Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
İnsanları ezme ve sömürmeyi hedef almış Batı ideası...
İslâmın devlet ideasında, insanları ezme ve sömürmeyi hedef almış Batı ideasının ve insanlığı hayvanlık derecesine düşürme ve makinayla eşdeğerli yapma sistemi olan komünizmin yeri yoktur. Kapitalizm ve komünizm, materyalist bir amaç gütmekte birleşirler ve her ikisi de ruhî, mânevi ve metafizik bir ideanin izleyicisi olan islâm medeniyetine aynı şekilde düşmandırlar.
Sayfa 50 - Diriliş yayınları, 47. Baskı
104 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
·
1 saatte okudu
Bu kısa hikâyelerin bir teması var. O süreçte çile çeken bir sinin, izdirabinin vaninda; yurt disi gezisi (Viyana) tecrübelerim de, yani orada vaşayan Müslümanların gündelik hayatta karşılaştıkları zorluklar da bu "Sey- hikäyeler" (Ding Geschichten) icine alindi. Bu belki de hem Türkive'de 28 Su bat süreci sonrası dönemin dökümünü çıkarmanın yanında, zamanlarda yurtdışında ağırlıklı olarak İslami bir yaşantty secmis, bu zihinle vasayan insanların hayatlarına panoramik bir bakış atma imkânı da sundu bizlere. Her şey gibi bugün İslam ve müslümanlık da, kapitalizm le vüzlesmesinde kendi rengini biraz daha acti. Biraz daha manlaştı. Kapitalizm, İslamı ve Müslümanları kendi çarkında pocada biraz da kendine benzetti. Sürtüne sürtüne İslamin kenarlarına, köşelerine; İslamın kenarlarını ve köşele rini ovallaştirdı. Belki kendi olmaktan uzaklaştırdi İslamı, yeni modern bir İslam tahayyülünü şekillendirdi. Bugün İslam moda, Islam ve dindar burjuva, Islam ve sermaye hiçbir şekilde eski dinginliğini ve sadeliğini elde edemeyecektir, fakat yaşam devam etmekte, insan da insanı törpülemektedir. Bu hikâyeler o dönemde büyük zulümler görmüş ve o dönemde mağdur ol muş insanların anısina gitsin.
Başlangıcı Olmayan Bir Şeyin Sonu
Başlangıcı Olmayan Bir Şeyin SonuAhmet Sarı · Hece Yayınları​ · 201519 okunma
Reklam
Braudel, Avrupa kentlerini anlattığı kitabında (Maddi Uygarlık, Ekonomi ve Kapitalizm) İslâm şehirlerinin düzensiz, pis, yazın tozlu kışın çamurlu sokaklan olan yerler olduğunu yazdı. Ona göre bu şehirler ancak siyasî olarak bağımsızlaştıkları dönemlerde (İslâm toplumunun kargaşalarla parçalandığı anlarda) Avrupa'daki kentlere benzemişlerdir. Bu yazarlar Batı dışında başka bir hayat kurulabileceğini ve bu hayatın dinamiklerinin teşekkülünün farklı olabileceğini kabul etmiyorlardı.
Sayfa 81 - Ayışığı Kitapları - KİTABEVİ (1.Baskı)
İslam'ın önünde "kapitalizm mi yoksa sosyalizm mi" gibi bir ikilem yoktur. Dünyanın önünde de böyle bir ikilem yoktur zira bu ikilem suni ve farazidir. Önümüzdeki mesele, İslami sosyal adalet anlayışına uygun, çalışma ve üretkenliği olabilecek en iyi şekilde teşvik edecek, üretim ve teknolojinin kaçınılmaz gelişimine paralel ortaya çıkan problemleri çözecek bir mülkiyet ve üretim ilişkileri sistemi seçmemiz ve bunu devamlı mükemmelleştirebilmemizdir.
122 syf.
2/10 puan verdi
İnsanlar görüşlerine ilişkin kitapları okumuyorlar. Kur’an olsun, Nutuk olsun, Kavgam olsun, Manifesto olsun; okumuyorlar. Ancak harıl harıl da savunup kafa şişirebiliyorlar. Ne zaman biri kafamı şişirse gider, sırf sus diyebilmek adına olsun, kitabına bir göz atarım. En son kafamı şişiren kişi bir ülkücü oldu ve şimdi de buradayım. Kendi görüşümü
Dokuz Işık
Dokuz IşıkAlparslan Türkeş · Kutluğ Yayınları · 1975731 okunma
240 syf.
6/10 puan verdi
Çeyrek-biyografik bir eser.
Waldo sen neden burada değilsin? sorusunu soruyor bana İsmet Özel. Sen neden bu cephede değilsin? “Yaşadığım ülkede herkes birbirine yan gözle bakıyor,” diyor Özel, “ben ise onların hepsine cepheden bakıyorum.” Ben de onun cephesinin benim aradığım cephe olduğunu seziyorum ama kendisinin neden ve nasıl burayı seçtiğini anlamak için bu kitabı
Waldo Sen Neden Burada Değilsin?
