Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Wooden'in başarı anlayışı, yaşam felsefesi, değerler bilinci ve liderlik anlayışı kendine özgü ve etkileyicidir. "Başarı bir duygudur," der. "Bu duygunun kaynağı nedir?" diye sorulduğunda ise, "Yapabileceğinin en iyisini yapmaya gayret ettiğini bilmektir," diye açıklar.
Sayfa 292Kitabı okudu
Düğünler aslında evrim mekanizması olabilir he
Müthiş bir şey fark ettim. Abartılı düğünler, damadın zaten ev kurarken bir sürü borca girmeyecekmiş gibi bir de gelinin kuzeninin kuaför parasına kadar ödemesi, gelinlik damatlık fiyatları, "Niye apar topar evleniyorlar yoksa kız hamile mi" lafı çıkmasın diye ertelenen düğünler... Bize saçma ve gereksiz gelen her şey aslında müthiş bir seçilim mekanizması. Düşünsenize normal insanlar sevdiği biriyle birlikte bir hayat kurmaya odaklanıyor ve böyle şeylere girmiyorlar, bu yüzden rahatça aile kurabiliyorlar ve çocuk yapıp onları kendi değerlerine göre yetiştirebiliyorlar. Ama hayat felsefesi el alemi memnun etmek olan, sevgi güven gibi değerler dururken para ve gösterişi tercih edenler yazının başında saydığım saçmalıklar yüzünden evlenirken bir sürü sıkıntı yaşıyor. Evlilik normal insanlara güzel gelirken bunlara korkutucu geliyor. Haliyle üremeleri ve değerlerini aşıladıkları çocukları toplumun parçası haline getirmeleri de zorlaşıyor. Bu durum eğitim ve kültür seviyesi düşük ailelerin daha fazla çocuk yapmasını dengeliyor ve toplumun seviyesini koruyor olabilir. Alın size biyolojisiz evrim, çok hoşuma gitti bu teori 😅
Reklam
Buna karşılık, iktisat teorisinde aynı olayın, olaya bakan düşünürün benimsediği dünya görüşüne ya da değerler sistemine göre, farklı bir görünüşü vardır. Hatta, aynı düşünürün, zamanla kendi dünya görüşü de değişebilir.
Sayfa 33 - Remzi KitabeviKitabı okuyor
Peki Ya Sürekli “GÖRÜNÜR” Olsaydınız? –
Gyges’in Yüzüğü, Sosyal Medya ve Ahlak Felsefesi Sosyal medya ve artık her adımda bulunan kameralar ile birlikte sanki Gyges’in Yüzüğünün bir versiyonunu takıyoruz gibi. Ama bu sefer bu yüzük bizi herkese görünür kılıyor. Saklanma ihtimalimiz yok. Gelip geçenin göz attığı bir vitrindeymişiz gibi. Yani. Artık bilmeyen yoktur. Dijital çağda sürekli
Dünya yeni gürültüler yaratanların değil, yeni değerler yaratanların çevresinde döner; sessizce döner.
Sayfa 171Kitabı okudu
Savaştan sonra, Heidegger'in Nazizm hakkındaki ilk ifadeleriyle nasıl oynadığının en berrak örneklerinden birisi, 1935'te verdiği Einführung in die Metaphysik adlı bir dersin yayınlanmış versiyonunda (1953) bulunur. Üçüncü Reich'ın çöküşünden sekiz yıl sonra yayınlanan kitapta, Heidegger bazı kalitesiz Nazi felsefecilerine saldırır
Sayfa 20
Reklam
İnsan neden yaşar ki?
Her şeyin gelip geçici olduğu bir dünyada adam gibi yaşamak kolay bir şey değil. Galiba bunu aşmak için insan evvela esaretten kurtulmalı. İnsan mekâna, zamana, eşyaya, unvan ve sıfatlara bağımlı yasamaktan kurtulmalı ki, kendi olabilsin, kalıcı değerler için yaşamanın erdemine ulaşsın. İnançları felsefesi olsun…
Sayfa 276Kitabı okudu
128 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
Merhabalar Bugün sizlerle Japon bilgeliği ışığında kişisel gelişim serüvenine çıkalım mı ne dersiniz? @ceresyayinlari 'ndan çıkan
Deniz Peltek
Deniz Peltek
kalemi ile bizlere sunulan eser #güneşinruhu Keyifle okunan, ufuk açan satırlar, sade bir dil, akıcı üslup sizleri sıkmadan 128 sayfalık yolculuğa çıkarıyor. "Bu kitap kişisel gelişim
Güneşin Ruhu
Güneşin RuhuDeniz Şen · Ceres Yayınları · 202419 okunma
Bir baskı aracı ve ideolojik aygıt olarak devlet – 2 Özgürlüğü elde edemezsiniz özgürlük olabilirsiniz ancak Nietzshche, devlet kavramı hakkında “Böyle Buyurdu Zerdüşt” adlı kitabında şunları söyler: ”Devlet diyorum, herkesin, iyilerin ve kötülerin zehir içtiği o yer. Devlet… İyilerin ve kötülerin, herkesin kendini kaybettiği
Ortaçağ Batı ve Doğu toplumları, esas olarak teosantrik. Yani merkezi değeri din olan bir değerler sistemi etrafında biçimlenmiş toplumlardır. Bu tür toplumlarda akla dayanan etkinliklere, yani felsefe ve bilimlere meşru bir zemin, sağlam bir yer kazandırılabilmesi için, bunlarla din arasında veya başka deyişle akıl ile iman arasında inandırıcı bir uzlaşmanın gerçekleştirilmesi zorunluydu.
