Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
“İmkanı yok,” dedi, “şu odanın içinde milli namusuna sahip tek bir adam gösteremezsin ki milliyeti müdafaa eden bir çocuk aleyhine, Fransız bayrağına sığınarak bütün milletine küfür eden bir soysuz p*çi himaye için reyini versin!
DOĞAN CÜCELOĞLU ÖNERİYOR: Etkili ve Ufkumuzu Açan Kitaplar Siddhartha / Hermann Hesse Yüreğinin Götürdüğü Yere Git/ Susanna Tamaro Ince Memed 1-4 / Yaşar Kemal Medeniyetler Çatışması / Samuel P. Huntington Ermiş/Halil Cibran Yüzyıllık Yalnızlık / Gabriel Garcia Marquez Suç ve Ceza / Dostoyevski Süng2er Avcısı / Panait Istrati İnsanın Anlam Arayışı/ Victor E. Frankl Hasta Toplumlar / Robert B. Edgerton İçimizdeki Şeytan / Sabahattin Ali Yabancı / Albert Camus Nietzsche Ağladığında / Irvin Yalom Fatih Harbiye / Peyami Safa Satranç / Stefan Zweig Bir İdam Mahkumunun Son Günü / Victor Hugo Kiralık Konak / Yakup Kadri Karaosmanoğlu Saatleri Ayarlama Enstitüsü | Ahmet Hamdi Tanpınar Mutluluğun Kitabı | Dalai Lama - Desmond Tutu - Douglas Abrams Esir Şehir Üçlemesi: Esir Şehrin İnsanları, Şehrin Mahpusu, Yol Ayrımı / Kemal Tahir Çavdar Tarlasında Çocuklar / J. D. Salinger Oblomov / İvan Aleksandroviç Gonçarov
Sayfa 300Kitabı okudu
Reklam
DOĞAN CÜCELOĞLU ÖNERİYOR: Etkili ve Ufkumuzu Açan Kitaplar Siddhartha / Hermann Hesse Nüreğinin Götürdüğü Yere Git / Susanna Tamaro İnce Memed 1-4 / Yaşar Kemal Medeniyetler Çatışması / Samuel P. Huntington
Sayfa 300Kitabı okudu
Siyaseten "faşist" P. Safa'nın "Yalnızız" romanı, insan psikolojisinin derinlerine inebildiği için "devrimci"dir, bundan sanırım P. Safa'nın da haberi yoktur! Bir Fransız "gericisi" Balzac, romanları ile Kari Marx'a "komünist ilham"lar verdiğini bilmemektedir.
Müslüm Baba varken , Rihanna kim :P
"Türk musikisi her şey­den evvel Avrupalılaşmaktan sakınmaya mecburdur."
Sayfa 124 - Ötüken yayınlarıKitabı okudu
O, Hayat/Ölüm/ H ayat kuvvetidir, yaşatma gücüdür, kuluçkadır. Sezgidir, uzağı görendir, der i n di n leyicidir, sadık yürekti r . İn sanları çokdilli ka l maya cesaretlend i r i r , düşlerin, tutkula r ın ve şii r i n dil i n i ak ı­ cı bir şek i lde konuşmaya yüreklendir i r. Gece düşleri n den fı sı l tı l a r geti­ rir, bi r kadın ruhuna ait araziden geçerken ar kasında kalın bir kıl ve ça­ murlu bir ayak izi bırakır. Bunlar, kadınları onu bul m a, kur t a r ma ve sevme özlem i yle doldur u r." "O, fi . k irler, duygular, dürtüler ve be llek t i r . O, yitirilmiş ve uzun, ıuna çok uzun za ma n dı r neredeyse unutulmuştur. O, kaynaktır, ışıktı r , gecedi r , ka r anlıktır ve şafa k tır. O, iyileştirici balçığın kokusu ve ti lki­ nin ar ka bacağıdır. Bize sırları söyleyen kuşlar ona aittir. 'Şu yoldan, şu yoldan,' diyen sestir." "Haksı z l ı k karşısı n da tehditler savuran odur. Büyük bir ça r k gibi dönen odur. Döngüler i n ya r atıcısıdır. Ar ama k için evi terk ettiğimiz odur. Eve gelmemiz onun içindir. Bütün kadı n la r ı n gübreli köküdür. İşimizin bittiğini düşündüğümüzde bizi gitmekten alıkoyan güçtür. İd­ diasız ha m düşünce ve jşlerin kuluçkasıdır. O, bizi düşünen akı ldır, biz-ler de, onun ak l ı ndan geçen düşünceleriz."
