Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Nizam-ı Alem için kardeş katli meselesi
Her kimesneye ki evladımdan saltanat müyesser ola, karındaşlarun Nizam-ı Alem içün katl itmek münasibdür. Ekser-i ulema dahi tecviz itmişdür. Anınla 'amil olalar.
Eski ulema namaz kılmayanı öldürüp öldürmemek üzerine tartışırlardı. Şimdikiler namaz kılmayanla evlenip evlenmemeyi tartışıyor. Eski din mi değişti yoksa yeni din mi getirdiniz. Eskiler mi cahildi yoksa siz mi çok fakihsiniz? Doğrusu şu ki; Ne din değişti ne de eskiler cahildi. Ama sizler ne fakihsiniz ne de eski ulemanın dinine tabisiniz.
Reklam
Sıkıntı Şimdiki Müslümanlarda...
Eski ulema namaz kılmayanı öldürüp öldürmemek üzerine tartışırlardı. Şimdikiler namaz kılmayanla evlenip evlenmemeyi tartışıyor. Eski din mi değişti yoksa yeni din mi getirdiniz. Eskiler mi cahildi yoksa siz mi çok fakihsiniz? Doğrusu şu ki; Ne din değişti ne de eskiler cahildi. Ama sizler ne fakihsiniz ne de eski ulemanın dinine tabisiniz.
•|Eskiler ulema namaz kılmayanı öldürüp öldürmemek üzerine tartışırlardı. Şimdikiler namaz kılmayanla evlenip evlenmemeyi tartışıyor. Eski din mi değişti yoksa yeni din mi getirdiniz. Eskiler mi cahildi yoksa siz mi çok fakih? Doğrusu şu ki; Ne din değişti ne de eskiler cahildi. Ama sizler ne fakihsiniz ne de eski ulemanın dinine tabisiniz.
SAİD NURSİ'NİN HRİSTİYANLAR HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ
"Şiddet-i şefkat ve rikkatten (acımaktan), bu kışın şiddetli soğuğuyla beraber mânevî ve şiddetli bir soğuk ve musibet-i beşeriyeden bîçârelere gelen felaketler, heläketler, sefaletler, açlıklar, şiddetle rikkatime dokundu. Birden ihtar edildi ki: Böyle musibetlerde kâfir de olsa hakkında bir nevi merhamet ve mükâfat vardır ki, o
Sayfa 416Kitabı okudu
Polemiğe fırsat vermeden cevap veriyorum; kişinin mahza kuran okuduğu için ücret alması zinhar caiz değildir. Cevhera sahibinin mezkûr kitabında hataen (olduğu zannındayız) bunun caiz olduğunu söylemesine binaen onu taklit edip meselenin aslını araştırmadan buna caiz diyenler olmuşsa da esasında işin aslı asla ve kat'a caiz olmadığıdır. Fakat, mahza kuran okumak değil de, Kur'an'ı Kerim'i yahut sair ulum-u İslamiyyeyi öğretmek için yahut da camilerde imamet ve yahut müezzinlik için para alınmasında ulema maslahata binaen bir beis görmemiştir. Zira bu gibi hizmetlerin ücret karşılığında ifa edilmediği takdirde sekteye uğrayacağı kesindir. Bu yüzden kişinin imamlık yapmak yahut Kur'an'ı Kerim ve diğer ulum-u İslamiyyeyi öğretmek için ücret alması caizdir.
amansız gücenik

amansız gücenik

@istikrarlihayalhakikattir
·
27 Nisan 11:31
Bilen varsa bu hangi görüş?Yani kimler destekliyor?
Kuzenlerim imamlar para alıyor diye namazlara gitmiyor.İmamlar çoluğuna çocuğuna ne yedirsin abi.Bu nasıl bir zihniyet😶 (Polemiğe fırsat vermeden cevap verelim,gerçekten öğrenmek istediğim bir konu)
Reklam
Suâller aynı. Sadece başka libasa bürünmüşler. Hangi kılığa girerse girsin ulemâ cevabını vermiş. Suâlimin cevâbını bulamadım! Lakırdısı eden kimse ya adamını/asârını bulamamış, yâhud adam gibi suâl edememiş, veyâhud anlayışı kıt olmakla cevâbı verilen suâlin altyapısından mahrumdur. Onun için 1400 senelik Şeriât-ı Garrâ-i Muhammediyye bâkidir.
