FİKİR YAZILARINDA VE KALEM KAVGALARINDA ATSIZ ÜSLUBU Bu bölümde Atsız'ın romanlarındaki üslup üzerinde durmayacağız. Romanlarını incelerken bunu yaptık. Burada aslında iç içe girmiş bulunan, birbirlerinden pek de farkı olmayan fikir yazılarına ve kalem kavgalarına bakacağız. Atsız'da baskın olan polemik üslubu, fikir yazılarına da sık
1/10 puan verdi
İslamcıların Piri Şehid Dr.Ali Şeriati'nin böyle bir eseri yok uydurma... Bütün külliyatı bende var... Bütün Kitapları Fecr Yayınevinden çıktı.. Ali Şeriati'den dinsiz adam çıkaramazsınız..Lavukluk yapmayın... Şeriati, yazılarını üçe ayırır: İçtimâiydi (Toplum Bilim) İslâmi/ (İslam Bilim) ve Keviriyât\ Onun bu tasnifini şöyle anlamak
Aşk ve Devrim
Aşk ve DevrimAli Şeriati · Arya Yayıncılık · 202038 okunma
Reklam
Bütün metot, herhangi bir hakikati keşfetmek için, zihnin kuvvetlerini kendilerine doğru çevirmek gereken şeyleri sıra ve düzene koymaktan ibarettir. Böylece, eğer girift ve karışık önermeleri basamak ba- samak daha basit önermelere götürecek, sonra da da- ba basit önermelerin sezgisinden hareket ederek, yine aynı basamaklardan geçmek suretiyle başka bütün önermelerin bilgisine kadar yükselmeyi deneyecek olursak, bu metodu tamamıyle takibetmiş oluruz.
MAHALLE KAÇKINI FİLOZOFÇUĞUMUZUN DOGMA ANLAYIŞI Bu hazret dogma ile ilgili şöyle der: "Tüm din ve ideolojiler dogmadır. Marksistlerin ve Müslümanların felsefe yapma yeteneği yoktur." Burada bizi ideolojiler değil din ve tabii özellikle İslam dini ilgilendirmektedir. İlk söyleyeceğim şey şudur: Bu bir tespit olsa diyecek fazla bir şey
304 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
·
14 günde okudu
Bu kitapta tarihçi; herkesin bildiği ya da bildiğini sandığı konuları objektif bir şekilde, ilmî metot ve yöntemlere dayanarak değerlendirmiş ve okura farklı bakış açısı kazandırmaya çalışmıştır. Tarihe duygusal, ideolojik değil bilimsel yaklaşılması gerektiğinin her sayfada altını kalın kalın çizerek belirtmiştir. Tarihî olguların farazî şekilde değerlendirilip anakronizm yapılmasının yanlış olduğunu, "se/sa" ile tarihin incelenilmeyeceğini defaatle vurgulamıştır. Tarihte gerçekleşen olayların bir anda ortaya çıktığı ve birkaç kişi, yapı, kuruluşun etkin rol oynadığı algısının pek çok kişide mevcut olduğunu, oysa tarihî bir olayın, olgunu gerçekleşmesinin pek çok dinamiğin, parametrenin bir araya gelmesiyle oluştuğunu; öte yandan tarihin sadece askerî ve siyasî bakış açısından değil dönemin coğrafî, kültürel, sosyal kodlarıyla birlikte değerlendirilmesi gerektiğini ifade etmiştir.
Bunu Herkes Bilir
Bunu Herkes BilirEmrah Safa Gürkan · Kronik Kitap · 20203,689 okunma
İleri düzeyde sanayileşmiş Avrupa ülkelerinin medeniyetlerini üzerine kurdukları deneysel yöntem, ilk önce Avrupa'da ortaya çıkmamış bilakis Endülüs ve diğer Doğu âlemindeki üniversitelerde ortaya çıkmıştır. Üniversitelerin programları kâinat ve onun doğal realiteleri, hazineleri ve güçleri ile ilgili çalışmalarda İslâmî düşünce temeline dayandırılmıştı. Ne yazık ki, daha sonra çeşitli nedenler sonucu İslâm dünyasında düşüncenin dumura uğraması ile İslâm dünyası düşünce üretimindeki aktivitesini kaybedip fikren statik bir hale gelince bu deneysel metot Avrupa'ya geçti. Avrupa, Rönesans'ını, bu metot sayesinde gerçekleştirdi, yüzyıllar boyu ekonomik ve teknolojik gelişmesini devam ettirdi. İslâm dünyasındaki fikri donukluğun nedeni ise biraz toplumun kendi basiretsizliğinden biraz da haçlı ve Siyonist dünyanın saldırılarına maruz kalmasından kaynaklanıyordu. Avrupa gerçekleştirdiği bilimsel Rönesans'ının ana dinamosu konumunda olan deneysel yöntemi İslâm dünyasından iktibas ettikten sonra bu metot ile onun temel dayanağı olan İslâm düşüncesinin arasındaki ilişki bağını kesti. Onu, yıllarca Allah adına insanlara zulmeden ortaçağ kilise anlayışını ilgi alanından uzaklaşıldığı gibi, tamamen Allah'tan uzak bir konuma attı.
Sayfa 159Kitabı okudu
Reklam
126 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.