Reklam
Kadınların Edebiyat Alanında Engellenmesi ve Desteklenmemesi
Neden erkek işi? Çünkü yaratma erkeğe vergidir. God The Father nasıl evreni yaratmış ve Doğa Kitabını yazmışsa erkek de bir baba gibi yapıtını meydana getirir. Yani erkek, p.nisiyle çocuk yarattığı gibi kalemiyle de sanat yapıtı üretir. "Bundan ötürü ataerkil Batı kültüründe metnin yazarı bir baba, bir ata, hayal verici estetik bir patriraktır; kalemi p.nisi gibi doğurtucu gücün bir aracıdır." -The Mad Woman in the Attic, Gilbert ve Gubar Öyleyse kadının eline kalem alması yalnızca yakışıksız bir davranış değil, adeta doğaya karşı suç, bir yerini bilmeme örneğidir. Bir küstahlıktır en azından. Türk edebiyatından bu konuya kısaca bir örnek: Peyami Safa'nın Bir Tereddütün Romanı'ndaki baş kişi bir romancıdır, ve Pirandello'yu çevirmekte olan Vildan'la tartışır, ona, "Kadının ebediyeti zekasında değil, rahmindedir. Senin ümitsizliğin buradan geliyor. Pirandello mütercimi olarak değil, bir çocuk anası olarak ebedileşebilirsin." Erkekler için ise "Onların içinde de yaratmak için ruh sancısı çekenler müstesna, baba olmayanlar ana olmayanlardan farksızdır." Yani diyor ki erkek ister p.nisi ile ister kalemiyle yaratabilir ve her iki şıkta da görevini yerine getirmiş olur. Kadının görevi ise doğurmaktır.
Sayfa 235Kitabı okudu
Rahmetli Paşa'nın hayatını tanıtan ilk eser, "P.S." remziyle Pe­yami SAFA'nın, (1922 yazında ) İstanbul'da "Tabi ve Neşir Orhaniye Matbaası"nın çıkardığı, küçük boyda 23 sahifelik, "Şark Cephesi Ser­ darımız KAZIM KARABEKİR PAŞA" adlı kitapçıktır.
Çok defa aşkı izah etmek için ileri sürülen bu 'sahip olma' arzusu hakikatte ilk arzu değildir. Eğer başkası benim varlığımın sebebi değilse ben niçin ona sahip olmağa kalkayım? (Existentialisme felsefesine göre, benim varlı- ğımın sebebi başka birinin varlığıdır. P. S.) Biz aşkta başkasının hürriyetini hürriyet olarak ele geçirmek istiyoruz. Kudret iradesiyle değil, zorla değil. Müstebit, aşkla alay eder. Korkutmak ona yeter. Bilakis, sevilmek isteyen bir insan, sevgilisinin köleliğine razı olmaz. Sahip olmak istediği şey bir otomatizm değildir. Sevgili bir otomat haline gelirse âşık kendini yalnız bulur. İşte bunun için seven bir insan sevgilisini birşey gibi, eşya gibi ele geçirmek istemez. Onun hürriyetine hürriyet olarak sahip olmak ister. "Fakat, beri yandan, âşık hürriyetin bu serbest ve ihtiyari angajmanından da memnun olmaz. Sırf edilen bir yemine sadık kalmak için devam eden bir aşktan memnun olan var mıdır? Kim şu sözleri duymak ister: 'Sizi seviyorum, çünkü sizi sevmeğe serbest olarak angajeyim ve kendi sözümden çıkmak istemiyorum. Kendi kendime sadık kalmak için sizi seviyorum'. Böylece âşık hem yemin ister, hem de buna sinirlenir. Bir hürriyet tarafından sevilmek arzusundadır, fakat ister ki bu hürriyet hürriyet olarak artık hür olmasın. İster ki ötekinin hürriyeti kendi kendini sınırlandırsın ve aşk haline soksun."
Sayfa 95 - 12. Basım, Ötüken NeşriyatKitabı okudu
DOĞAN CÜCELOĞLU ÖNERİYOR: Etkili ve Ufkumuzu Açan Kitaplar Siddhartha / Hermann Hesse Nüreğinin Götürdüğü Yere Git / Susanna Tamaro İnce Memed 1-4 / Yaşar Kemal Medeniyetler Çatışması / Samuel P. Huntington
Reklam
:p
Bir anda şarklıların kedileri ve garpluların köpekleri ne için bu kadar sevdiğini anladı. Hristiyan Evlerinde köpek ve Müslüman evlerinde kedi bolluğu şundandı şarklılar kediye garplilar köpeğe benziyorlar kedi yer içer yatar uyur doğurur hayatı hep minder üstünde ve Rüya içinde geçer gözleri bazı uyanıkken bile Rüya görüyormuş gibidir lapacı tembel ve hayalperest mahluk çalışmayı hiç sevmez köpek dedi çevik atakandır işe yarar birçok işlere yarar uyurken bile uyanıktır en küçük sesleri bile duyar sıçrar bağırır. Dedi ki epey zamanından beri kendi kendine halletmeye çalıştığı muammaların birçok anahtarlarını bulur gibi oluyordu büyük bir kültürü olmayan Neriman ancak bu basit temizlerin ciddiyetleri arasında mukaveleseler yaparak kendine göre bazı fikirlere daha sahip olmaya başlamıştı.
Ötüken YayınlarıKitabı okudu
P.Safa
Delilik şüphesiz aptallıktan iyidir. Delilik var olmuş bir zekânın yok oluşudur; aptallık var olmamış bir zekânın olmamaya devam edişidir. Deliliğin hiç olmazsa mazisi şanlı. Aptallığın şerefli bir tarihi bile yok.
"Hassasiyet bir hastalıktır." Peyami Safa "Nereye gideceğini bilmiyorsan, hangi yoldan gittiğinin hiçbir önemi yok." Lewis Carol "Her seçiş vazgeçiştir." J.P.Sartre
86 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.