Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
·
Puan vermedi
Biat etmiyorsan yoksun, hain ve „âdi“sin
Gazete Duvar'da şöyle bir haber okudum: "Prof. Dr. Yılmazçelik ile Doç. Dr. Erdem`in birlikte kaleme aldıkları “II. Abdülhamid Döneminde Dersim Sancağındaki İdari Yapı ve Ulaşım Ağı” başlıklı makalelerinde, 1892 tarihli Mamuretülaziz (Elazığ) vilayetine ait salnameden (yıllık) gerçekleştirdikleri doğrudan alıntıda “Kürt” kelimesini “
Börklüce Mustafa  Güneşin Altında Çarmıha Gerilenler
Börklüce Mustafa Güneşin Altında Çarmıha GerilenlerLeopold Schefer · Ceylan Yayınları · 20199 okunma
“ Demek nazım Hikmet sensin” demiş de oturmanı teklif etmeden ukala ukala bir kaç kelam etmiş ve “ Gidebilirsiniz” demiş ya sana Sen de tam kapıdan çıkarken durmuş ve müfettişe: “Ömer Hayyam adını duydunuzmu?” diye sormuşsun. Müfettiş hemen atılmış: Kim bilmez Hayyam”ı diyerek sen ise “Hayyam zamanında İran hükümdarı kimdi?” diye sorunca müfettiş şaşırmış ve bilmiyorum dedikten sonra senin cevabın muhteşem olmuş: “Görüyorsunuz, sanaçıyı anımsadınız ama hükümdarı anımsamadınız. Yıllar sonra beni dünya anımsayacak ama dönemin adalet bakanını ve sizi kimse anımsamayacak.”
Reklam
1. BÖLÜM SAİD NURSÎ, NUR RİSALELERİ VE İLİM 1.1. SAİD NURSÎ’NİN TAHSİL HAYATI Risale-i Nur müellifinin tahsil hayatı üç aydan başka mevcut olmadığı halde (...)10 Evet o zât (Said Nursî) daha hal-i sabavette iken ve hiç tahsil yapmadan zevahiri kurtarmak üzere üç aylık bir tahsil müddeti içinde ulûm-u evvelîn ve âhîrine ve ledünniyat ve
Hudûs Delili
Evren hadistir(Yaratılmıştır). Her hadisin bir Muhdisi(Yaratıcısı)vardır. O halde evrenin de bir yaratıcısı vardır. Bu yaratıcı da Allah'tır. Evrenin hadis oluşu cevher ve arazlardan oluşması nedeniyledir. Arazların hadis olduğu değişken olması ile ispat edilir. Cevherler ise arazı taşıması nedeniyle hadistir. Öyleyse araz ve
Aşk gözlü olmak lazım azizim
Aç" gözlü olana, ekmek arası dünyaları versende doymaz ah eder. "Aşk" gözlü olana iki kelam arası bir gülüş sarıp versen, Elhamdülillah der.. N.Hikmet Ran
Mem u Zin
Sernameyê name, namê Ellah Bê namê wî natemam e wellah Ey metle`ê husnê `işqibazî Mehbûbê heqîqî û mecazî Namê te ye lewhê nameya `işq ismê te ye neqşê xameya `işq
Reklam
Yine buyurur: - «Hikmet, müminin yitiğidir, bulduğu yerde alır." Âvam halkın dilinde olan kelâm, LEVH-Ü MAHFUZ'dan iner; orası ceberut âlemidir. Derece itibarı ile hesaplanır. Hakka vasıl erlerin dilinden akıp gelen cümleler en büyük makamdan coşar.. Orası yakınlık ilidir; arada vasıta yoktur. Her şey aslına dönecektir. Bu sebeple kalbin dirilmesi için, ehl-i telkini arayıp bulmak gerek.. Bu farzdır. Peygamber S.A. efendimizin şu Hadis-i Şerifi buna işaret eder: - «İlim, her Müslüman kadın ve erkeğe farzdır.»
Gelin Hep Birlikte İnsanoğlundaki Nefisleri Tanıyalım .
🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 Nefsî tezkiye . 🍀 Nefsi tezkiye; öncelikle onu küfür, cehâlet, kötü hisler, yanlış îtikadlar ve fenâ ahlâklardan temizlemektir. Yâni şer’-i şerîfe aykırı her türlü îtikâdî, ahlâkî ve amelî yanlışlıklardan arındırmaktır. Onu temizleyip kötülüklerden koruduktan sonra da, îmân, ilim, irfân, hikmet, hayırlı duygular, güzel huylar gibi
224 syf.
9/10 puan verdi
·
Beğendi
·
5 günde okudu
Zarif Türk
Herkese Merhaba Bugün sizlere
HM Alper Duran
HM Alper Duran
kaleminden
Zarif Türk
Zarif Türk
kitabının yorumu ile geldim 𓃢Bu kitap büyük atamız Oğuz Han'dan günümüze kadar Türklüğün ne olduğunu, Türk'ün İslâmsız, İslâm'ın da Türksüz olmayacağını tarihi gerçeklikler doğrultusunda kaleme alınmış bir kitaptır. Son bir asırdır birtakım çevrelerinin etkisiyle bu
Zarif Türk
Zarif TürkHM Alper Duran · İdeal Kültür Yayıncılık · 202318 okunma
Bakara Suresi Tefsiri
Bakara Sûresi 1–5 Tefsiri; Çoğu Mekke’de nâzil olan yirmi dokuz sûrenin başında ya bir âyet ya da bir âyetin başlangıcı olarak, kelime oluşturmayan bazı harfler yer almakta olup bunlara hurûf-ı mukattaa (ayrı ayrı harfler) denir. Bunlar Arap alfabesinin on dört harfidir ve bazı sûrelerin başında tek harf olarak, bazılarının başında ise birden
Reklam
İSLÂMÎ İLİMLERİ HANGİ SIRA İLE OKUMALIYIZ?
İslâm hükemâları, felsefeyi ilk zamanlar hikmet ile ifade etmişlerdir. Onlar için İslâm filozofları denilse bile bu kimselerin İslâmî ilimlere vâkıf kimseler olduğu da unutulmamalıdır. Her bir İslâm filozofu aynı zamanda bir İslâm âlimi idi. Günümüzde yapılan hata; Kur'ân, Tefsîr, Hadîs, Akâid, Kelâm, Fıkıh bilmeden ve bu hususta eserleri okuyup hazmetmeden Felsefe kitapları okuyarak ahkâm kesenlerin çoğalmasıdır. Bu sebeple evvelâ bu İslâmî İlimler hakkında eserler okuyup vahyin ve sünnetin nurunu alanlar daha sonra Felsefe kitaplarına nazar edebilirler. Aksi takdirde usûl bilmeyen, amel etmeyen, İslâmî bir şuuru olmayan enaniyeti kavî insanlar türeyip gider.
Kur'an'da İlâhî Zaman
Zaman, yaratılmış bir varlık olarak kabul edilse bile fiziksel dünyada görün- meyen âleme ait olan varlıklar için farklı bir şekilde söz konusu olabilecektir. En son tahlilde zaman, izafî ve sübjektif olmakla, fiziksel dünya ile sınırlı kabul edilemez. Birinci bölümde bahsedildiği üzere şuur'un anladığı ve yaşadığı birçok farklı zaman türü
Belâgatlı Söz
Eğer iştihanın açılmasıyla üslûb denilen hakikatın şişesindeki zülâl-i mana nasıl kendine muvafık ve nasıl imtizac etmesini seyretmek ve o zülâli içmeye iştihan var ise meyhaneye git ve de: "Ey meyhaneci, kelâm-ı beliğ nedir?" Elbette onun san'atı onu şöyle söylettirecek: Kelâm-ı beliğ, ilim denilen çömleklerde pişirilen ve hikmet denilen büyük küplerde duran ve fehm denilen süzgeç ile süzülen âb-ı hayat gibi bir manayı, zürefa denilen sâkiler döndürüp efkâr içer; esrarda temeşşi etmekle hissiyatı ihtizaza getiren kelâmdır. Muhakemat - 91
586 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.