Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
200 syf.
8/10 puan verdi
Almanya’da bir eyalette Orman Müdürlüğünde 20 yıldan fazla ormancı olarak çalışmış ve şu an Orman Akademisinde doğa dostu yöntemlerle orman idaresi öğreten Peter Wohllben’ın bilimsel araştırmalara dayanarak hazırladığı Ağaçların Gizli Yaşamı ağaçların gizli dünyasından keşifler sunuyor. Ağaçlar… Ne Hissederler, Nasıl İletişim Kurarlar? Ağaçlar
Ağaçların Gizli Yaşamı
Ağaçların Gizli YaşamıPeter Wohlleben · Doğan Kitap · 2024611 okunma
Selâmla söze başlamak, selâm vermek sünnettir. Selâm almak ise vermekten daha önemlidir.
Reklam
Mazlum kendisine haksızlık edene o kadar beddua eder ki onunla dengeye gelir. Sonra haksızlık edenin onda hakkı kalır ve onu kıyamet gününde ondan ister. Hadis-i Şerif
Sayfa 31 - İlke YayınlarıKitabı okudu
Dedikodu, Müslümanın otuz kez zina etmesinden daha kötüdür.
Sayfa 21 - İlke YayınlarıKitabı okudu
Adab-ı Muaşeret
Tam Türkçesi "toplumsal ilişki kuralları" diye özetlenebilir ama daha çok "görgü kuralları" olarak biliyoruz. Sofrayı da içeren ama ondan ibaret olmayan ve kültürel farklılıklar arz eden bu geniş kurallar bütününe baktığımızda her ne kadar, evet, görgülü olmanın belirtisi kabul edilseler de, köklerine indiğimizde bireylerin sorunsuz ve gerginlik yaşamadan birarada var olmasını sağlayan bir kontra! olma hali daha öne çıkıyor.
Sayfa 430
Bütün bunların anlamı din anlayışı ve dili itibariyle modern ama siyâsî kültürü ve devletle, padişahla alakalı alışkanlıkları itibariyle olabildiğince geleneksel muhafazakâr; bir başka şekilde söylersek "modern, dindar, itaatkâr" yeni bir nesil yetiştirmeye yönelmek olacaktır. Belgelerde geçen ifadeleriyle söylersek; "tahsil-i ilm ü marifet ve iktisab-ı hüsn-i hulk u terbiyet eden" [b/ilim tahsil eden ve güzel bir ahlâk ve terbiye kazanan], "akâid-i diniye ve âdâb-ı İslâmiyenin takviyesine" [dinî inançların ve İslâm âdâbının kuvvetlenmesinel çalışan, aynı zamanda "ayrı ayrı efkâr ve etvâr ile mütehallik ve muttasıf olmayan" [ayrı ayrı fikirler, tavırlar ve ahlâk taşımayan] yeni bir Osmanlı vatandaşı tipi ve bireyi vücuda getirmek. İç çelişkileri de olan bu zor işin büyük ölçüde başarıldığını söylemek sanıyorum yanlış olmayacaktır. Fakat bu sürecin meyveleri arasında eski siyaset anlayışını ve kültürünü, bu arada hilafet ve saltanat fikrini değiştirip dönüştürecek meşrutiyetçi ve hürriyetçi yeni fikirli Osmanlı aydınları ile padişahı yerinden edecek yeni siyasî teşebbüsler ve arayışlar da bulunacaktır. Yani modern, dindar olmakla beraber itaatkâr tarafı zayıf olan yeni nesiller.
Sayfa 330Kitabı okudu
Reklam
KÜÇÜK çocuklara hikâye okurken karşımıza çıkan en çarpıcı şey, dikkatlerinin acımasız dağınıklığıdır (promiscuity). Bir an için yetişkinin virtüöz gösterisinin içine düşmüşlerdir tamamen, bir an sonra pencerenin önünden bir güvercin uçar ve hop, onun peşine düşerler. O an için sanki hikâye hiç olmamış gibidir, ikiniz arasında hiçbir özel ya da dışlayıcı ilişki yokmuş gibidir. Kendinizi sabrı taşmış, öfkeli, yılmış, hatta sömürülmüş gibi, başka bir deyişle terk edilmiş gibi hissedersiniz. İki dakika sonra çocuk hiçbir şey olmamış gibi, ya da başka bir kitabı sürükleyerek gelir; bu kitap onun ilgisini çekebilir ya da çekmeyebilir. Çocuğun ilgisinin hareketliliği, ilginç olmanın nasıl bir şey olduğu konusundaki fikirlerimizi karıştırır. Küçük çocuklar bir sonraki en hoş şeyin zevkini çıkarabilirler. Ancak ilkel bir sanat olan nesnelere ve insanlara olan ilgiyi kaybetme eğiliminin kendisi de kolayca kaybedilir. Adab-ı muaşerete uygun davranmak, bu bir sorun değilmiş gibi, duygularımızı sürekli kılabilirmişiz gibi, dikkatimize güvenilebilirmiş gibi yapmanın en iyi yoludur.
