Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gazetelere Ödenen Paralar
“II. Abdülhamid'in gazetelerde görmekten en hoşlanmadığı şey, kendisine yöneltilmiş suçlamaların ve eleştirilerin bulunduğu yazılardı. Avrupa gazetelerinin II. Abdülhamidle ilgili haberlerine bakıldığında, bunların büyük bir kısmını padişaha bir suikast düzenlendiğine dair haberlerin oluşturduğu görülmektedir.” … “Bu tür yazıların çıktığı Avrupa gazetelerinin ele geçirilme çabaları Sultan Abdülhamid'e çok pahalıya mâl olmuştur. Hazinenin durumunun uygun olmadığı zamanda bile ne yapıp edilip bu paranın ödenmesine büyük özen gösterilmiştir.”
Sayfa 91 - Ötüken Neşriyat, 2. Basım, Mart 2016, İstanbulKitabı okudu
Yakıştı mı bu tabir Cihan Sultanına!?
İslam halifesi Sultan Abdülhamid idam cezalarını sürgüne çevirmişti. Bunun üzerine Midhat Paşa ve ortakları buharlı bir vapurla Taif'e sürülecekti. Şimdi soruyorum tarihe, elini kanlarına bulamayan Sultan Abdülhamid'e kan dökücü manasına gelen "Kızıl Sultan" yaftası hiç yakıştı mı?
Reklam
Çağ, Yok Oluş, Benlik, İslam, Roşa
_TARİH ÖNCESİ DEVİRLER_ _İnsanoğlunun ortaya çıkışıyla başlayıp, yazının icadına kadar geçen dönemdir. Taş ve Maden Devri olarak ikiye ayrılır. _1-Taş devri_ _a)- Eski Taş – Paleolitik devir: (M.Ö.2,5 milyon - M.Ö. 12.000) (avcı ve toplayıcı). Karain, Beldibi ve Belbaşı. Paleolitik Döneme ait ilk izlere İspanya’daki Altamira, Fransa’da Laskö
189 syf.
4/10 puan verdi
·
14 günde okudu
Karşıt okumalarıma bir inceleme ile başladım bu yıla...
Yazardan başlayalım. Günümüzde, kendisinin adını sıkça kullandığı halde, onu pek de okumuş olduğunu sanmadığım bir kitle var. Fikirlerinin tam olarak neye işaret ettiğini kavrayamamış, yüzeysel çıkarımlarla, anakronik yaklaşımlarla bu yazarı bayraklaştıran bu kitle; sorduğumda
Hüseyin Nihal Atsız
Hüseyin Nihal Atsız
'ı bana açıklayamıyordu. Ben, kendisi hakkında belgeseller
Türk Tarihinde Meseleler
Türk Tarihinde MeselelerHüseyin Nihal Atsız · Ötüken Neşriyat · 20181,843 okunma
_Tanrı, ışığı yaratmıştır. Demek ki ilk Üstad-ı Azam Mason, Tanrı’nın kendisidir. _Adem Baba, ilk masonlardandır ve Tanrı tarafından Cennete mason olarak kabul edilmiştir. Bu, masonluğun eylem olarak değilse de bir oluş kudreti olarak daima var olduğunu söylemenin bir tarzıdır. Çünkü masonluk, insan ruhunun ilk ve eski bir ihtiyacına cevap
Halife tabiri öyle Yavuz Sultan Selim'le Hicaz'daki ve Kahire'deki emanetlerin devriyle gelmiş değildir. O anlatı 18. yüzyıla ait bir efsanedir. Yaratılmış bir efsanedir. Yavuz Sultan Selim Han'dan evvel de padişahların halife unvanını kullandığına, bu unvanın zikredildiğine dair kayıtlar vardır. En azından vakanüvisler bunu böyle yazmaktadırlar. Kaldı ki ne Yavuz Sultan Selimn e Kanuni, halife unvanını mesela Sultan Abdülaziz kadar. II. Abdülhamid Han kadar kullanmamışlardır.
Sayfa 196Kitabı okudu
Reklam
_Mustafa Kemal, bir Türk’tü; Türk olmaktan gurur duyuyor; “Türkiye Türklerindir” parolasıyla yaşıyordu. Ne Tanrı’dan, ne bir kişiden ne de kurumdan çekinmeyen, tam bir devrimciydi. Onun için resmi ya da kutsal olan hiçbir şey yoktu. Türkiye’yi Padişah’ın ehliyetsizliğinden ve despotizminden olduğu kadar, yabancıların pençelerinden kurtarmakla
1808'de II. Mahmud, seleflerinin çoğu gibi, ma­kamının dini ve ailevi yönlerini sembolize eden, hem Peygamber'in hem de Osman Gazi'nin kılıcını kuşandı. 1839'da Abdülmecid, sadece Hz. Ömer'in kılıcını kuşandı ve çağdaş Osmanlı tarihçisi bunun "eski bir Osmanlı pratiği" olduğuna dair önemli ama bariz bir şekilde yanlış bir yorumda bulundu. 1861'de Abdülaziz'in kılıç alayında, Hz. Ömer'in kılıcı tekrar kullanıldı ve bu nokta tarihçi Ahmet Cevdet Paşa tarafından şöyle açıklandı: "Bu kılıç, Ömerü'l-faruk radiyallahü anh hazretlerinin seyf-i mü­barekidir ki [Moğol] Hülagu Bağdat'ı istila ettikte abbasilerden canib-i Mısr'a firar eden zatin yanında bulunmuş. Mısır'daki hu­lefa-yı Abbasi'ye bununla teberrük ederlermiş. Yavuz Sultan Selim Mısır'ı fethi ile halife-i Abbasi'yi Dersaadet'e getirdikte halife-i Ab­basi işte bu kılıcı Yavuz Sultan Selim'e taklid ile hilafet-i İslamiy­ye'yi Al-i Osman'a terk eylemiştir." Hz. Ömer'in kılıcı Abdülhamid'in kılıç alayında yine kullanıldı ve Osmanlı'nın "Hilafet-i Kübrayı İslamiyye" iddiası, 1876 Anayasa­sı'nın 3.maddesinde resmen ortaya kondu.
Sayfa 138 - Kronik Kitap 1. BaskıKitabı okudu
_(Cia ajanı Fuller’in “Yeni Türkiye” planı- 2008)_ _Atatürkçülük öldü. Nurcular ileri. Paul Henze(Cia) _Kemalizme son verip Osmanlıyla övünün. Fuller(Cia) _Türkiye, Atatürk'ün mirasını reddedip Osmanlı şeriatına geri dönmelidir. Samuel Huntington. (Cia) _Yapılması gereken Atatürk'ün İslam ve kürt düşmanlı olduğu fikrini yaymaktır. Kurt
60 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.