Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Sumer yazar ve ilahiyatçıları, tanrı düzenini sağlayan tanrısal bir gücün varlığına inanmışlar ve o güce me adını vererek, Tanrıça İnanna'nın bu öyküsü* içinde onları bir liste halinde yazmışlardır. Tanrılar, "kültür nitelikleri ve türleri" olarak adlandırılan bu me'lerin iyi olanlarını meydana getirdikleri gibi kötü olanlarını
GAYB MESELESİ
Gaybı Allah bilir ama Nur Risaleleri'nden yaptığımız bu alıntılardan, evliyanın gaybı bildiği sonucu çıkmaktadır.(Hâşâ) Nitekim bu kanaat Nur Risaleleri'nde açık olarak belirtilmiştir: Madem Hz. Ali (R.A.) "ene medînetu'l-'ilmi ve 'aliyyun babuha" hadisine mazhardır. Hem madem Şah-ı Velayet ünvanını alarak
Sayfa 216 - Süleymaniye vakfıKitabı okuyor
Reklam
En Etkin 100 Filozof
1. Thales 2. Anaksimandros 3. Pisagor 4. Ksenophanes 5. Heraklitos 6. Parmenides 7. Anaksagoras 8. Empedokles
Sayfa 5
Kur'an ve Kadın
Bu Batılı "fanatizm”in tipik bir örneği, İslâm'da kadının durumuyla ilgili polemiklerdir. Bir kere daha, şöyle ikili bir ayırım yapmamız yararlı olacak: Kur'ân'ın hükümleri ile Müslüman ülkelerdeki uygulamayı birbirinden ayırmak, bu birincisi; ikincisi de, Hıristiyan halkların gerçekteki uygulaması ile Müslüman halkların
Tekke ve Zaviyelerin Kapatıldığı günlerde İstanbulda ki, Tarikat ve Dergahlar.
Tekke ve Zaviyelerin Kapatılmasına Dair Kanun'un çıktığı günlerde, İstanbul'da yarı resmi kimliğe sahip 307 tarikat merkezi vardı. Yasadan sonra tüm bu dergâh, tekke, hankâh ve zaviyeler kapatıldı. Aşağıdaki liste, Reşat Ekrem Koçu'nun İstanbul Ansiklopedisi'nin 8. cildinden alındı. MERKEZİN ADI SEMTİ ZİKİR/AYİN
Sayfa 219 - Toplumsal Dönüşüm Yayınları /3.Baskı 2010Kitabı okudu
Nisâ
‌ يَٓا اَيُّهَا النَّاسُ اتَّقُوا رَبَّكُمُ الَّذ۪ي خَلَقَكُمْ مِنْ نَفْسٍ وَاحِدَةٍ وَخَلَقَ مِنْهَا زَوْجَهَا وَبَثَّ مِنْهُمَا رِجَالاً كَث۪يراً وَنِسَٓاءًۚ وَاتَّقُوا اللّٰهَ الَّذ۪ي تَسَٓاءَلُونَ بِه۪ وَالْاَرْحَامَۜ اِنَّ اللّٰهَ كَانَ عَلَيْكُمْ رَق۪يباً Ey insanlar! Sizi bir tek nefisten yaratan ve ondan da eşini yaratan; ikisinden
Reklam
Rüzgârlar Bulutları Aşılar
"Biz rüzgârları aşılayıcı olarak gönderdik, gökten su indirip onunla sizin su ihtiyacınızı karşıladık." (Hicr, 22) Burada kullanılan Arapça kelime, le-ka-ha kökünden gelen lakih kelimesinin çoğulu olan ve aşılamak/döllemek anlamına gelen levakih kelimesidir. Bu bağlamda aşılama, rüzgârın bulutları bir araya getirerek şimşek ve dolayısıyla yağmura neden olan yoğunlaşmayı artırması anlamına gelir. Kur'an'da da benzer bir açıklama bulunur: "Bulutları harekete geçirsin diye rüzgârları gönderen Allah'tır. Sonra o, bulutları gökyüzünde dilediği gibi yayar, bazen de parçalara ayırır, nihayet içinden yağmurun çıktığını görürsün. Onu dilediği kullarının üzerine yağdırınca da o kullar sevince boğulurlar." (Rûm/48) Kur'an'ın açıklamaları kesinlikle doğrudur ve hidroloji hakkındaki modern verilerle mükemmel bir şekilde uyumludur. Su döngüsünden Kur'an-ı Kerim'in çeşitli ayetlerinde bahsedilmektedir.