Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Şimdi, bağımsız kendiliği için mücadelesi başından beri anne-babası tarafından desteklenmiş bir çocuğa örnek vereceğiz. Bu örnek aynı zamanda, çocuklar her zaman farklı olasılıkları denediklerinden bu kendisi oluş sürecinin ne kadar geriye düşüşlerle belirlendiğini ve ne kadar kestirilemez olduğunu gösteriyor. Dört yaşındaki Zoe, annesine
Sayfa 51 - Çitlembik Yayınları, 2. Baskı 2008, Kimliğimiz
Zaman içinde bütün aile Susam Sokağı'ndaki kuklalar gibi neşeleniverdi, umuyorlardı ki neşe, eğer yeterince çaba gösterilirse, yaşayanı tatlandırıp ölüyü susturabilirdi.
Reklam
Her konuşmamda katılanlara finansal IQ’nun dört uzmanlık alanından gelen bilgilerden oluştuğunu anlatırım. 1: Muhasebe. Ben buna finans bilgisi derim. Bir imparatorluk kurmak istiyorsanız bu becerinizin olması hayati önem taşır. Ne kadar çok paranın sorumluluğunu üstlenirseniz, o kadar titiz olmanız gerekir; yoksa her şey tepetaklak oluverir.
1960'ların sonlarında yayınlanmış Susam Sokağı bölümlerinin DVD'si çıktığında, başlangıç ekranına bir uyarı koyulduğu dikkatini çekmiş Lenore'un. Beş yaşında çocukların sokakta kendi başlarına yürüdükleri, yabancılarla konuştukları, boş alanlarda oyun oynadıkları bir programdan söz ediyoruz. Uyarıda şöyle deniyormuş: "İzleyecekleriniz sadece yetişkinler içindir, küçük çocuklar için uygun olmayabilir." Değişim öyle muazzam ki çocukların özgürlüğün neye benzediğini görmelerine bile izin yok artık, diye düşünmüş Lenore. Bu "devasa değişimin bu kadar çabuk gerçekleşmiş olması Lenore'u şaşırtmış. Çocukların hayatına "çok radikal ve yeni fikirler hâkim olmaya başladı. Çocukların dışarıda güvenle oyun oynayamayacağı düşüncesi - insanlık tarihinde görülmemiş bir şey bu. Çocuklar her zaman birlikte oyun oynamışlar, çoğu zaman yetişkinlerin doğrudan gözetimi altında olmadan.... İnsanlık tarihinin tamamında böyle olmuş hep. Buna birdenbire hayır demek çok tehlikeli - çocuklara baş aşağı uyuyun demek gibi bir şey". Önceki tüm insan toplumlarının düşündüğü şeyin tersine dönmesi bu.
Sayfa 240Kitabı okudu
Mesele Ne Seyrettiğiniz Değil
Gösterilen program ister Susam Sokağı, isrerse Reading Rainbow yada Taş Devri olsun, televizyon izleme deneyimleri arasında bir benzerlik vardır. Gözler, kulaklar ve beynin özgün fizyolojik mekanizmaları, programların içeriğinden bağımsız olarak , televizyon ekranına yayılan uyarilara benzer bir tepki vermektedir. Bu, içerik ne olursa olsun , belli duygusal metallerin belli bir tarzda içeri alınmasını sağlayan tek yönlü bir işlemdir. Gerçekten de çocuğun hayatında, bu kadar fazla girdiyse karşılık bu kadar a, çıktı isteyen başka bir deneyim yoktur.
bir sürü insanın yüzlerini yüzünüzün dibine getirip Susam Sokağı'ndaki gibi salakça sorular sormasıymış. "Hangi gündeyiz, bana söyleyebilir misin?" "iki, iki daha kaç eder?" "Hangi eyalette olduğumuzu biliyor musun?" Ne kadar da salaklar, Tanrım!
Reklam
“Zaman içinde bütün aile Susam Sokağı'ndaki kuklalar gibi neşeleniverdi, umuyorlardı ki neşe, eğer yeterince çaba gösterilirse, yaşayanı tatlandırıp ölüyü susturabilirdi.”
Sayfa 121 - Sel YayıncılıkKitabı okudu
Gerçekleştirilen ve yıllarca süren çalışmalara dayanarak çocukların erken yaşlarda sergiledigi otokontrol düzeyinin sadece gelecekteki başarılarını, sağlıklarını ve hukuk sistemiyle olan ilişkilerini belirlemekle kalmadığını, otokontrolün daha büyük çerçevede uluslar ve toplumlar için çok önemli olduğunun altını çiziyor. Otokontrol eğitiminden, o konuda zaten güçlü olsalar bile tüm çocukların büyük fayda göreceğini belirtiyor. Bu nedenle ülkelerin eğitim programlarında otokontrolü geliştirmenin amaç edinilmesini öneriyor. Örnek olarak çocuk programlarından Susam Sokağı'nın bir uygulamasına dikkat çekiyor. Program yapımcıları çocuklara otokontrolü ve zevki ertelemeyi öğretmek için "Benim için, senin için, sonrası için" adlı bir program yapıyor. Elmo, Açıkgöz ve Kurabiye Canavarı çocuklara para biriktirmeyi telkin ediyor fakat Kurabiye Canavarı eline para geçer geçmez kurabiye alıp yiyor. Kurabiye Canavarı'nın yaptığının aksine, zevkin ertelenmesinin olumlu sonuçları gösterilerek çocuklara otokontrol ve zevk erteleme öğretiliyor.
