Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Şêrko jan

Şêrko jan
@Serko_jan1
Bawermendê helbestê
Kitapçi/ögrenci
Üniversite
Mardin
15 okur puanı
Eylül 2017 tarihinde katıldı
Şu anda okuduğu kitap
Kul Û Kulîlk
ger ez ba bûma min ê porên te bi alasta ger baran bûma min ê xwe li nav çavên te bixista îcar jî ji vê kulê nemirim ji bilî kulîlkan careke din hew hez dikim xezalên tî avê vedixwin ji golên çavên te çûkên baskokirî dilûsin li ser milên te meşka xwînê ye ev dilê te hevîrtirşê êvara ye kilê te îcar jî ji vê kulê nemirim ji bilî kulîlkan careke din hew hez dikim
Reklam
Evdalé Zeyniké
Evdal digo Temo lawo bavê te kor e, de wî wî Evdal kor e Ez dengbêjê Surmelî Memed Paşa bûm, kes nabê keremke were jor e De tu rabe bi destê min bigire, min biavêje ser Ocaxa Şêx Bekirê Sor e Ew zatekî mezin e, bila gilî û gazinên min bibe bigihîne dîwana rebê jor e Ax dilêm yar yar, dilêm yar yar Dilêm yar yar, dilêm yar yar...
Sayfa 109Kitabı okudu
Mükemmel bay papaz, Ben her zaman, her türlü politik kararda önce ahlaki niteliği hesap etmenin gerekliliğini savunuyorum.
Sayfa 469Kitabı okudu

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Saatler geçti. Barmen yanıma geldiğinde sarhoş olmak üzereydim. "Kız, arkadaşın için üzüldüm," dedi. "Neden?" "Özür dilerim. Haberin yok mu" " Hayır" "Intihar. Dün gömdüler." ...
Sayfa 162Kitabı okudu
Cinsel Ahlak
Şimdiki ahlak düşüncelerimiz ve toplumsal dizgemiz cinsel ikiyüzlülüğü, dokusal hastalıkları ve daha başka dertleri beklemektedir. Dolayısıyla amacımız, gittikçe genişleyen cevrelere, Bu durumun ne denli dayanılmaz olduğunu ve dusuncelerdeki karışıklığı göstermek; ve bu düşüncelerle durumlara var gücümüzle savaş acmaktir. Erdemin "cinsel pehriz" le bir tutulmasini da, biri erkeğe öbürü kadına uygulanan ıkı ayrı ahlakın bulunmasını da istemiyoruz. Cinsel ilişki, bu haliyle, ne ahlaklı, ne de ahlaksizdir. Doğal bir gereksinimden doğan bu ilişki, diş durum ve koşulların araya girmesiyle ve bireylerin takindiklari tutumla ahlaklı ya da ahlaksız olur. Cinsel etkinliğin imlemi aslında başlıca sonucu olan döl vermede tükenmez. Tam tersine bireyin gereksinimlerine karşılık veren cinsel etkinlik gerek iç, gerekse diş yaşamda kurulacak uyumun temel koşuludur. Yapısı gereği, Başka birini kendine cekebilme olanağı gerektirir. Bu koşullarda sevisel yaşam birtakım can alıcı deneylere girisebilme olanağı yönünden zenginlesir, insanın yaşamı anlama ve başkalarını tanıma yeteneğini derinlestirip, inceltme yolunu acar, kişiyi analık ve babalikta gerçek yaraticiliga götürür...
Sayfa 82
Reklam
"Ben her ülkeyi, o ülkede hayran kalınacak bir şey olmazsa bile, onun sakinleri için şirin kılacak şekilde yarattım. Eğer (ben) her ülkeyi onun sakinlerine şirin gelecek şekilde yaratmasaydım, içinde hayran kalınacak bir şey olmazsa da bütün yaşayan dünya Airyana Vaeco'ya akın edecekti."
Sakın tepenize bir sırça köşk kurmayınız. Ama günün birinde nasılsa böyle bir sırça köşk kurulursa, Onun yıkılmaz devrilmez bir şey olduğunu sanmayın. En heybetlisini tuzla buz etmek için üç beş kelle fırlatmak yeter.
Zîn hat û bi wê bejna xwe ya wek dara çamê Mîna dareke serwê, sîya xwe da ser gora memê Pê ra dikir qêrîn bi awa û aheng Bi ser felekan diket ew deng ...
Cinsellik sorunuyla birlikte ortaya atılan, her şeyden önce bir iktidar sorunudur. Ancak bu sorunu doğru anlayabilmek için de, Batı'daki klasik siyaset düşüncesinin yüzyıllardır kabul ettiği "baskıcı iktidar" düşüncesini bir kenara bırakmak, yepyeni bir iktidar kuramı geliştirmek; özgürleşmeye alternatif olarak kendini yaratmayı, arzunun özgürleşmesi yerine zevki yoğunlaştırmayı öne çıkarmak gerekir. 
Istediğin kadar saksağanı vur vurabilirsen ama unutma bülbülü öldürmek günahtır.
Reklam
Ve o karanlık binanın çatısında kuşlar varmış bu kuşlar yüzlerce yıldır, durup dinlenmeden çatıya kuru dallar taşırlarmiş. Günün birinde yeterince dal yığdıklarında, taş bina dayanamayacak tuzla buz olacak sanırlarmış. Ama akşam olur amansız bir yel eser, dalları savururmuş. Ama kuşlar her sabah yeniden işe koyulurlar.
Sayfa 15 - Sabah ziyaretcisi (oykusu)Kitabı okudu
Şarkı 1
Birgün önce birbirlerine tapan ıkı sevgilinin kötü yorumlamış bir sözcük yüzünden kin, öç, aşk ve acı dikenleriyle birlikte iki ters yöne gitmelerini ve ikisinde kendi yalnız gururlarina sarılarak birbirini artık gormemelerini kim anlayabilir