Bir demokrasinin yetkili kurulunun yanlış kararnameler çıkarması ve masumları mahkûm etmesi de olanak dışı değildir. Fakat böyle bir durum, ancak birkaç açıkgözün döktüğü dil ve inandmcılığı sayesinde halkın çıkarlannm yerine ikame etmeyi becerdiği özel çıkarlarla halkın gözü boyandığı zaman meydana gelebilir. O zaman kamusal karar başka, genel irade başka olur". Bu konuda boşuna karşıma Atina demokrasisi çıkarılmasın; çünkü gerçekte Atina bir demokrasi değil, bilginler ve hatipler tarafından idare edilen gayet despot Ityrannigue] bir aristokrasiydi.
"Öte yandan birçok müntehir, yaşamını bitiren o özel edim dışında, öteki insanlardan hiç de ayrılmaz, Bu nedenle intihar eden kişiye herhangi bir genel akıl bozukluğu yüklemek için bir neden yoktur"
"Ünlü Roma filozofu Epictetus'tan mantık dersi alan bir öğrenci <Mantık'ı ispat bilimi olarak niteliyorsunuz; mantık dersi almanın gerekli olduğunu ispat ediniz, o halde> diyerek hocasını sıkıştırmak ister. Epictetus'un cevabı kısa ve net olur: <İspatımın iyi olduğunu nasıl bileceksiniz?>.
Sayfa 30 - Emin Yay. 3. Baskı: Bursa 2023Kitabı okuyor
Okumak sadece gerçeklerden kaçmanın en iyi yolu değil, aynı zamanda son derece özel bir zevkti. Vücudun dünyevi arzularından zorunlu olarak da sıyrılması, aklı ve mantığı daha önce olmadığı kadar berraklaştırıyordu.
Aristoteles'in de çeşitli paradoksları çözmeye çalıştığını biliyoruz. Şimdi onun da bildiği bir paradoks örneği verelim; Ben, "yalan söylüyorum" dersem, bu söylediğim şeyle doğru söylemiş olmakta mıyım? Şayet doğru söylüyor olsam, aslında yalan söylemiş olmam gerekir. Eğer doğru söylemiyorsam, yalan söylüyorum demektir. Ama yalan söylemekle de doğruyu söylemiş oluyorum. Bu durumda ortaya şu çıkıyor: doğru söylüyorsam yalan söylüyorum, doğru söylemiyorsam doğru söylemiş oluyorum. Bu yüzden benim ilk sözüm hem doğru oluyor hem de yanlış oluyor.⁷⁸
⁷⁸ Micheal Clark, Paradokslar, çev., Hil yay., İstanbul 2011, s. 88.
Sayfa 55 - Emin Yay. 3. Baskı: Bursa 2023Kitabı okuyor
“Zengin aptallar paranın çok önemli olduğunu sanıyorlar, bu yüzden de servetlerinin kendilerine ruhsal bir ayrıcalık, özel bir mutluluk getirmesini bekliyorlar.”
Duygularımızı şekillendirir ve görünür kılar. Bunu yaparken de, özel bir biçim dolayısıyla insani duyguların evrenselliğinin somut örneği olan bütün eserlerin taşıdığı sonsuzluk damgasını duygularımıza basar.
Düşmanlarımızdan, hasmımızdan, bizimle karşı görüşte olanlardan korktuğumuz yok, ama dostlarımızdan, bize destek verdiğini söyleyenlerden, aynı düşünce kampında bulunduğumuzu varsaydığımız insanlardan korkuyoruz.
"Kitapçıların ve çiçekçilerin bazı özellikleri olmalıdır Olric.
Gelişigüzel insanlar bu mesleklerin içine girmemeli. Kitaplar ve çiçekler özel bir itina isteyen varlıklardır."