Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Bu dünyada ne mutluluk vardır ne de bedbahtlık. Yalnız en büyük umutsuzluğu tadan birinin en büyük mutluluğu hissetmeye gücü yeter . Yaşamanın ne kadar güzel bir şey olduğunu anlayabilmek için , ölümü istemiş olmak lazımdır. Öyleyse yaşayın , ve mutlu olun sevgili çocuklar ve Tanrı'nın insanlara geleceği açıklayacağı güne kadar, insan zekâsının yalnız şu iki kelimede toplanacağını hiçbir zaman unutmayın: Bekle ve Umut et."
Atatürk'ün Hatıra Defterinde okuduğu kitaplar
20 Teşrinisani 1332 Pazar [3 Aralık 19161 "Allah'ı inkâr Mümkün mü" eserini bitirdim. Bütün feylesofların, edyan-1 muhtelifeye mensup tabiiyyun, zihniyyun, maddiyyun, hukema, mütefekkirin, mutasavvıfinin kâffesi ruhun mevcut ve adem-i mevcudiyetini, ruhun ve cismin bir veya ayrı olup olmadığını, ruhun beka ve adem-i bekasını tetkik ediyor. Bu tetkikatta, ilim ve fenne istinat edenler makbul. İmam Gazali, İbn-i Sina, İbn-i Rüşd gibi eimme-i müslimînin beyanatı dahi telâkkiyat-ı âmiyaneden büsbütün başkadır; yalnız ifadelerinde çok rumuz var. Dindar mütefekkirin, kavait ve ulûm ve fünun ve felsefeyi, beyanat-ı şeriati tefsir için evirip çevirmeye gayret etmişler. ......
Sayfa 105Kitabı okudu
Reklam
Rahman ve Rahim isimlerinin anlam bakımından farkı şöyledir :
Rahman sıfatı daha ziyade ezelle, Rahim sıfatı ise daha çok ebedle ilgilidir. Rahmân sıfatı Rahîm sıfatından daha kapsamlıdır.Yüce Allah, Rahman sıfatının gereği olarak yarattığı bütün varlıklara merhamet eder.Bu konuda mümin-kâfir ve itaatkâr-âsi ayrımı yapmaz. Allah,Rahîm sıfatı gereği dünyada sadece müminlerin güzel amellerine sevap verir,âhiret nimetlerinden sadece onları yararlandırır,onlardan razı olur ve onları cennetine koyar.Mümin olmayanlar,Allah'ın dünyadaki nimetlerinden yararlansalar da âhiretteki nimetlerinden mahrum kalırlar.Dolayısıyla Rahmân sıfatı bütün insanları,Rahîm sıfatı ise yalnız müminleri kapsar. Rahmân sıfatı,hiçbir kayıt ve şarta bağlı olmaksızın varlıkları yaratmak, meydana getirmek,onların çalışıp çalışmadıklarına bakmadan sayısız nimetlerle nimetlendirmek anlamına gelir. Rahîm sıfatı ise Allah'ın emirleri doğrultusunda çalışanlara, çalıştıklarının karşılığını vermek anlamına gelir. Rahmân sıfatı ümitsizliğe, karamsarlığa imkân bırakmayan kesin bir ümit ve ezelî bir yardım ifade eder. Rahîm sıfatı ise yaptığımız işlerimizin Allah tarafından mükafatlandırılacağını ifade etmektedir. Bu nedenle Rahmân sıfatının ifade ettiği mânada mümin ve kâfir eşit tutulmuştur. Rahîm sıfatının belirttiği anlamda ise mümin ve kâfir açık bir farkla ayrılmışlardır.
Yaralı, yalnız ve suskunum...
Sayfa 135 - Kırmızı Kedi Yayınevi, 2. BasımKitabı okudu
…yalnız kalmak en çok da Allah ile yalnız kalmak istiyordu, seccade bile istemiyordu, alnı bile fazla geliyordu bazen, ettiği dua bile fazla.
Sayfa 296Kitabı okudu
Tanrım! Beni kendimden ayırma Çünkü; başım, vücudum, kalbim Yalnız bana mahsustur
Reklam
Dili kopmuş bir hayal çanı yüreğim Sesini yalnız benim duyduğum Vurur durur çığlık çığlık içimde
Sayfa 163Kitabı okudu
Ruef kapitalist olun, sosyalist olun, yalnız yalancı olmayın diyor. Biz sadece yalancıyız.
+1
Yalnız geçirdiğin saatlerden sana ne kaldı? Seni e­zen bir lanet, seni patlatan bir sıkıntı, seni boğan bir de­niz, seni kahreden bir keder. Bütün insanlardan soyut­landın.
Sayfa 251 - Kabalcı YayınlarıKitabı okudu
Bu topraklarda evlilik yaşının yukarılara tırmanmasından tutalım, ailelerin kendilerini fıtrat izinde bir hayat yaşamaya adamak isteyen gençlere evlilik hususunda zorluklar çıkarmaları, örf adı altında küresel tüketim furyasının tesiriyle sahih kültürümüzle alakası olmayan masrafların öne sürülmesi yalnız yeni nesillerde değil. Uzun yıllardır Türkiye'de evliliğin manasının aşındığı ve idraklerin onun ehemmiyetini anlamaktan uzak bulunduğunu anlatan bir gerçektir.
Sayfa 21 - Fatih Tekin, Evini Yitiren İnsanKitabı okudu
Geri199
1.500 öğeden 1.486 ile 1.500 arasındakiler gösteriliyor.