Sayfa 33
Reklam
96 syf.
·
Puan vermedi
·
4 günde okudu
Kitap, insanın gerçek mutluluğu ve anlamı bulmak için ihtiyaç duyduğu değerler üzerine derin bir düşünce sunar. Tolstoy, insanın maddi zenginlikten çok manevi değerlere odaklanması gerektiğini vurgular. Kitap, insanın doğasını, ahlaki değerleri ve yaşamın anlamını sorgulayan bir okuma sunar. Kitabının temel felsefesi, insanın gerçek mutluluğunu ve anlamını maddi değerler yerine manevi değerlerde bulması gerektiği ile ilgilidir. Kitap, Tolstoy'un insanın iç dünyasını ve ahlaki değerleri sorgulamasını içeriyor. Dürüstlük, sadakat, sevgi ve yardımseverlik gibi değerlerin önemini vurguluyor. Maddi zenginlik yerine içsel huzur ve anlam arayışına odaklanmayı öneriyor.
İnsan Neyle Yaşar?
İnsan Neyle Yaşar?Lev Tolstoy · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2019191,3bin okunma
"Her şey geçip gider, bu yüzden layıktır her şey geçip gitmeye." Böyle Buyurdu Zerdüşt Demiş Nihilizm akımının ünlü temsilcisi Nietzsche...İlkçağ felsefecilerinden Herakleitos da aynısı söylemişti. Felsefeye ilgisi olanlar bilir.Herakleitos'un kendi
Çevirmenin Sunuşu
Kraliçe Victoria’nın ölümünden sonra büyük bir değişim geçiren İngiliz toplumunda eski ve yeni yaşam tarzları ve toplumsal değerler arasında hatırı sayılır bir fark oluşmuştu; bir kısım insanlar Viktorya devrinin (1837-1901) geleneksel değerlerine bağlı kalırken bazıları daha çağdaş ve liberal bir yaşam tarzını seçtiler. Ailevi değerlere saygı, ama bunun sonucunda zaman zaman ikiyüzlü davranma zorunluluğu, bireyin toplumsal durumundan memnun olup karşı çıkmaması, soylularla sıradan halk arasındaki sınıf farklılığının öne çıkması, cinsel konularda tutuculuk ve evliliğin ne olursa olsun kutsanması, paranın önemi, dar kafalılık, iffet taslama vb. kavramlar şeklinde özetlenebilecek bir hayata bakış açısına karşı çıktılar. Virginia Woolf’un, kendisi ve eşi gibi düşünen felsefeci, sanatçı, yazar ve entelektüellerle birlikte katıldığı Bloomsbury Grubu mevcut toplumsal ritüellere bu karşı çıkışın yoğunlukla somutlaştığı yerdi. Özellikle feminizm, savaş karşıtlığı ve cinsellik konusundaki farklı görüşleriyle öne çıkan Bloomsbury Grubu’nun felsefesi çerçevesinde ve 20. yüzyıl başı Londrası’nda oluşan bu hava içinde yazıldı Orlando ve konusuyla ses getirdi.
·
Puan vermedi
Başka Bir Tabiat Tasavvuru
(0-44 s.): modernizm ve mekânsızlaşma
Seyyid Hüseyin Nasr
Seyyid Hüseyin Nasr
, 68’de Londra’da gerçekleştirdiği konferanslar dizisinde insan ve çevresini (surroundings) modern döneme göre tahlil etmiş. İnsanın etrafını saran mekânsal kapsamın tarihsel yaklaşıma nazaran nasıl farklı algılandığını bilgi felsefesi çatısında yeniden
İnsan ve Tabiat
İnsan ve TabiatSeyyid Hüseyin Nasr · İnsan Yayınları · 0106 okunma
Estetik Üzerine 1.Baumgarten-Aesthetica 2.Kant-Yargı Yetisinin Eleştirisi 3.Hegel-Estetik Dersleri 4.Schiller-İnsanın Estetik Eğitimi Üzerine Mektuplar 5.Benedetto Croce-Estetik 6.Terry Eagleton-Estetiğin İdeolojisi 7.Afşar Timuçin-Sorularla Estetik El Kitabı 8.Suut Kemal Yetkin-Estetik Doktirinler 9.İsmail Tunalı-Marksist Estetik 10.Estetik ve
500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.