Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Ne Bilim Gardejim
` Nasıl olmuş da Presbiteryen olacakları tutmuş da Cemaatçi olmamışlar? Ve Cemaatçiler niçin Baptist ol­mamışlar?Baptistler niçin Roma Katoliği, Roma Katolikleri niçin Budist, Budistler niçin Quaker, Quakerlar niçin Epis­kopal, Episkopaller niçin Millerci, Millerciler niçin Hindu, Hindular niçin Ateist, Ateistler niçin Spiritualist, Spiritua­listler niçin Agnostik, Agnostikler niçin Metodist, Meto­distler niçin Konfüçyusçu, Konfüçyusçular niçin Üniteryen, Üniteryenler niçin Muhammedi, Muhammediler niçin Kur­tuluş Savaşçısı, Kurtuluş savaşçıları niçin Zerdüştçü, Zer­düştçüler niçin Hristiyan Bilimci, Hristiyan Bilimciler niçin Mormon -vesaire- olmamışlar?
Sayfa 62 - Dedalus KitapKitabı okudu
Peygamber Hz. Muhammed’in Halefleri
Ümmetin siyasi yönetiminde hilafet, Müslümanların yaratıcı dehasının ürünüdür. Kuran’da yer alan veya Peygamber tarafından verilmiş ve rehberlik sağlayacak herhangi bir talimat olmamasına rağmen, birkaç saat içinde, altısı Arap hanedanları yönetiminde olmak üzere, neredeyse on üç yüzyıl sürecek olan bir kurum yaratılır. Peygamberin en yakın dostu
Sayfa 132Kitabı okudu
Reklam
King Mazdak/Mazdek
Siyasetname'deki bir diğer önemli nokta, Sasani'deki Mazdak dini hareketiyle ilgili olan bölümlerdir. Mazdak bir din reformcusuydu ve hayli eşitlikçi görüşleri vardı; Zerdüştçü devlet dininin ve ruhban sınıfının imtiyazlarına muhalefet ediyordu; poligamiye ve hareme karşıydı. Mazdak hareketi Sasani döneminde gaddar bir şekilde bastırılmasına rağmen, egemen sınıfları çok tedirgin etmişe benziyor çünkü yaklaşık 500 sene sonra bile başka imp.ların yöneticileri tarafından hâlâ biliniyor ve tartışılıyordu. Nizamü'l-mülkte konu ile ilgili olarak ancak hayvanlar arasında eşitlik olabileceğini bir sultanla bir köylünün eşit olamayacağını söyler; sonra da eşitlikçi hareketler hakkındaki kadim iftirayı atıp, Mazdak hareketi başarılı olsaydı, kadınların da ortak mülkiyet olacağını ekler.
Sayfa 158Kitabı okudu
Ne kadar tanıdık...
Zerdüştlüğün anlattığına göre, Ahura Mazda kusursuz bir dünya yaratmak isteyince, Ameşa Spenta ile kusursuz bir varlığı da içeren ruhsal, görünmez bir dünya meydana getirir. Bu dünyanın ruhsal doğası Ehrimen'i engellemeye yönelik olsa da, Ehrimen saldırmaktan vazgeçmez. Ahura Mazda en kutsal Zerdüştçü dua Ahuna Vairya'yı (Ahunwar) okuyarak Ehrimen'i yener ve tekrar karanlığın içine atar.
Sayfa 63
Kahve ve çayın Ortadoğu’da bu denli popüler olmasının, kahvehane ve çayhanelerin önemli toplumsal merkezler olmalarının nedeni kolayca anlaşılmaktadır. Musevilik ve Hıristiyanlık’tan farklı olarak,İslamiyette alkollü içkiler yasaklanmıştır. Ama yasak tamamen de etkili olamamıştır. Şiirler’de ve başka yazılarda yoğun olarak içki içmenin ve hatta ayyaşlığın kanıtları bulunur. Ancak ya özel bir evin yüksek duvarları arkasında ya da bir İslam devletinin yasak kapsamına girmeyen Müslüman olmayan halkı arasında, içkinin gizli içilmesi gerekiyordu.Klasik Fars ve Arap şiirinde, meyhane ve meyhanecinin şiirdeki sembolleri, Hıristiyan manastırı, keşişler ve Zerdüştçü rahipler olmuştur. Hoş görüldüklerinde bile bunların gizli olması zorunlu olduğundan Ortaçağ İslam şehirlerinde Batı’daki meyhanelerine benzeyen hiçbir yer bulunmuyordu. Bu boşluk kahvehane ve çayhanelerle gideriliyordu.Kısa süre içinde kahvehanelerin ihanet ve dedikodu, en kötüsü de kumar yuvaları olduğu şikayetleri başlamıştı.