Allah'a karşı samimi olmalı.
Sayfa 24 - İhlas
Bazı insanların gerçekten ihtiyacı olan kitap: Adab-ı Muaşeret Kuralları.
Kitabı alıp Meriç'e uzatıyorum. Kitabı görünce kaşlarını çatıyor. "Bu nedir?" "Adab-ı Muaşeret kuralları. İhtiyacınız olduğunu düşündüm." "Hanımefendi, görgü kurallarını bildiğime emin olabilirsiniz." "Beyefendi, öyleyse neden uygulamıyorsunuz?"
Onlar görünüşte halk ile, hakikatte ise, Hak ile hemhâl olurlar.
Sayfa 15
Reklam
192 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
·
11 günde okudu
İlle edep ille edep
Bu kitaba inceleme yazmak benim haddim değil. MaşaAllah der geçerim "Edeb eğitimi söz ile başlar, kitâbî bilgi ile daha muhkem hâle gelir. Fakat kişi daha çok bilerek değil, zahirde amellerini riyadan, batında ise kalbini şehvet ve hevadan koruyarak müeddeb olur. Nitekim sufiler ilim-edeb münasebetini şu şekilde ifade etmektedirler: Ehl-i irfan meclisinde kıldım taleb, İlim en geridedir illâ edeb, illâ edeb. Bu beyitle, edebin her meselenin olduğu gibi ilmin de mukaddimesi olduğu ifade edilmektedir. Bu yüzden medrese müfredatının ilk dersi edebtir. Bu vadide ulemâ tarafından çok sayıda eser telif edilmiştir.(Sayfa 185)" "Abdullah b. Mübarek, “Kim bir edebi küçük görürse sünnetlerden, sünnetleri küçük gören farzlardan, farzları küçük gören de marifetten yoksun olmakla cezalandırılır.” buyurmaktadır.(Sayfa 178)"
İhsan Şenocak
İhsan Şenocak
24 Saat Müslümanca Bir Hayat
24 Saat Müslümanca Bir Hayatİhsan Şenocak · Hüküm Kitap · 2021647 okunma
288 syf.
·
Puan vermedi
Yeryüzünde kırgın bir çocuk kalmayana dek...
İyi Aile Yoktur
İyi Aile Yoktur
Bu kitapla tanışmam çok yakın bir arkadaşımın 2 sene önce muhakkak bu kitabı oku Sena demesiyle başlamıştı. Ne yalan söyleyeyim çok prim verme taraftarı değildim çünkü sanıyordum ki bunu yaparsan daha iyi olur gibi sığ önerilerle dolu bir kitaptı. 'Do not judge a book by its cover' sözünden yola çıkarak bir şans vereyim
İyi Aile Yoktur
İyi Aile YokturNihan Kaya · İthaki Yayınları · 20186bin okunma
188 syf.
10/10 puan verdi
·
4 günde okudu
"Et-Tibyân fî Âdâb-ı Hameleti'l-Kur'an"
(Kur'an ehlinin sahip olması gereken özellikler) Kitabın isminde geçen 'حمل' fiili taşımak anlamına gelir. Hâfızın diğer bi ismi de 'hâmil' diye duymuştum, yani 'taşıyan'. Peki nerede taşıması gerekir bi hâfız veya genel olarak Kur'an ehli Kur'an'ı..? "Kalbinde, aklında ve hayatında."
Et-Tibyan (Rahmet Pınarı)
Et-Tibyan (Rahmet Pınarı)İmam Nevevi · Semerkand Yayinlari · 2021655 okunma
Hristiyanlıkta Katolik kilisesinin ibadet dili, Lâtincedir. Müslümanlığın ibadet dili de Arapçadır. Çünkü İslâmın mukaddes kitabı Kur'an Arapçadır. Müslüman ferdin ibadet hakkı, İbadeti İslâm dinince yerleşmiş olan usul, âdab ve lisan ile yâni Kur'an diliyle yapabilmesini İcap eder. İslâm dinine mahsus ibadetlerin usûl. âdab ve lisanı üzerinde herhangi bir düşünce ile oynamak ve bunları gelişi güzel değiştirmeye kalkışmak ve meselâ "ezan"ı asırlardan ben dünyanın dört köşesinde günde beş defa okunduğu dilden başka bir lisanla okutmaya zorlamak, yalnız diyanete değil, aynı zamanda Müslüman vatandaşın ibadet ve dua hakkına zalimce tecavüzdür.
396 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.