Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Demek ki insanlar niyetlerine göre iyi veya kötü, güzel ya da çirkin olabiliyorlar .eşyaya bakış açıları da buna göre oluşuyordu .Ruhlarını şeytana satanlar ile Rahman'a adayanlar da işte bu ince çizgi ile birbirinden ayrılıyordu. Birileri zamanı çoğaltıyor,diğerleri harcayıp tüketiyordu çünkü .Birileri iyi şeylerle hayata anlam katarken ,diğerleri hayatın kötülüklerine tapıyordu...
Şöyle ki; iyi, güzel ve doğru olanı yaşamadıkça konuşmaya başlayan insanoğlu; kötü, yanlış ve çirkin olanı konuştukça yaşamaya başlıyor.
Reklam
İyi-kötü, güzel-çirkin, doğru-yanlış ne varsa bunların sözden geldiğini, onları olduğu gibi kabul ettiğinizi, aslında kendinize ne kadar değer veriyorsanız onun karşılığını gördüğünüzü aklınızdan çıkarmayın.
Şafakla birlikte, kendine şunları söyle: işgüzar, nankör, küstah, hilekar, haset, geçimsiz kişilerle karşılaşacağım. Bu kötü özelliklerin hepsi iyi ve kötü bilgisizliğinden bu kişilerin başına geldi. Fakat ben, iyinin doğasının güzel, kötünün doğasının çirkin olduğunu gördüm.
Hülyâlarımın Şehri, Antalya ~Ahmet SELEN
"Belki de hayatı yeknesaklıktan kurtarıp biraz güzelleştiren ve heyecan katan bu tatsız sürprizlerdi. Onlar sayesinde dost düşman, iyi kötü, güzel çirkin arasındaki gelgitleri daha net fark edebiliyoruz. Bu sürprizler bizi bazen yaralayabilir ama yaraların kızıllığından güzel güller de açabilir. Yaralanmak, rüya görmek, hayal kurmak, hissetmek, düşünmek, sevmek, dokunmak, ayrılmak, hasret ateşiyle yanmak demek. Bazı yaralar var ki, bizi alışkanlıkların yeknesak prangalarından kurtarır. Hayatı alışkanlıklar yığını haline düşmekten bu yaralar sayesinde kurtarırız büyük ölçüde. Alışmamak için uyanık olmak gerek. Uyanık kalmak ise yaşamdaki hiçbir ân'ın bir diğerinin aynısı olmadığının farkına varmakla mümkün."
Sayfa 31 - Kepez Belediyesi Kültür YayınlarıKitabı okuyor
Mahremiyetin iyi, kötü ve çirkin halleriydi. Mahremiyet iyi anlamıyla kullanıldığı takdirde sizi güçlü olandan koruyordu. Kötü anlamıyla kötü anlamıyla kullanılması durumunda güçlüyü sizden koruyan bir vasıtaya dönüşüyordu.İşin bütünüyle çirkin yanı ise saklayacak hiçbir şeyimizin kalmamış olmasıydı.
Sayfa 105Kitabı okudu
Reklam
...konu haklı veya haksız, iyi ya da kötü olmak değildir. Kazanan ya da kaybeden olmak değildir. Genç ya da yaşlı, güzel ya da çirkin olmakla ilgili değildir. Bütün bunlar bitti. Sembolden baş­ka bir şey değildi onlar. Artık büründüğünüz kişilik olma zorunluluğu kalma­yınca, tamamen özgürleştiğinizi bileceksiniz. Bu derin bir özgürlük, gerçek siz olma özgürlüğü ve kendinize verebi­leceğiniz en büyük armağan....
Sayfa 141Kitabı okudu
İnsanlar niyetlerine göre iyi veya kötü, güzel veya çirkin olabiliyorlar, eşyaya bakış açıları da buna göre oluşuyordu. Ruhlarını şeytana satanlar ile Rahman'a adayanlar da işte bu ince çizgi ile birbirinden ayrılıyor du. Birileri zamanı çoğaltıyor, diğerleri harcayıp tüketiyordu.
Kadınla erkeğin yan yana gelemediği, birbirleriyle görüşüp konuşamadığı memlekette aşk olmaz," dedi iddialı bir havayla. "Neden biliyor musun? Çünkü erkekler uygun bir kadın görür görmez, iyi-kötü, güzel-çirkin, hiç bakmaz, haftalardır aç kalmış hayvanlar gibi üzerine atlarlar.
SOKRATES - Aynı şeye biribirini tutmayan başka başka cevaplar verirsen, bu, o şeyi bilmediğini açıkça gösterir, değil mi? ALKİBİADES - Öyle, her halde. SOKRATES - Doğru, eğri, güzel, çirkin, İyi, kötü, faydalı, faydasız konuları üzerinde başka başka cevaplar verdiğini söylüyorsun. Böyle başka başka fikirlerin olursa, bu, o konuları bilmediğini göstermez mi? ALKIBIADES - Gösterir. SOKRATES - Demek şu açık ki, insan bir şeyi bilmeyince, onun üzerinde muhakkak başka başka fikirleri oluyor.
1.000 öğeden 21 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.