Oslo üniversitesi'nde okuyan herkesin bilincinde şu düşünce şekillenmişti: Bizler emperyalizmin çocuklarıyız okuma salonlarında sistemin kurbanlık kuzuları gibi, hatta hayatımızı sürdürmemizi sağlayan, bizlere bizden önceki hiçbir kuşağın yaşamadığı kadar ayrıcalıklı, geniş imkanlar veren insanların sebep olduğu kanlı ve dramatik olaylardan istifa eden bir kuşak olarak oturmaktayız. Bütün bunlar bana sağduyu kazandırmış ancak “yabancılaşma” duygumu güçlendirmişti ve artık kendimi daha önceleri, yani Vietnam Savaşı öncesinde hissetmediğim kadar yararsız hissediyordum
Sayfa 18

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Yitip giden gençliğimize
... Şimdi bu kuşak, öğrenci kampüslerindeki gettolarda, daracık odalarda, ortak kullanılan büyükçe mutfaklarda, Studentersamfundet gibi öğrenci birliklerindeki siyasal platformlarda, sinemalarda, okuma salonlarında, seminerlerde, öğrenci odalarında verilen ve sınırlı sayıda davetlisi olan çılgın partilerde ya da gecenin çok geç saatlerinde birilerinin apartman dairesine gizlice konuk olmak suretiyle ”yabancılaşma” duygusu geliştirip kendine eziyet ediyordu.
Sayfa 18
Tanrı'yı Nasıl Algılıyoruz?
Bir kavramın kaplamı ile içlemi arasındaki mantıksal karşıtlık doktrini ve birinin arttıkça diğerinin azalması bilinirdir.Kaplamı en geniş ve aynı zamanda içlemi en dar olan kavram,var olan her şeyi kapsayan ve varlığından başka niteliği olmayan varlık ya da nesne kavramıdır;içlemi en geniş ve kaplamı en dar olan kavram ise yalnızca kendine uygulanabilir olan ve var olan tüm nitelikleri idrak eden kavramdır.Söz yoluyla aktarılan mantıksal Tanrı,yani inkâr yoluyla edinilen Tanrı,Yüce Varlık ise bir gerçeklik olarak Hiçliğe dâhil olur çünkü Hegel'in de sözüm ona öğrettiği şekliyle,saf varlık ve saf hiçlik birbirleriyle özdeşleşir.Yaşayanların Tanrısı olan samimi ya da hissedilen Tanrı ise, kişiselleştirilmiş Evrenin kendisi, Evrenin bilincidir.Evrensel ve kişisel bir Tanrı, katı bir metafiziki monoteizmin bireysel Tanrısı'ndan çok farklıdır.
Sayfa 174
Reklam
Kaostan Kosmosa Kosmostan Tanrıya
“...Fyodor,kapıcı Kirillov'un işkembesini doldurmak için yaşadığını söylüyor.Anlaşılır ve akıllıca bir şey.Hepimiz akıllı varlıklar olarak midemizi doldurmakta başka bir şey için yaşayamayız.Ve birden aynı Fyodor,midesini doldurmak için yaşamanın kötü olduğunu,gerçek için,Tanrı için yaşamak gerektiğini söylüyor ve ben onun ne demek istediğini anlıyorum!Ben de,bundan yüzyıllar önce yaşamış ve halen yaşayan milyonlarca insan da,köylüler,ruh yoksulları ve bu konuda düşünüp yazan,kendi anlaşılmaz dilleriyle aynı şeyi söyleyen bilgeler,hepimiz tek bir konuda,ne için yaşamak gerektiği ve neyin iyi olduğu noktasında uzlaşıyoruz.Ben bütün bu insanlarla birlikte tek bir kuşku götürmez,kesin,açık bilgiye sahibim.Bu bilgi akılla açıklanmaz,aklın dışında bir şeydir,ne nedenleri ,ne de sonuçları vardır. Eğer iyiliğin bir nedeni varsa,o artık iyilik değildir;eğer iyiliğin bir sonucu,yani ödülü varsa yine iyilik değildir.Demek ki iyilik,neden ve sonuç zincirinin dışındadır. Bunu ben biliyorum,hepimiz de biliyoruz. Oysa ben bir mucize arıyordum,beni inandırabilecek bir mucize görmediğim için hayıflanıyordum.Al işte tek olabilecek,her zaman var olan,beni her yandan sarmış biricik mucize ve ben onu fark etmemiştim! Bundan daha büyük bir mucize nasıl olabilir?”
Sayfa 1034 - İş Bankası Kültür Yayınları
“Ne olduğumu,neden burada olduğumu bilmeden yaşayamam.Bunu bilemiyorum,öyleyse yaşayamam,”-diyordu Levin kendi kendine. “Sonsuz bir zamanda,maddenin sonsuzluğu içinde,sonsuz bir boşlukta bir kabarcık-organizma çıkıyor ve bu kabarcık,bir süre kabarcık olarak kalıp patlıyor.İşte bu kabarcık benim.”
Sayfa 1026 - İş Bankası Kültür Yayınları
Muhip:Seven,sevgi besleyen
“Neyle teselli olayım senin yokluğunda Silinmeyen hatırandan başka Muhiplerin en yakınısın sen Uzak da olsan hüzün yakınlaştırır seni.”
Sayfa 22 - Metis
160 syf.
·
Puan vermedi
Hissedilen Zaman
Hissedilen ZamanMarc Wittmann
7.7/10 · 293 okunma
Reklam
Fatih tekrar paylaştı.
328 syf.
9/10 puan verdi
·
25 saatte okudu
Necip Mahfuz’un üç kuşak bir ailenin hikâyesi ekseninde yirminci yüzyıl Mısır’ının siyasi tarihi ve toplumsal değişimlerini anlattığı ünlü eseri Kahire Üçlemesi’nin son kitabı Şeker Sokağı serinin en sevdiğim kitabı oldu. Şeker Sokağı’nda hikâyenin merkezinde üçüncü kuşak var. İlk kitapta tanıdığımız karakterlerin yaşlanmasına, onların
Şeker Sokağı
Şeker SokağıNecib Mahfuz · Hitkitap Yayıncılık · 2013163 okunma
115 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.