Waldo Sen Neden Burada Değilsin?İsmet Özel · Tiyo Yayınevi · 20192,798 okunma
Reklam
Toplumlar arasında yeniliğe açıklık farkları nasıl ortaya çıkıyor? Teknoloji tarihçileri en azından 14 açıklayıcı etmenden oluşan uzun bir liste sunuyorlar bize. Birincisi ortalama ömür uzunluğudur... çağdaş tıp sayesinde çok fazla artmış olan ömür ortalaması yakın zamanlardaki icatların artmasına katkıda bulunmuş olabilir. Daha sonraki beş etmen
İslâm'a, İslâm akidesine ve hükümlerine inanan, teslim olan Müslümanların kadın ile erkek arasındaki ilişkilere bakışı ise; insan türünün bekasını esas alan İslâm'ın bakısıdır. Bu bakış, cinsî tatminin kaçınılmaz olduğunu dikkate alan fakat insanı da sadece cinsel tatmine yönlendirmeyen bir bakıştır. Bunun için İslâm, toplumda cinsî
Sayfa 26 - Köklü değişim yayıncılıkKitabı okudu
73 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
·
5 günde okudu
Modern dünya dediğiniz nedir? Amerika mı? Batı mı? Bunlarda tıpkı komünizmin doğru blokunu perişan ettiği gibi kapitalizm yüzünden batış çökmüyorlar mı? Gerçek nedir? Bütün o büyük astronomik global zenginlik rakamlarına rağmen ABD’de bir yandan büyük holdingler ve uluslararası şirketlerin tekelleri ve kartelleri vasıtasıyla milyonlarca insan haksız bir şekilde sömürülürken diğer yandan 3 milyon insan sokaklarda yatmıyor mu? Nüfusun % 10’u işsiz değil mi ? En büyük şehirlerini bile mafyalar inim inim inletmiyorlar mı? New York’ta bir mahallede bir saat elektrik kesilirse soyulmadık dükkan kalıyor mu? Gençlik hızla alkolizm, uyuşturucu ve hippiliğe gitmiyor mu? Kumar, içki, fuhuş ve her türlü ahlâksızlık hızla yayılmıyor mu? Ahlâk çöküşünün bir ürünü olarak AİDS hastalığı bir kanser gibi yayılıp, gelişip bütün toplumu tehdit etmiyor mu? Bütün düşünürlerin avaz avaz “ imdat!… Bizi kurtaracak yok mu? “ diye bağırdıkları bu topluklara entegre olacaksınızda elinize ne geçecek? Onların hali, içinde saatli bomba bulunan ve uçurumdan aşağı yuvarlanan bir otobüse benziyor.
İslam ve İlim
İslam ve İlimNecmettin Erbakan · Mgv Yayınları · 2017465 okunma
Rahman ve Rahim olan Allah'ın ismiyle başlarım... Bu güne kadar kimleri tanıdık? Kimlere hayran olduk? Kimleri sevdik? Kimler ve yaptıkları beynimizi meşgul etti, kimlere özendik? Şarkıcılar, türkücüler, tiyatrocular, artistler, mankenler, futbolcular, haberciler, siyasetçiler, gazeteciler vs.vs... Bir asırdır önümüze konulan, sevdirilen
Reklam
Kaderden kaçış, edebiyat sahasında mümkün ise de, iktisat alanında mümkün değildir.
Sayfa 40
Fert, kurum veya muaayyen bir zümre, herhangi bir insan için, Allah'tan başka veya Allah ile beraber, in- san hayatında ilahlık, rablık, otorite ve hakimiyet hakkının gereğini yerine getirebileceğini ileri sürer. Bu suretle, hayatları bu bakış açısına uygun olarak şekillenen insanlar, Allah'ın haricinde ilahın olmadığı- na şehadet etmemiş sayılırlar. Bunların herbiri birbirinden tamamen ayrı başlı- başına birer bakış açısı ve hayat sistemidir. Bunların herhangi bir noktada birleşmeleri imkân haricidir; zira biri İslâm, diğeri ise cahiliyedir. İnsanların kendi icatları olan cahilî düzenlerinin şekil ve isimlerinin farklılık göstermesinin hiçbir önemi yoktur. Onların cahilî düzenlerine halkın egemenliği, kominizm, kapitalizm, diktatörlük, otokrasi veya demokrasi ismini vermeleri hiçbir şeyi değiştirmez. Bu gibi şekil farklılıklarına ve isimlendirmelere itibar edilmez. Zira bütün bu şekil ve isimlendirmeler; Allah'ın insan hayatı üzerindeki ilahlığını, rablığını, otorite ve hakimiyetini reddetme ve insanın insana kulluk etmesi esasında müşterektirler.
Sayfa 32 - BekaKitabı okudu
İslam devleti adını taşıyan bu ülkelerdeki yönetimlerinin hiçbirinin İslam'a göre bir değeri yoktur. Bu yönetimler İslam'a dayanmıyorlar. Dayandıkları şey, kör bir cehalet, akli dengesizlik ve fikri geriliktir.
Sayfa 107Kitabı okudu
Şeyh ve dervişlerin giydikleri özel giysilerin İslam ile hiçbir ilgisi yoktur. Çünkü kıyafetin İslami veya gayr-ı İslami olanı yoktur. İslam, insanlara belli ve özel bir kıyafet öngörmemiştir. Giyim esasen bölge, iklim ve tarihi gelenekle alakalı bir meseledir.
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.