Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
"Mary hayata bir yankesici olarak atıldı. İlk sabıkası, ergenlik çağında oldugıı 1600’de iki kızla birlikte “Clerkenwell’deki meçhul bir adamdan iki şilin ve on bir peni” çalmasıydı. Bunu başka tutuklamalar izledi. Otobiyografisinde “doğrudan ya da aracı kullanarak asla kimsenin cüzdanını kesmediği” yolundaki itirazlarına karşın, bu işleri
NTV Yayınları - II. Gamsızlar - XIII. Mary Frith: Kaltak Yankesici
Paris
"Burası yazarların, düşünürlerin, şairlerin memleketi. Şan şöhret bir tek burada gelişiyor ve biliyorum ki bugün güzel ürünler veriyor. Yazarlar, hayal güçlerini ısıtan ve uyaran, geçmiş zamana ait yeteneklerin yaşayan eserlerini bir tek buradaki müzelerde ve koleksiyonlarda bulabiliyorlar. Bir tek burada daima açık duran koca koca kütüphaneler zihne bilgi ve gıda sağlıyor. Nihayet Paris'te, havada ve en küçük ayrıntılarda nefes alıp veren ve edebi ürünlere damgasını vuran bir ruh var. İnsan kahvede, tiyatroda yarım saat sohbet ederek, taşrada on yılda öğrenebileceğinden fazlasını öğreniyor. Burada gerçekten her şey gösteri, kıyaslama ve bilgiden ibaret. Aşırı bir ucuzluk, aşırı bir pahalılık; her arının petek yaptığı, her ruhun kendine has olanla bütünleştiği Paris bu işte."
Reklam
Tiyatroda ön gösteri
Bugünün işi yarına kalmamalı; boşa geçmemeli tek bir gün bile; yiğitçe işe sarılmalı, olanak, kararlılıkla cesaretle hemen yakalanmalı ve bir daha elden kaçırılmamalı, etkisini sürdürecektir, zorunludur o buna.
Klasik tiyatroda katarsis seyirciye aittir, onun hakkıdır. Oyunun ve oyuncunun böyle bir hakkı yoktur, onlar seyircilerine katarsis yaşatmakla yükümlüdürler. Katarsis sözcüğü dilimize "arınım" ya da "duygusal arınım" olarak çevrilerek kullanılmakta. Tiyatro, sinema, radyo gibi kitle iletişim araçlarında ve gösteri sanatlarında seyircinin ya da dinleyicinin kendisine sunulanlar sırasında yaşadığı duygusal boşalımı tanımlar. Ancak gidiş öyle bir hal aldı ki bazı kitle iletişim aracı ve gösteri sanatı örnekleri narsisizm abidelerine dönüşmeye aday gibi, izleyicisinin yerine kendi katarsisini ön plana alarak.
Sayfa 98
Tiyatroda Ön Gösteri/Soytarı
"Söylendiği gibi,çocuklaştırmaz yaşlılık insanı, Aksine,bizi gerçek çocuklar olarak bulur."
Sayfa 29 - DoğuBatıKitabı yarım bıraktı
Tiyatroda Ön Gösteri/Yazar
"... Parıldayan şey,bir anlıktır sadece, Gerçek olan uzanır gelecek nesillere ..."
Sayfa 24 - DoğuBatıKitabı yarım bıraktı
Reklam
Kurye, sabahleyin “Gizira Palas” otelindeki odamıza Sovyet büyükelçisinden bir zarf getirdi. Para yoktu, ama “Aşk Masalı” adlı baleni sergilemek üzere Kahire’ye gelen Novosibirsk Tiyatrosu’nun gösterisine iki davetiye göndermişti büyükelçi. Gösteri saati tiyatroya gittiğimizde, salon çoktan dolmuştu. Biletleri oldukça pahalı satılan baleyi
Tiyatroda ön gösteri
Hiçbir şeyim yoktu ama sahiptim çok şeye: Gerçeğin dürtüsüne ve yalanın zevkine! Getir dizginlenmemiş o güdüleri, Derin, acı dolu mutluluğu, Nefretin gücünü, aşkın kudretini, Geri ver bana gençliğimi!
Tiyatroda ön gösteri
Peki öyleyse, kullanın o güzel güçleri, Ve soyunun yazarlığa, Bir aşk serüveni yaşarmış gibi: İki insan tesadüfen birbirine yaklaşır, hisseder ve orada kalır, Ve giderek birbirine bağlanır; Mutluluk önce artar, sonra saldırılar başlar, Hayranlığın ardından acılar yaklaşır, Ve farkına bile varmadan bir öykü doğar... Biz de böyle bir oyun sunalım o zaman! İnsanın dolu yaşamına el atalım! Herkes bu öyküyü yaşar, çoğu farkında değildir, Neresinden tutsanız ilginçtir!
Tiyatroda ön gösteri
Siz ozan, ne düşler kuruyorsunuz yükseklerde? Neden sevindiriyor dolu bir tiyatro sizi? Yakından bakın velinimetlerinize. Yarısı ilgisiz, yarısı odun gibi. Bazısı oyundan sonra kumara koşar, Bazısı da bir fahişenin koynunda çılgın bir gecenin peşinde! Neden eziyet edersiniz, siz zavallı çılgınlar böyle bir niyet için şirin ilham perilerine!
Reklam
Johann Wolfgang von Goethe: Faust
İNSANLIĞIN MUHASEBESİ, FAUST Hatice BARAN Alman edebiyatının en önemli romantizm akımının yazarlarından olan Johann Wolfgang von Goethe, birçok alanda kendini geliştirir ve en önemli ürünü olan “Faust”u 60 yıllık bir birikim sonucu ortaya çıkarır. 1749’da Frankfurt’ta dünyaya gelir. Yazarlık ve edebiyata katkısı Alman edebiyatıyla tek sınırlı
Tiyatroda ön gösteri
... İki insan tesadüfen birbirine yaklaşır, hisseder ve orada kalır, ve giderek birbirine bağlanır; mutluluk önce artar, sonra saldırılar başlar, hayranlığın ardından acılar yaklaşır, ve farkına bile varmadan bir öykü doğar...
Sayfa 25 - Doğubatı yayınları, Soytarının repliği