Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Öyle soluk benizle kitapçı dükkânlarını dolaşıp cebine tıkıştırdığı eserlerin altı ayda, altı satırını okumaya vakit bulamayan derbederler, ortaya şah değil, bir geda eser bile koyamazlar.
Şah eser
Şah eserler tek, yalnız başlarına doğmazlar. Onlar yıllarca süre gelen ortak düşüncenin, halkla bir düşünmenin ürünüdür. Böylece tek bir sesin ardında kitlelerin deneyimi yatar.
Reklam
Atsız-Mustafa Çokay münakaşasına sebep olan yazıların işaret fişeği:
Yaş Türkistan: Dokuzuncu sayımızda, Paris'te Özbekçe olarak çıkan "Yaş Türkistan" arkadaşımız hakkında yazdığımız satırlara, Yaş Türkistan, 27'nci sayısında cevap verdi. Yazılan cevaptan, arkadaşımızın, bizi mevzubahis eserden habersiz sandığı anlaşılıyor. Zeki Velidi Bey Türkistan'ın yakın zaman tarihine ve son inkılâplar
Huzur bulur bugün seninle âlem Ey bu asırda rahmet-i âlem Risale-i Nur Sürur bulur bugün seninle âdem Ey bir rahmet-i âlem Risale-i Nur Bu hasta gönüller çoktan perişan Varsa sende eğer Lokman'dan nişan Bir şifa sun, gel ey mahbub-u zîşan Ey cilve-i rahmet-i âlem Risale-i Nur * * * Gelmez mi sonu bu uzun hecenin
Abdülaziz ed-Dihlevi'nin (1239/1824) Bostânü'l-muhaddisin'i
Abdülaziz b. Şah Veliyyullah ed-Dihlevi tarafından kaleme alınan ve Prof. Dr. Ali Osman Koçkuzu tarafından Türkçe'ye çevrilerek Büistanu'l- Muhaddisin adıyla Türkiye Diyanet İşleri Başkanlığınca yayımlanan eser, İmam Mâlik'in Muvatta'i ile başlamakta ve el-Beğavi'nin Mesabih'inin tanıtımıyla sona ermektedir. 100 kadar muhaddisi ve eserlerini, biraz da menakiba ağırlık veren bir yaklaşımla tanıtan Büstanu'l-Muhaddisin, "eserin kıymeti, musannifinin değeri ile tanınır" düşüncesinin ürünü durumundadır.
Sayfa 24 - Hadis edebiyatını tanımaya imkan veren bilgi kaynaklarıKitabı okuyor
Herkes bir başkasının sağırı. Herkes kendisine benzemeyenin körü. Herkes kendisinin, ‘kendim’ derken içini doldurduğu her şey budalası. s.15 Anlamak ister gibi yapıyoruz duvarın ardındakini ama aynadaki suretimizin sarhoşuyken ne mümkün. s.16 ‘sen’ diyebilmek cevheri. s.17 “Kendimi düzeltirsem yeryüzü bir yanlıştan kurtulacak.” “Cümleler
Sayfa 91 - profil kitapKitabı okudu
Reklam
Molla Sadra
Sühreverdi'den etkilenen büyük filozoflardan biri, Muham­ med ibn İbrahim el-Kavimi eş-Şirazi (takriben 1572-1640) veya meşhur adıyla 'Molla Sadra'dır. Sühreverdi gibi o da doğum yeriyle (güney Acem diyarın­ daki Şiraz) anılır. Zengin bir aileden gelir. Zamanın meşhur alimlerinden İbrahim Şirazi, Şii Safevi saltanatının sarayında
Ey özünün sırlarına akıl ermeyen; Suçumuza, duamıza önem vermeyen; Günahtan sarhoştum, ama dilekten ayık; Umudumu rahmetine bağlamışım ben. Büyükse de isyanım, kötülüklerim, Yüce Allah’dan umut kesmiş değilim; Bugün sarhoş ve harap ölsem de yarın Rahmete kavuşur elbet kemiklerim. Allah’ım bir geçim kapısı açıver bana; Kimseye minnetsiz yaşamak
İLBER ORTAYLI ÖNERİYOR: GÖRÜLMESİ GEREKEN 20 ESER Ortaylı, Türkiye'de evvela bu 20 eserin görülmesini öneriyor. Bunlar onun gözünde uğruna seyahat edilecek eserler. 1. Ayasofya (İstanbul; Bizans İmparatorluğu, 6'ncı yüzyıl, Miletoslu [Milet] İsidoros ile Trallesli [Aydın] Anthemios) 2. Süleymaniye Camii (İstanbul; Osmanlı
Sayfa 263Kitabı okudu
Moğollarda: Bilim ve Sanat
Cengiz Han'm ölümüne kadar Moğolların bilim ve sanatla ilgili olarak herhangi bir gelişme gösterdiklerine dair delil yoktur. Altın Ordu Devleti dönemindeyse tıp konusunda çalışmalar yapıldığı, Harzemşah kentinde bir tıp merkezinin olmasından anlaşılmaktadır. Aynca onlar müziğe de önem vermişlerdir. Babür Devleti döneminde mimari çok gelişmiş, birçok saray inşa edilmiştir. Bunların en ünlüsü, dünyadaki en güzel mimari eserlerden biri olan Tac Mahal' dir Görkemli bir türbe olan bu eser, Babür Hükümdarı Şah Cihan tarafından eşi için yaptırılmıştır. Agra şehrindeki Tac Mahal'in yapımında, İstanbul'dan giden bir Türk mimar da çalışmıştır.
Sayfa 63 - AnonimKitabı okudu
Reklam
Çağatay Türkçesi
Moğol Devleti'nin parçalanmasıyla ortaya çıkan Altın Ordu ve Çağatay devletlerinde Türkçe daha da önem kazanmıştır. Doğu Türkçesine Çağatayca, bu dönemde gelişen edebiyata da Çağatay edebiyatı adı veriliyordu. Bu edebiyatın en ünlü temsilcisi Ali Şir Nevai'dir. Ali Şir Nevai, Türk dilinin Farsçadan daha zengin olduğunu kanıtlamak için bir eser yazmıştır. Bu eserin adı Muhakemetü'l-Lügateyn (iki dilin karşılaştmlması)'dir Babür Devleti'nin kurucusu olan Babür Şah, "Babürname" adını taşıyan bir eser yazmıştır. Türkçe yazılan bu eserde Babür Şah, hayatını ve mücadelesini anlatmaktadır.
Sayfa 62 - AnonimKitabı okudu
"Her ne kadar bunların kalbinde muhabbet tohumu varsa da, dünyaya olan ilgileri ve bunun oluşturduğu pislik sebebiyle, bu tohum filiz verip büyüyemez. Bize düşen görev o pislikten onların kalbini temizlemektir. Bu cemaatten bazılarının durumu ise şöyledir. Bunların kalbinde muhabbet tohumundan eser yoktur. Biz o kimselerin kalplerinde muhabbet oluşması için himmet ederiz.” Şah-ı Nakşibendi ks
Sayfa 106
Hayat yapılan işlerin miktarı ile ölçülecek olsa daha az zaman yaşandığı muhakkaktı fakat daha iyi yaşanıyordu.Şah eserlerin hayranlıkla seyredilmesinden doğan asil duygularla ruh zenginleşiyor. sanat koştura koştura yapılmıyordu. Kiliseler iki yüz yılda inşa ediliyor, ressamlar ömürlüri boyunca ancak iki tablo yapıyor, şairler sadece tek bir önemli eser yazıyorlardı ama bunlar asırlarca takdir edilen başyapıtlardı.
113 öğeden 16 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.