Amel defterimizde her gün bulunması gerekenler:
1 Beş vakit namazı vaktinde kılmak 2 Gücümüz yettiği kadar Kur'ân-ı Kerîm tilavet etmek Allah Teâlâ'yı zikir ile anmak 4 Anne ve babamızın duasını almaya çalışmak 5 Karşılaştığımız insanlara selâm vermek 6 Her gün az da olsa dinimizi öğrenmek için ilimle meşgul olmak Z Sabah ve akşam Seyyidü'l-Istiğfar okumak 8 İmkanımız ölçüsünde insanlara faydalı olmak ve iyilik yapmak Kaynak: instagram.com/p/DZ4cLaBs2cE/?...
"İlahi Arayış" Taslak
Kendi kaleme aldığım "İlahi Arayış" kitabının taslağıdır. Yorum ve görüşleriniz değerlidir. SUNUŞ Hiçbir şeyin olmadığı, zamanın ve mekânın henüz adının bile konmadığı mutlak ve pürüzsüz bir durağanlığın ortasında saf bir bilinç uyanır. Bu bilinç ne biyolojik bir bedene sahiptir ne de sığınabileceği somut bir dayanağa... O, mutlak hiçliğin ortasında tek başınadır. Fakat dışarıdaki bu pürüzsüz suskunluğa tezat olarak, içeride durmadan üreyen, kelimesiz bir düşünce akışı, durdurulamaz bir gürültü vardır. Kendine ilk soruyu yönelttiği an bir 'eylem' olduğunu fark eden bu ilahi irade, rasyonel bir tatminsizlikle sorgu zincirinin en ağır halkasıyla karşı karşıya gelir: 'Ben kimim ve nereden geldim?' Bir tanığı, bir aynası olmayan mutlak teklik içinde bu soru cevapsız kalmaya mahkûmdur. Algısını içindeki bu kördüğümden çekip dışarıya, onu saran boşluğa yönelttiğinde ise o en ağır kozmik paradoksa çarpar: Gözünü nereye çevirse bulduğu tek şey kendisidir. O, bu sonsuzluğun ta kendisidir, yani 'Her Şey'dir; ama aynı zamanda tutunacak tek bir biçimi, sınırı ve ağırlığı olmadığı için 'Hiçbir Şey'dir. Her şeye gücü yeten ilahi bir gücün, kendi kökeninin bilinmezliği karşısında felç oluşunun hikayesidir bu. Bu mutlak yalnızlığın ve cevapsızlığın ağırlığı altında ezilen bilinç, sonunda bu durağanlığı bozmaya karar verir. Sorunun cevabı bu boşlukta gizli değildir; o halde bu sorunun peşinden gidecek olanları, kendini onlarda çoğaltacağı evrenin mimarisini var etmelidir. Kendi bilincinden koparacağı o ilk parça, kime can verecektir?" "İLAHİ ARAYIŞ" UYANIŞ BÖLÜM 1: UYANIŞ "Var mıydı, yoksa sadece öyle mi hissediyordu?" Her şey aniden beliren bir fark etme hissiyle başladı. Hiçbir şeyin olmadığı o yerde, varlığa dair belirsiz bir
Felsefe
Reklam
HAYATIN KURALLARI 1. Insanlara beklediklerinden fazlasini ver ve bu isi yaparken kibar ol. 2. En sevdigin siiri ezberle. 3. Her duyduguna inanma,elindekinin hepsini harcama ve istedigin kadar uyuma. 4. "Seni seviyorum" derken inanarak söyle. 5. "Özür dilerim" derken karsindakinin gözünün içine bak. 6. Evlenmeden önce en az alti ay nisanli kal. 7. Ilk görüste aska inan. 8. Asla baskalarinin hayalleriyle dalga geçme. 9. Derinden ve inançla sev.Kirilabilirsin belki ama baska türlü de hayatini tam yasayamazsin. 10. Anlasmazliklarda dürüstçe savas. Isim verme. 11. Insanlar hakkinda konusulanlara inanip onlar hakkinda karar verme. 12. Yavas konus ama hizli düsün. 13. Eger biri sana cevap vermek istemedigin bir soru sorarsa gülümse ve "neden bilmek istiyorsun?" de. 14. Sunu daima hatirla ki büyük ask veya büyük yatirim daima büyük risk tasir. 15. Anneni ara. 16. Biri hapsirirsa "çok yasa" de. 17. Eger kaybedersen, aklini da kaybetme. 18. Üç "S" yi unutma: Saygi - kendine Saygi - baskalarina Sorumluluk - tüm hareketlerin için. 19. Küçük bir tartismanin tüm dostlugu mahvetmesine izin verme. 20. Eger hata yaptigini farkedersen, hemen onu düzeltmeye bak, bile bile devam etme. 21. Telefonda konusurken gülümse. Karsindaki sesinden gülümseyisini duyacaktir. 22. Konusmayi sevdigin bir erkekle/kadinla evlen. Yasin ilerledikçe sohbet her seyden fazla önem kazanacaktir. 23. Biraz yalniz kalmaya özen göster. 24. Yeniliklere açik ol ama ille de degismeye çalisma. 25. Sunu bil ki sessiz kalmak bazen de en iyi cevaptir. 26. Daha fazla kitap oku, daha az TV seyret. 27. Güzel, serefli bir hayat yasa. Yaslanip geri baktiginda kinci bir defa tadini çikarirsin. 28. Allah a güven - ama arabani kilitle.