¹ ¹Ilgili ayetler için bkz: Bakara, 19; Aral, 57, Ra'd, 17; Furkan, 48-49, Yasin, 34, Kaf, 9-11; Vakia, 68-70, Mülk, 30, Tarık, 11
Sayfa 27
39 metre 42 ... 44 ... 49... 51 metre... Ya Allah ... 52 ...54 ... 58 ... Ya Rahman ... Yâ Rahiym ... 60 ... 61 ... 64... Ya Melik ... Yâ Kuddûs ... Yâ Selâm ... 68 metre ... Yâ Mümin Ya Müheymin ... Yâ Aziz! ... Yâ Cebbar ... 71 ... 74 ... 75 Ya Mütekebbir! ... Yâ Hâlık! ... Yâ Bâri! ... Yâ Müsavvir 77.79... 80... Yâ Gaffar! ve Ya Kahhar! ... 90 metre!
Sayfa 81 - Everest yayınlarıKitabı okudu
İnsana Tavsiyeler..
1. Utanç bir prangadır. Kendini azat et. 2. Yeteneklerin hakkında endişelenme. Sevme yeteneğin var. Bu yeter. 3. Diğer insanlara karşı nazik ol. Evrensel boyutta onlar sensin. 4. İnsanlığı teknoloji kurtarmayacak. İnsanlar kurtaracak. 5. Gül. Sana yakışıyor. 6. Meraklı ol. Her şeyi sorgula. Şimdinin gerçeği gelecekte bir hikaye olacak sadece. 7.
Sayfa 261Kitabı okudu
Nüzul sırasına göre Kuran'daki emir ve yasaklar
1) Kur’an okuyun! (Alak, 1) 2) Kulluk görevlerinizi yerine getirmenizi engelleyenlere itaat etmeyin! (Alak, 19) 3) Secde edin! (Alak, 19) 4) İnkârcılara itaat etmeyin! (Kalem, 8-15) 5) Sabırlı olun! (Kalem, 48) 6) Geceleri değerlendirin! (Müzzemmil, 2-4) 7) Allah'ın adını anın ve tüm benliğinizle O'na yönelin! (Müzzemmil, Yalnız
Reklam
Ayrıca Muaviye. kendi evliliğinden birkaç yıl sonra, 27 veya 28/648-49 yılında yine aynı kabileden Naile binti el-Ferahsa'nın Hz. Osman ile evliliğini sağlamıştır.
Hak davaya karşı batıl davalarını savunacak, ortaya bir delil koyacak kudretleri yoktur İslam düşmanlarının. Bundan dolayı da onların hak ehline karşı tarih boyunca sergiledikleri tek tutum, işkence, tehdit ve zorbalıktır. Bu onların bize verebileceği tek cevaplardır. Ne zaman ki, hak ehlinin sebatını gördüler ve hak ehlini dinlerinden geri döndüremediler, işte o zaman bu çirkin yüzleriyle karşımıza çıkmaya çalışırlar. Firavun, Musa'ya cevap olarak şöyle demiştir: "Benden başkasını ilah edinirsen, andolsun ki seni zindana atarım!" (Şuara/29) Firavun, iman eden sihirbazlarına da şu cevabı vermişti: Andolsun, ellerinizi ve ayaklarinızı çaprazlama kestireceğim, hepinizi astıracağım!" (Şuara/49) İbrahim'in (a.s.) kavmi de şöyle söylemişti: "Şunu yakın da ilahlarınıza yardım edin!" ( Enbiya/68) Yusuf'a (aleyhisselam) şunu yaptılar: "Sonra bütün delilleri onun lehine gördükleri halde, yine de bir süre için onu zindana atmayı uygun buldular" ( Yusuf/35)
