Halbuki tartışmanın da bir adabı var. Tam bir sükunetle yapılmalı. Tartışmacılar yetkin olmalı. İnsaflı davranmalı, Hakkı sahibine teslim etmeliler.
Kendisinin haklı çıktığını sevinmemeli tartışmacı. Tersine, karşısındakinin haklı çıkmasından dolayı memnun olmalı. Çünkü yeni bir şey öğrendi, yanlışını düzeltti. Kendisi haklı çıkarsa yeni bir bilgi edinmiş olmaz. Niyetleri, kendilerini öne çıkarmak, insanlar nazarında yer edinmek, üne kavuşmak olmamalı.
Bu yüzden benlikler çarpışıyor. Gerçek ortaya çıksın diye değil de ben haklı çıkayım diye konuşuyorlar. Daha da kötüsü, birbirlerinin kişiliklerine saldırıyorlar! Ne ayıp! Konu bir tarafa bırakılıyor, tartışma sen ben kavgasına dönüyor.