Beyin gücü bizimkine, bizimkinin bir şempanzeninkine olduğu kadar yakın olan bir yaşam formu hayal edin. Böyle bir tür için bizim en yüksek zihinsel başarılarımız bile önemsiz olurdu. Bu türün yeni yürümeye başlayan çocukları, Susam Sokağı'nda alfabeyi öğrenmek yerine, Boole Bolvarı'nda çok değişkenli kalkülüsü öğrenirdi. En karmaşık teoremlerimiz, en derin felsefelerimiz, en yaratıcı sanatçılarımızın birbirinden değerli eserleri, okula giden çocukların anne ve babalarına buzdolabının kapağına mıktanısla asmaları için eve getirdikleri projeler gibi olurdu.
Sayfa 152Kitabı okudu
Büdü çok garip bi' şekilde Ezhel'e benziyor
Yıllar önce ayrılan Edi ile Büdü yıllar sonra hip hop rap ayrımı hazırlamak için bir araya geldiler Büyük umutlar bağladıkları ve albümleri için son aşamaya geldikleri prestij müziğin kapanmış olması albümlerinin çıkışını geciktirdiği söyleniyor ilk klibi çekilecek şarkının sözlerini herkesten önce biz ele geçirdik ve işte o parçanın sözleri: Hiphopçular ölmez, Edi - Büdü bölünmez Susam Sokağı'ndan çıkan iki çılgın Türküz Tam 12'den vurduk, Susam Sokağı'ndan çıkıp Biz çok ünlü olduk, mega ünlüyüz... Tahsin Usta babamız, Minik Kuş canımız On beşine geldik mi zincirleri takarız Asiliktir özümüz, bıçak gibi sözümüz Pop, Jazz duyduk mu kahrımızdan ölürüz... Hiç bitmesin bu günler, kahrolsun şu ünlüler Hip hop, Rap dinleyemez mezardaki ölüler Kontak lenstir gözümüz, çok büyüktür sözümüz Sözümüzden dönersek, görmez olsun gözümüz...
Sayfa 10 - Genç Pamiray Mizah
Reklam
30 yıl önce, Susam Sokağı adlı televizyon programı, Amerika Birleşik Devletleri'nin doğusunda, şehir içindeki yoksul mahallelerde yaşayan çocuklara okumanın ve saymanın temellerini öğretmek için geliştirilmişti. Çoğunlukla yoksunluk koşulları altında yaşayan ırksal azınlıklardan ve genel normun ötesinde stresli ailelerde yaşayan bu çocuklar,
1960'ların sonlarında yayınlanmış Susam Sokağı bölümlerinin DVD'si çıktığında, başlangıç ekranına bir uyarı koyulduğu dikkatini çekmiş Lenore’un. Beş yaşında çocukların sokakta kendi başlarına yürüdükleri, yabancılarla konuştukları, boş alanlarda oyun oynadıkları bir programdan söz ediyoruz. Uyarıda şöyle deniyormuş: "İzleyecekleriniz sadece yetişkinler içindir, küçük çocuklar için uygun olmayabilir." Değişim öyle muazzam ki çocukların özgürlüğünün neye benzediğini görmelerine bile izin yok artık, diye düşünmüş Lenore.
Sayfa 240 - MetisKitabı okudu
Aylin Hanım, çok geç tanışmışız :))
Bazen bıkana kadar Susam Sokağı'ndaki "Arada Kaldım" şarkısının klibini izliyorum. Adamın iki canavar arasında kalışına üzülmem gerekir belki ama epey gülüyorum. Bizi gülmek kurtaracak, biliyorsam bir bunu biliyorum, başka da bir şey bilmiyorum.
Sayfa 34
Her şeye rağmen gezip gördükçe Ankara'da sevdiğim yer­ler oldu. Hepsi de yakın ya da uzak geçmişten hala bir şeyler taşıyan yerler. Hacı Bayram ve çevresinin kasaba ha­vası. Yenimahalle'nin terk edilmiş sineması, meyhaneler so­kağı ve Yeni Huzur Oteli. Subayevleri'nde hissettiğim tatil yeri neşesi, parlaklığı. Doğanşehir'in dar, gökyüzü göster­ meyen sokakları. Cebeci'nin üst tarafındaki bahçeler. Beşte­pe'deki şehre hakim tepe. Kale'nin buyurganlığı. Ulus'ta gü­zel isimli sokaklar: Kediseven Sokağı, Susam Sokağı, Tarha­na Sokağı. At Pazarı'nda kuş kadar bir sokak: Kuş Sokağı. Ve o akşam şiir dinletisi için gittiğimiz, senin daha önce hiç görmediğini söylediğin, Sarıkadın Sokağı.
42 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.