2026'
Bir kaç cümle yazmak istiyorum bugün kitap incelemesi değil de hayat incelemesi yapar gibi:) Yaklaşık 2 milyon öğrenciyle bugün hayatımızın 3 saate sığdırıldığını izleyip geldik. Koca bir yıl ve hastalığa yakalanmamamız, insani alışkanlıklarımızı durdurmamız gereken 6 saat... Bu yıl size neler verdi ya da sizden neler aldı bilmiyorum ama bazıları için kolay gelmiş geçmiş olsa da bazılarını psikolojik açıdan çok etkileyen bir yıldı bence. Bende o etkilenenlerden biriyim. İnsan diyor ki fedakarlık yaptım ama olmayınca da diyor ki acaba eksik mi yaptım..? Tabii ki her şey kolay olsaydı ulaşmak istediğimiz hedeflerimiz olmayacak olurdu. Ama insanların emeğinin karşılığı kesinlikle böyle ödenmemeli. Bu sadece bir üniversite sınavı olmaktan çıktı artık psikoloji sınavı, bilinç sınavı, sabır sınavı oldu. Bir yıl boyunca çekilen vicdan azaplarının, ağlamaklı geçen günlerin haddi hesabını kim verebilir..? Belki de abartıyorum bilmiyorum. Ama ister istemez insan sorgulamaya geçiyor. Bu yıl çok sorguladım. Sistemi sorguladım, geleceğimi sorguladım, sınav senaryoları zihnimde döndü durdu... Tabii bir de şu var: 'dünyanın sonu değil' evet kesinlikle değil ama öyleymiş gibi davranılmıyor mu sizce de..? Dünyanın sonu değil ama dünyamızın sonuymuş gibi... Hak ettiğinizi düşünüyor musunuz? Ya da hak ettiğimizi düşünüyorum emin değilim... Neyse... herkes kendince dertleniyor:') Bir şekilde iyi ya da kötü bitti umarım gönlümüzdeki bize hayırlı gelir...her şey sizin için yolundadır Mutlu kalın...
Seveceğime emin olduğum kitaplarr
Muhalifler 2 YILDIR almak istiyordummm sonunda aldım ama okuyamadım daha AYLARDIR KİTAPLIĞIMDA DURUYOR. Tam benlik evren, tam benlik konu, TAM BENLİK SERİ!! Marissa Meyer benim en sevdüğüm yazarlardan zaten (ask kadınım 🤌🤌) bayılacağıma eminimm Martin Eden Konusuna dair hiçbir fikrim yok, neden sevecegime emin oldugumu ben de bilmiyorum, 6. his 🥀🥀 Zalim Prens Fanartları MUKEMMEL her gördüğümde alıp okuyasım geliyor, evreni çok hoşuma gidiyor. Konusuna dair cok bir bilgim yok sadece romantizmin fantastiğe göre arka planda kaldıgını biliyorum ki ben fantastik kitaplarda romantizmin ön planda olmasını asla sevmem. Bu da seveceğimi düşünmemin sebeplerinden biri. (kitabın linç yemesinin sebebi de bu...) Övgü Deveci Safi tarafından yazılacak tüm kitaplar 🙏🏻🙏🏻 En sevdiğim yazar olur kendileri, kalemine olup bitiyorum ne yazsa okurum!! Şu anda yazmakta olduğu kurgu mesela, çıktığı gibi okumak istiyorum Buzdan Kıvılcım Ateşten Tezahürat Külden Reverans Bu seri içimi ısıtıyor, çok sekerr sipariş verdim geldiği gibi okuyacağımm Evelyn Hardcastle’ın Yedi Ölümü Atmosferi çok değişik tam benlik gibi hissettiriyorr Özel Koruma Koruma kurgularına ayrı bir sevgim var, hepsini okurum 😍😍 Kargalar Meclisi Övgü Deveci Safi 'nin önerisi ile aldımm. Found family olması, evreni, karakterleri çok hoşuma gidiyorr. Ayrıca hm evreninin ilhamı olduğu için eminimm Kızıl Şelalenin Çağrısı Konusu COK guzel bence, cıkmasını heyecanla bekliyorumm Not: Okudukca buraya yazarım gercekten sevdim mi diyee (umarım severim 🙏🏻🙏🏻)
Reklam
Reklam