BİNGO buna benden başkası cesaret edemez
NUR RİSALELERİ’NE ELEŞTİREL BİR YAKLAŞIM (RİSALE-İ NUR’UN İÇYÜZÜ) ABDULLAH TEKHAFIZOĞLU Bunun PDFsi var okuyun nur risalesi gerçeğini görün ya da görmeyin bana ne.... Ön Söz.................................................................................................................................................................... 9
Bu topluluğun varlığını, aristokrasi, plütokrasi veya bir nevi bir oligarşi varlığı saymak yanlış olur. Çünkü: bunlarda ya soy, ya servet veya bir sınıftan olma özelliği vardır. Halbuki islâmı ideal edinmiş erdemli ve aktif, hayırda yarışanlar topluluğu, soy sop veya servet aramayacaktır mensubunda. Bu öncüler halkın sadece erdeme, fedakârlığa ve iş görme yetisine bakarak etrafında toplandığı insanların kurduğu tarihî - sosyolojik bir kuruluş olacaktır. Yoksa bir ulema sınıfı veya bir ordu topluluğu değil.
Sayfa 49 - Diriliş yayınları, 47. BaskıKitabı okudu
Şark Mefkûresi’ni tahlil etmek gayet güçtü. Çünkü, çok karışıktı. Bu, Şark Mefkûresi’nin muhtelif safhalarından biri de komünizmdi. Bunun en mühim taraftarı, belki Hakkı Behiç’ti. Bu adam, İttihat ve Terakki’nin idealist azalarından ve aynı zamanda maliye ile meşgul simalarındandı. Ruhen çok samimî bir insandı. Türklüğe çok bağlı olmakla beraber,
Reklam
1/10 puan verdi
İslamcıların Piri Şehid Dr.Ali Şeriati'nin böyle bir eseri yok uydurma... Bütün külliyatı bende var... Bütün Kitapları Fecr Yayınevinden çıktı.. Ali Şeriati'den dinsiz adam çıkaramazsınız..Lavukluk yapmayın... Şeriati, yazılarını üçe ayırır: İçtimâiydi (Toplum Bilim) İslâmi/ (İslam Bilim) ve Keviriyât\ Onun bu tasnifini şöyle anlamak
Aşk ve Devrim
Aşk ve DevrimAli Şeriati · Arya Yayıncılık · 202033 okunma
Ulema, cühela ve ehli dubara; ehli namus, ehli işret ve erbab-ı livata rivayet ve ilan, hikayet ve beyan etmişlerdir ki kun-ı Kainattan 7079 yıl, İsa Mesih'ten 1681 ve Hicretten dahi 1092 yıl sonra, adına kostantiniye derler tarakkası meşhur bir kent vardı. Ceneviz taifesinin buraya ilk gelen gemilerine karanlıkta uçan bir ak martının yol gösterdiği, ancak salimen karaya vasıl olduktan sonra dümencileri olacak pundus nam kafirin bu martıyı Mesih addederek yuvasını arayıp bulduğu ve itikatlarınca İsa'nın etini yemek sünnet olduğundan kuşu kızartıp yediği rivayet olunurdu. Eskiler, bu martının yuvasının bulunduğu yere ceneviz kavmının yüksek bir kule diktiğini rivayet etmişlerdir ki, sonraları Galata kulesi diye nam salmış bu heybetli yapının tepesinde, yalı adamlarının dürbünle, yiğitlerin ise çıplak gözle, bursa kentinin ulu dağını seçtikleri söylenegelmiştir.
Fatih Sultan Mehmet Han
“Allah inayetini üzerinden eksik etmesin, Molla Gürani, bir kez dahi eğilmemiştir tahtımızın önünde... Molla Hüsrev de... Ulema dediğin de öyle olmalıdır zaten. İlim, her zaman hükümdardan daha güçlüdür. Daha uzun ömürlü... Bu toprakların tarihi, ilmin önemini kavrayamayan nice mağlup hükümdarların hikâyeleriyle doludur.”
Everest YayınlarıKitabı okudu
Hiç değişmeyen ulemâ
Osman'ın katliyle tahta geçen I. Mustafa, Veziriâzam Kemankeş Ali Paşa'nın ulema ile anlaşması sonucu tahttan indirilmişti. Bu dönemde asker kullar olsun, devlet başındakiler olsun, hareketlerine meşrûluk kazandırmak için daima ulemâ ile ittifak etmekte; ulemâ da, kendi ayrıcalık ve geçim kaynaklarını artırmak için bundan yararlanmakta idi. Birbirine rakip ulema, şeyhülislâmlik için kullara dayanır, onları kışkırtıp rakibi azlettirirdi.
Sayfa 187 - Türkiye İş Bankası Yayınları
Arapçayı bilmeden hafız olmak
Bence bahis mevzusu olacak şey, ayrı ayrı okul de- ğildir. Millete dinini, imanını, bütün insanlık ihtiyaçları- nı vermek için bir yer vardır ki, ona okul derler. İsterse- niz medrese diyelim. Fakat ona başka, ötekine başka bir şey demeyelim. Başka bir şey olamaz. Bir tane olur ve o hakiki bir millet yetiştirecektir ve İslam yetiştirecektir. Bu
1.500 öğeden 16 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.