Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
1062 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
·
8 günde okudu
Galiba okuduğum en iyi roman.
## Spoilersız inceleme## Tolstoy’un rus burjuvazisi içerisindeki karmaşık ilişkiler üzerine yazdığı tutkunun birçok farklı açısından gösterilmiş aşk temelli fakat aile, din, toplum, savaş gibi hayatın her alanından birçok farklı konuya değindiği dopdolu bir roman. Her birisinin bir kimliğe sahip olduğu, tabiri caizse yaşayan ve düşünen birçok
Anna Karenina
Anna KareninaLev Tolstoy · Türkiye İş Bankası Yayınları · 201939,2bin okunma
_Az yemek, az uyku, az konuşmak ve herkesle düşüp kalkmamak. İşte doktora ihtiyaç olmaması için yapılması gerekenler bunlardır. _Az ye! Yedikten sonra hazmoluncaya kadar başka bir şey yeme! Zira şifa yemeğin hazmolunmasındadır. İnsanın sağlığını bozan yemek üzerine yemek yemektir. Tıp ilmi ki beyte sığdırılmıştır. Ve söylemenin güzeli de kısa
Reklam
Râzî, ''burhanî deliller''i ikame ettiğini belirttiği kelâmî eseri Nihâyetü'l-ukül'de Cüveynî ve Gazzâlî'nin yaptığı gibi nazar ve istidlâlin bazı delillerine yönelik eleştirileri sürdürmüştür. Râzî, ''Zayıf Yolların Tezyifi'' başlığıyla kelâmcıların kullandığı dört delili tenkit etmektedir.
Biraz önce ateistin birisi ile tartışırken, İbn-i Sina'nın uçan adam teorisini dile getirdim. Bana ciddi ciddi; İbni Sina kimi uçurmuş, evet bak uçakların üstünde ibni sina yazıyor, uçan adamı hayal etmekte ne var mağara duvarlarına dahi çizmişler dedi :D Çok ciddiydi, çok ciddiyim. Herifin uçan adam teorisinin bir ontolojik delil olduğunun farkında olmayıp, beni alaya alması. Daha büyük geri zekalı insanlar var mı dedikçe, yenisi ile karşı karşıya kalıyorum.
Meselâ sevgi bahsini işlerken sevmek için önce bilmek gerektiğini anlattıktan sonra, mârifetullaha ulaşanların bu mertebeye iki yoldan ulaştıklarını belirtir. Birincisi Allah hakkındaki bilgiden varlığın bilgisine gitmek olup bu güçlü zihinlerin yoludur. Onlardan birine, "Rabbini ne ile bildin?" diye sorulduğunda "Rabbimi bildim; çünkü eğer mevcut olmasaydı O'nu bilmem imkânsızdı." şeklinde cevap vermiştir. Görüldüğü gibi bu, Gazzâli'den beş buçuk asır sene sonra Descartes'in, "Tanrı var olmasaydı O'nun varlığını düşünmem imkânsız olurdu." şeklindeki ontolojik deliliyle aynıdır. Gazzâlî bu delili şu ifadelerle açmaktadır: "Bil ki en güçlü ispat yolu, yüce Allah'ın varlığını O'nun dışındakilerin varlığına kanıt yapmaktır. Ama bu zor bir yöntemdir ve bu konuda söylenecekleri anlamak insanlardan çoğunun kavrama kapasitesini aşar." Anlaşılması daha kolay olan yöntem ise yaratılmışların varlığından hareketle Yaratıcının varlığına götüren (felsefede kozmolojik delil denilen) kanıtlama şeklidir.
Reklam
32 syf.
·
Puan vermedi
Türkiye misyonerleri ve İncil, Mesih, Rab anlatıları.
. İnternette her an karşınıza bir misyoner tezgahı olan ve "Tanrı seni seviyor, Tanrı'yı tanımak ister misin?" gibi cümlelerle insana zayıf damarı merhametten yaklaşan basit ve sade görseller çıkabilir. Herkes bunun ne olduğunu az çok anlar da, merak bu ya, "acaba ne çıkacak?" deyip tıklayabilirsiniz de. Ben de öyle
Dinin Ötesinde
Dinin ÖtesindeKutsal Kitap Araştırma Merkezi · Yeni Yaşam Yayınları · 2011195 okunma
452 syf.
9/10 puan verdi
·
Beğendi
·
16 günde okudu
Modern çağ filozofu olarak da nitelendirebileceğimiz Prof. Dr.
Caner Taslaman
Caner Taslaman
modern çağın düşünsel gereksinimini gidermek adına; incelemekte olduğumuz kitabında genel itibarıyla Kur'an'dan yola çıkarak, rasyonel kanıtlarıyla 10 başlık altında "İslam'ın neden doğru din olduğunu" izah etmeye çalışmaktadır. Yazar; felsefe ve bilim
Neden Müslümanım?
Neden Müslümanım?Caner Taslaman · İstanbul Yayınevi · 2020354 okunma
Kuran'da Cin Kelimesinin Kullanılmasına Dair
Cin kelimesinin geçtiği tüm ayetler Mekki'dir. Mekkî sûrelerde dört yerde geçen, halk muhayyilesinde hûri olarak anlaşılan “hûrun 'ıyn" deyimi Medeni âyetlerde "ezvâcün mutahhera/tertemiz eşlere dönüşmesi gibi, Medeni ayetlerde cinler gitmiş, bunların yerine şeytanlar yani Medineli münafıklar ve Yahudiler gelmiştir. Sanılanın
Sayfa 348-350
Felsefede buna “ontolojik delil” adı verilir. Kâinatın ve insanın varlığı Tanrı'nın varlığına bir delildir; kitaba ihtiyaç yoktur. Tanrı'ya ve kâinata bu bakış tarzı “yeni aydın tipi”ni eskilerden ayırır. Tanzimat'tan sonraki Türk edebiyatında Ziya Paşa ve Abdülhak Hâmid, şiirlerinde Tanrıya temâşâ yoluyla ulaşırlar.
Sayfa 471Kitabı okudu
Reklam
"İnsan eminlik istiyor, itminan istiyor. Gönülden inandığımız hakikatler bize ulaşan bir haberden, bir rivayetten ibaret. Kur'an bir haber, İslam bir haber, peygamber bir haber, mucizeler bir haber. Sana ulaşan bu haberlerin doğruluğunu, güvenirliğini, geçerliğini tahkik etme, test etme imkanın yok. Hiçbir peygamberi görmedik, hiçbir
Gazali ve Nedensellik
Gazzâli'yi rahatsız eden bir diğer konu, felsefecilerin tabiatta ontolojik zorunluluk görmeleridir. Ona göre tabiattaki olağan akışı, olmazsa olmaz bir zorunluluk olarak değerlendirmenin hem mantıksal açıdan hem de dinî açıdan makul bir temeli yoktur; olaylar arasında nedensellik ilişkisini kabul etmenin temeli 'müşahede'ye
B) Tabiî Din 1) Kendimiz, İnsanlık ve Tabiat Hakkında Sahip Olduğumuz Bilgi, Bizi Allah'ı Bilmeye Ulaştırır. İnsanlığa çok saygılı olan ve ilâhlığı her şeyde içkin bir vücud gibi değerlendiren, bir çeşit insanî panteizm (Pantheisme Humanitaire)den ibaret bulunan bir din, hiç bir zaman, insan için, yeni bir görevler takımı ortaya
Sayfa 208 - Akçağ Yayınları, 2. baskı/ Ankara 2001
54 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.