Sayfa 16
Kur’ân-ı Kerim’de geçen 99 «Esmaü’l-Hüsna»
1. er-Rahman 2. er-Rahîm, 3. el-Melik 4. el-Kuddûs 5. es-Selâm 6. el-Mümin 7. el-Müheymin 8. el-Azîz 9. el-Cabbar 10. elMütekebbir 11. el-Hâlık 12. el-Bâri 13. el-Musavvir 14. el-Gaffar 15. el-Kahhar 16. el-Vahhab 17. er-Rezzak 18. el-Fettah 19. el-Âlim 20. el-Kaabıd 21. el-Bâsıt 22. el-Hafid 23. er-Râfi 24. el-Muiz 25. elMüzill 26 es-Semi 27. el-Basir 28. el-Hakem 29. el-Adl 30. el-Lâtif 31. el-Halîm 32. el-Habîr 33. el-Azîm 34. el-Gafur 35. eş-şekûr 36. eI-Aliyy 37. el-Kebir 38. el-Hafiz 39 el-Mûkit 40. el-Hasîb 41. elCelîl 42. el-Kerim 43. er-Rakîb 44. el-Mûcib 45. el-Vâsi 46. elHakîm, 47. el-Vedud 48, el-Mecîd 49. el-Bâıs 50. eş-şehid 51. elHak 52. el-Vekil 53. el-Kavî 54. el-Metin 55. el-Velî 56. el-Hamîd 57. el-Muhsî 58. el-Mübdî 59. el-Muid 60. el-Muhyî. 61. el-Mümit 62. el-Hayy 63. el-Kayyûm 64. el-Vâcid 65. el-Mâcid 66. el-Vâhid 67. elAhad 68. es-Samed 69. el-Kaadir 70. el-Muktedir 71. el-Mukaddim 72. el-Muahhir 73. el-Evvel 74. el-Âhir 75. ez-Zâhir 76. el-Bâtın 77. el-Valî 78. el-Müteâli 79. el-Berr 80. et-Tevvab 81. el-Müntakîm 82. el-Afuvv 83. er-Rauf 84. Mâlik’ül Mülk 85. Zülcelâli ve’l-ikram 86. el-Muksit 87. el-Câmi 88. el-Ganî 89. el-Muğhi 90. el-Mâni 91. enNâfî 92. ed-Dârr 93. en-Nûr 94. el-Bedî 95 el-Hâdi 96. el-Bâki 97. el-Vâris 98. er-Reşit 99. es-Sâbur.
Müşriklerin Ahiret Hayatı/Yeniden Dirilme Hakkında Düşünceleri
Kuran'ı Kerim'de müşriklerin ahireti inkar ettikleri bildirilmektedir (En'am 6/29; Nahl 16/38; İsra 17/49). Onlar yeniden dirilmeyi "eskilerin masalları" sayarlardı (Neml 27/67-68). Cahiliyye şiirinde de ahireti inkar eden ifadelere rastlanır. Mesela Şeddad b. Esved'e isnat edilen bir kıtada, "İbn Kebeşe (yani Hz. Muhammed), beni yeniden diriltileceğimi söyleyerek mi korkutuyor?" denildikten sonra, insan ruhu bi kuşa dönüşerek bedenden ayrıldıktan sonra yeniden canlanmanın imkansız olacağı savunulmakta; Tarafe' nin ünlü Muallaka'sında de ebedilikten söz edilemeyeceğine göre insan için yapılacak en iyi şeyin elden geldiğince dünya zevklerinden yararlanmak olduğu belirtilmektedir (bk. Zevzeni, Şerhu'l Mu'allakat, Beyrut, ts. [Mektebetü daireti'l-beyan], s. 82).
Sayfa 160
insanlar Tanrı'ya inanıyor çünkü dünya çok karmaşık ve uçan sincap, insan gözü ve insan beyni gibi karmaşık şey­ lerin şans eseri varolmasının mümkün olmadığını düşü­ nüyorlar. Ama mantıklı düşünmeliler ve ancak mantıklı dü­ şünürlerse bu soruyu sorabileceklerini çünkü bunların za­ ten var oldugunu ve hayatta olduklarını görecekler. Ve içinde
109 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.