Hak yolunun yolcusu küfürden de, dinden de beridir. Gönlüme baktım: Allah’ı orada buldum. Yoksa başka yerde değil. Ben ne Hristiyan’ım, ne Musevi, ne Zerdüştçü, ne de Müslüman. Ne şarktanım, ne garptanım, ne topraktan, ne de denizden. İkiliği bir yana attım. İkinin bir ettiğini gördüm. ‘Bir’i arar, ‘Bir’i yaşar, ‘Bir’i çağırırım ben.
Reklam
Bazı Zerdüştçü teologlar Ehrimenin tam anlamıyla fiziksel bir bedene sahip olmadığını ileri sürmüşlerdir, zira madde iyi olan tanrının yarattığı şeydir. Dolayısıyla kötü olan uygun gördüğü her türlü maddi biçimi alabilirdi, zira büründüğü kılıklar onun yalancı ve aldatıcı iç doğasının emareleriydi
Manicilik
Ku­rucusu Mani(216-276) Mezopotamya'daki Zerdüştçü bir aileden geliyordu. Var olan tüm dinleri (Hıristiyanlık dahil) sınırlı ve sadece belli insanlara özgü görü­yordu. Buna karşın güçlü bir şekilde ikilik içeren ve dünyayı iyi ile kötü arasında bir savaş olarak gören {bu şüphesiz Zerdüştçülükten alınmıştı) kendi dini, evren­seldi.
Sayfa 252 - Alfa Yayınları Birinci Basım, 2011Kitabı okudu
Y.A.: Nasıl olmuş da Presbiteryen olacakları tutmuş da Cemaatçi olmamışlar? Ve Cemaatçiler niçin Baptist ol­mamışlar?Baptistler niçin Roma Katoliği, Roma Katolikleri niçin Budist, Budistler niçin Quaker, Quakerlar niçin Epis­kopal, Episkopaller niçin Millerci, Millerciler niçin Hindu, Hindular niçin Ateist, Ateistler niçin Spiritualist, Spiritua­listler niçin Agnostik, Agnostikler niçin Metodist, Meto­ distler niçin Konfüçyusçu, Konfüçyusçular niçin Üniteryen, Üniteryenler niçin Muhammedi, Muhammediler niçin Kur­tuluş Savaşçısı, Kurtuluş savaşçıları niçin Zerdüştçü, Zer­düştçüler niçin Hristiyan Bilimci, Hristiyan Bilimciler niçin Mormon -vesaire- olmamışlar? G.A.: Kendi sorunu kendin cevaplayabilirsin. Y.A.: Bu mezhepler listesi, aydınlık peşinde yapılan çalışmaların, araştırmaların, arayışların belgesi değildir.
Sayfa 62
240 syf.
·
Puan vermedi
·
50 günde okudu
İslam dünyasındaki çeviri hareketi 2. Abbasi halifesi Ebu Cafer el Mansur döneminde başlayıp 7. halife Abdullah el Me'mun döneminde daha da çok önem kazandı ve bu yüzden genelde ilk başlatan kişiymiş gibi algılanmasına sebep olmuştur, tabi bir diğer etkende İslam topraklarında yaşayan dolayısıyla Arapçayı da iyi bilen Süryani
Yunanca Düşünce Arapça Kültür
Yunanca Düşünce Arapça KültürDimitri Gutas · Kitap Yayınevi · 201863 okunma
47 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.