Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
"Hayatında ızdırabı tatmayan ne mesuttur. Kimin yuvası bir kere tanrıların lanetiyle sarsılırsa artık felaketin sonu gelmez, nesilden nesile yürür gider. Trakya boralarının nefesiyle sular karanlık derinliklerine kadar sarsıldığı zaman, azgın deniz böyle çalkalanır. Fırtına, denizin kara kıvrımlarını karıştırıp yüze çıkarır ve coşkun suların dövdüğü sahiller inler ve gürülder."
Efendimiz’in (sas) hayatının son demlerine yakın bir hatırayı Ebü Hureyre anlatıyor, bir gün bir grup sahâbî içlerinde Zeyd de var; Efendimiz’in (sas) etrafında oturmuş, onun mübarek sözlerini dinliyorlar. Bir anda meclisin havasını değiştiren ve hepsini derinden sarsan bir cümle söylüyor Efendimiz (sas): “İçinizde azı dişi cehennemde, Uhud dağından daha büyük bir adam var.” Bu dehşetli söz, bir anda meclistekilerin hepsini sarsıyor. Sarsmayacak bir söz değil ki bu? Efendimiz (sas) söylüyor ve orada bulunan bir insanın cehennemlik olduğunun haberini veriyor... Ancak dikkat edin, sahâbe ile kendi aramızdaki farkı, bu söz üzerinden biraz daha iyi anlayacağız. Düşünün on kişi oturmuş sohbet ediyorken, böyle bir söz duysak ne yaparız? Yaptığımız belli, hemen birbirlerimize bakar, acaba cehennemlik hangisi deyip etrafımızdaki insanları birer birer süzeriz. Ama sahâbe bunu yapmıyor, bakın ne yapıyor; hemen sarsılıyor, dışarıya değil kendi iç dünyasına bakarak: “Acaba o cehennemlik ben miyim?” ızdırabı altında inliyorlardı. Ebû Hureyre diyor ki: “Yıllaryılı ben dahil o mecliste bulunan tüm sahâbî bu ızdırap altında inledi. En son Yemâmede Reccâl b. Unfüve irtidat edip, küfür üzere ölünce, Efendimizin (sas) sözünün kimin hakkında olduğunu o zaman anlamış olduk.“
Sayfa 344
Reklam
-Yeryüzünde ideallerin nasıl üretildiğinin gizine kim bir göz atmak ister? Kimin buna cesareti var?... Haydi, işte bakın bu delikten o karanlık işliğe. Bir dakika bekleyin lütfen, Bay Merak, Bay Atak: Gözleriniz önce şu sahte parıltılı ışığa alışsın... Tamam! Yeter! Konuşun şimdi! Neler oluyor aşağıda? Söyleyin ne görüyorsunuz, siz en tehlikeli
Asım'ın Nesli
Hüznü ve ızdırabı buruk bir tebessümle yıllarca aydınlık năsiyelerinde gezdiren o insanlar.Onların her şeye rağmen yeterince vasıf kazanamamalarının vebali kimin üstüne yazılmalı ; yabani ahlatın gölgesi bahçevanın fennine ve fendine galip gelmiştir ; onlar meziyetlerine olduğu kadar zaaflarını da sahiplenecek derecede bir nefis selametine vasıl olmuşlardır.Dehrin cilvesiyle dört bir tarafa savrulan o insanlar yıllar boyunca başının çaresine bakmayı bilmiş amelelikten müstahdemliğe, esnaflıktan bürokratlığa, öğretmenlikten sanatkarlığa kadar her şubede alnının akıyla kimselere yaslanmadan, ikbal ve iltimas beklemeden evine ekmek götürebilme saadetini yaşamıştır ; Onlar sadece Allah'a minnet eden bir nesildir
Sayfa 107 - Ötüken Yayınları 1.baskı
Evladını cephede kaybeden bir Alman Anne'ye, Mehmet Akif Ersoy'un teskini.
" Boşalmasıyla o esnâda üç beş iskemle, Oturdu karşıma bir kır sakallı âdemle, Ridâ-yı mâteme girmiş felâket arkadaşı; Sevimli bir de küçük kız... Ya beş, ya altı yaşı. Reîs-i ailenin pek vakûr olan hüznü, Biraz da reng-i tecellüle kaplıyor yüzünü. Kadın da öylece göstermek istiyor temkîn; Sönük nazarları lâkin bükâ kadar
Tam Metin
(Çok uzun bir sessizlik) Ama senin dostların var. (Uzun bir sessizlik) Çok dostun var. Onların sana bu kadar koltuk çıkmaları için ne veriyorsun onlara?
Reklam
107-Sorumsuzluk ve Masumiyet
S o r u m s u z lu k v e m a s u m i y e t . - İnsanın kendi eylemleri ve varlığı karşısında tamamen sorumsuz oluşu, insanlığının asalet beratında sorumluluğu ve yükümlülüğü görmeye alışmış idrakli kişinin yutması gereken en acı damladır. Böylelikle tüm değer vermeleri, ödüllendirmeleri, antipatileri değersizleşmiş ve yanlış çıkmış olur:
Sayfa 77 - İş bankasıKitabı okudu
Sartre'ın ızdırabı, Camus'un yabancılığı nedir? Şâir Şehriyar'ın ızdırabı nereden kaynaklanmaktadır? Antigonün sıkıntısı kimin sıkıntısının tercümanıdır? Sartre'ın ızdırabı kimin ızdırabıdır? E. lonesco'nun ızdırabı kimin ızdırabıdır? Kafka'nın başkalaşımına sebep olan nedir? Neden başkalaştı? Günümüz insanının, günümüz burjuvasının, günümüz
Sayfa 279 - FecrKitabı okudu