Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
..birkaç tane Hadis-i Kudsi zikredelim: "İnsan, sırrımdır; ben de onun..." "Batın ilmi sırlarımdan bir sırdır; onu, kullarımın kalbine koyarım, benden gayrı o hâli bilen olmaz." "Kulumun zannına göreyim. Beni aradığı an, onunlayım. İçinden anarsa, zatımda anarım. Bir topluluk içinde anarsa, daha hayırlı bir cemaat
Hamd ve salavatla başlamadı gerekçesiyle ilmi bazı kitapları yırtmak, ayaklar altına almak hikmetli dışlamaktır. Keza içinde zayıf ve mevzu hadis bulunan bazı kitapların imha edilmesi, Çağdaş bazı alimlerin eserlerinin yasaklanması, imha edilmesi, tahkir edilmesi aynı hükümdendir. bazı kesimler reformist olmaları gerekçesiyle Mevdudi, Seyyid kutup, Hasan el Benna vb. alimlerin kitaplarını yasaklayıp imha ederken diğer bir kesim de hurafe ve şirki içeriyor iddiasıyla Gazali İbni Arabi imamı rabbani ve benzeri bazı alimlerin kitaplarını yasaklayıp imha etmektedirler. her iki kesimde ifrat ve tefrit içinde olduklarına inanmaktayız, Evlerin her köşesinde muslukların olduğu, ark ve kanalların her yere çekildiği bir yerde teyemmümü gündeme tutmak. Develerin bulunmadığı yerlerde devenin zekatıyla meşgul olmak da Hikmetle davetten sayılmaz.
Sayfa 163Kitabı okudu
Reklam
Ahmed b. Hanbel, Ehl-i Hadis'in en büyük imamıdır. Sened'e çok büyük ehemmiyet vermiş ve hadisleri Peygamber'e itisål ettirmeğe çalışmıştır. O tabiatı icabı, hadis yolunu çok genişletmek istemiştir. Akıl dan ziyade nakl'e ehemmiyet vermiştir. Bu sebeple, Ebû Hanife ekolüne karşı, onun öncülük ettiği hukuk mektebine Ehli Hadis
Sayfa 605
SÜNNET ve RÂBITA...
Hadîs meâli: "Cennetin bütün kapılarından, "ey cennet kapılarının ehli", diye nida edilir. Hazret-i Ebu Bekir sordu: "Bir kişi bu kapıların hepsinden mi girer?" Buyuruldu: "Evet, ümid ederim ki, sen o olasın!" Bu hadîs iç mânâsıyla Nakşî yolunun büyüklerini yükselticidir. Zira bahis mevzu edilenlerden maksat, zatlar değil, o sıfatlarla sıfatlanmış olanlardır...
Sayfa 32 - 33, Tamamlama, 4. Basım, Büyük Doğu yayınlarıKitabı okudu
Kız çocukları hakkında üst üste, ardı ardına pek çok hadis var. Resullah kız evlatlara inanılmaz bir önem verirdi! Bu basite alınacak bir konu değil. Küçük bir mevzu değil. Bir ya da iki hadisten değil, ardı arkası kesilmeyen hadislerden bahsediyoruz.
Mustalahu’l-Hadîs İlmi (Hadîs Usûlü İlmi)
Bir yalan veya iftiranın, eğlencenin, değişikliğin veya bâtıl bir şeyin ona karışıp, demediği şeyin Rasûlullah (s.a.v.)’e nispet edilmesini ve Allah (c.c.)’un dinine ondan olmayan bir şeyin katılmasını engellemek için onu koruyup muhafaza ederek, ‘Ilmu Mustalahi’l-Hadîs veya ‘İlmu’l-Hadîs veya ‘Ulûmu’l-Hadîs veya diğer adıyla ‘Usûlü’l-Hadîs, sünneti mutahhareyle beraber birinci asırdan itibaren ortaya çıkmıştır. Allah (c.c.) bu ilim ve onun ehliyle dinini. Şeriatını ve Rasûl (s.a.v.)’in hadîslerini korumuştur.
Sayfa 111 - İnsan YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Önemli bir mevzu
Toplumumuzun büyük bir çoğunluğunu oluşturan birinci grup, atalarindan edindikleri ve âdetler ve alışkanlık haline getirdikleri yaşayış tarzı gereği, namazlarını robot gibi kılarlar. Bunlar namazın sırlarını asla araştırmazlar, etkisi üzerinde hiç düşünmezler. Onlar için namaz, kelimeleri telaffuz etmek ve birtakım hareketler yapmaktan ibarettir. Bu şekilde namaz kılmakla, farz olan namaz görevlerini yerine getirdiklerini ve böylece cezadan kurtulduklarını zannederler. Bu bir kuruntudur. Hakikat değildir. Namazda okunan kıraat ve yapılan hareketler namazın dış görünüşüdür. Kulun, namazda ne yaptığını bilmesi namazın ruhunu oluşturmaktadır. Namazın direği ise o namazdan etkilenmektir. Bir hadis-i şerif'te şöyle buyruluyor: "Namaz, insana sükunet, tevazu, niyaz ve yakarış duygusu kazandırır. "106 Bu yüzden insanların çoğunun namazlarından istifade edemediklerini, namazlarının onları kötülükten ve çirkinlikten alıkoymadığını görürsün. Şayet namazı tam mânasıyla kılmış olsalardı, bu sayede nefislerini arındırmış, kalplerini temizlemiş olurlardı. Ve namaz, kendisini eda eden kimseyi günahlardan uzak tutar ve haramlara batmaktan kurtarırdı..
Uydurma hadis üzerine;
Hadis uydurmanın sebepleri; 1-İslam düşmanlığı, 2-Fırka,Mezhep,Kabile,Dil ya da Beldeyi veya Mezhep imamları savunma isteği: “Dininizi kimlerden aldığınıza dikkat edin,çünkü biz bir şey istedik mi onu hadis şeklinde koyu verdik.”(Beykuniyye) 3-İslam dinine hizmet etme arzusu, 4-Şahsî menfaat kaygısı, 5-Halife ve emirlere Yaklaşmak arzusu, 6-Milliyetçilik duygusunun etkileri, 7-Kelâm ve Fıkıh mezhepleri ve hadîs uydurmadaki yerleri Hadis uydurmasına karşı alınan tedbirler ; 1-İsnad ve sened tenkidi Muhammed b. Sirin' in şöyle bir sözü vardır: "İlk zamanlar kimse isnad sormuyordu; fakat müslümanlar arasına fitne girince o zaman isnad sorulmaya başlandı. Ehl-i sünnetten olanların hadisleri alınma; bid’atçıların hadisleri terkedilme yoluna gidildi." 2-Metin tenkidid 3-Muhaddislerim mücadelesi Muhaddislere ve mezhep İmamlarına göre uydurma hadis rivayet eden kimse, başkalarının ibret alacağı bir şekilde cezalandırılır. Rezil edilir ve azarlanır. Yüzüne bakılmaz, selam verilmez. Kendisiyle bütün ilişkiler kesilir. 4-Mevzu hadislerin teşhiri
Hadis Metni ve Manasının Tedkîki
... sünnetullah mahlukatta şöyle cereyan eder: her bâtılda onun bâtıl olduğunu gösteren bir delil mutlaka vardır. Tespit edebilen tespit eder, edemeyen edemez.
Sayfa 91 - İnsan YayıneviKitabı okudu
169 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.