Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
İslâm düşüncesininin sahip olduğu Allah'ın vahdâniyeti inancının başlıca icaplarından biri, insan hayatına hükmetme yönünden uluhiyete ilişkin özelliklerin tümünü yalnızca Allah'a tahsis etmektir. Gerek inanç ve düşünce bazında, gerekse de duygu ve ibadet boyutunda ilah olarak yalnızca O'nu tanıdığımız gibi bu hususta da sadece
Sayfa 323 - BekaKitabı okudu
Cinis'ten, içimde, biri ölümünün eşiğinde bekleyen, öbürü hayatın kapısından henüz girmiş bu iki insanın bende uyandırdığı bir yığın düşünce ile ayrıldım. Harp yıllarının iskelet takırtılarıyla dolu dünyası içinde, dört bir yanı kavrayan yangın ortasında, onlar benim için yeni bir âlemin, asıl insanlığın dersini verir gibiydiler. İnsanlar çalışırken ne kadar mesut oluyorlar! Yaratmanın hızı, onları içlerinde kavrayıp kurduğu zaman bu ölüm makinesi ne kadar güzel, ne temiz bir âhenkle işliyor! Sonra insanoğlu mesut olunca bütün varlık nasıl değişiyor, ölüme kadar her şey nasıl sevimli, cana yakın oluyor, hiçbir şey kendi alın teri kadar bir insanı tatmin edemez. Çalışan insan kendi varlığında hüküm süren bir âhengi bütün kâinata nakleder. Hayatın biricik nizamı bu âhengin kendisi olmalıdır. Böyle olunca her şey değişir, peşinde koştuğumuz muvazeneyi buluruz.
Sayfa 60
Reklam
Ömer b. Abdülaziz, Hasen’e gönderdiği bir mektubunda “ Talebelerinle bana yardım et” demişti. Hasen, Halife’ye şu cevabı yazdı: “Benim talebelerimden olup dünyayı arzulayanlara senin ihtiyacın yoktur. Ahireti arzulayan talebelerimin ise sana ihtiyacı yoktur. Fakat sen soyu sopu düzgün kimseleri görevlendirmeye bak. Zira onlar Allah’a karşı gelmekten sakınmaz ise de insanlardan haya ederler. Haya ettiklerinde ise güzel muamelede bulunurlar.
Sayfa 12 - Timaş Akademi, İstanbul, 2023Kitabı okudu
Eğer ki âlemin nizamı idrak edilirse onu tanzim edene, oradaki ilim hissedildiği ölçüde âlime, sanat fark edildiği takdirde sanatkâra erişmek mümkün olacaktır.
Şehit edebiyatı yapıp sahte çürük raporu alanlar:
Osmanlı elçilerinden Ahmet Rasim Efendi savaşa dayalı politika sisteminin artık geçersiz sayılması gerekliği ni açıkça savunmuştur. "İnsanoğlu'nun savaşlardan uzak kalması her vakit mümkün olmamakla birlikte, Nizamı Alemin esası savunma üzerine kurulmuşturr ve dünya mülkünün mamur ve sağlam olması, duruma göre düşmanlarla barış yapmaya ve dostluklar kurmaya bağlı kalmıştır ( .. .) Başka dinlerde bulunanları tamamen dünyadan kaldırmak veyahut 'her zaman düşmanın burnunu yere sürtüp haddini bildirmek ehli İslamın görevidir" diye itikad edenler olmuştur. "Hareket olmayıncı bereket olmaz, bu ülkeler kılıçla alınmıştır, Padişah lslamın kılıcı keskindir (...) Kızıl Elma'ya de gitmesine ne mani vardır" diye tumturaklı laflarla cahilliklerini itiraf edenler (vardır). Sandalye üzerinde Hamzaname nakleden pehlivanlar gibi boş laflar edip Kızıl Elma semtini, Buğdan'dan gelen alyanak elma gibi yenir şey zannederler."
18. yüzyılın üçüncü çeyreğinde Osmanlı elçilerinden Ahmet Rasim Efendi savaşa dayalı politika sisteminin artık geçersiz sayılması gerektiğini açıkça savunmuştur: "İnsanoğlu'nun savaşlardan uzak kalması her vakit mümkün olmamakla birlikte, Nizamı Alemin esası savunma üzerine kurulmuştur ve dünya mülkünün mamur ve sağlam olması, duruma
Sayfa 30 - Boyut YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Amin
Dünya değişti. Ayaklar baş, başlar ayak oldu. Âlemin düzeni, nizamı bozuldu. Sen ıslah eyle Rabbim.
Şeyh Nizami şöyle buyurur ;
Arşı, şeriat ve şiiri beraberce yarattılar; Sonra âlemin işini bu üçüyle düzenlediler. Sözden daha yüce bir cevher olsaydı, Söz yerine yeryüzüne o indirilirdi.
Sayfa 25 - EpubKitabı okudu
İslam siyaset düşüncesi âlemin yaratılış düzeniyle uyum içinde, adalete dayalı siyasi nizamı sağlamak ve devam ettirmek üzerine kuruludur.
22- Eğer yerde ve gökte Allah'tan başka ilâhlar bulunsaydı, yer ve gök, (bunların nizamı) kesinlikle bozulup gitmişti. Demek ki Arş'ın Rabbi olan Allah, onların yakıştırdıkları sıfatlardan münezzehtir. ////////////////////////////////////////////////////// {Bu âyet, Allah'ın birliğini gösteren en güçlü delillerden birini ortaya koymaktadır. Bu delil, âlemin nizamıdır. Gerçekten, eğer birden fazla ilâh olsaydı, bunlar ya birbiri ile anlaşır veya anlaşamazlardı. Birbiri ile anlaştıkları, beraberce aynı şeyi yaptıkları, yarattıkları, âleme beraberce nizam verdikleri takdirde, ya biri diğerine muhtaç olurdu ki, muhtaç olan ilâh olamaz; veya yardıma muhtaç olmazdı; bu durumda da diğerlerinin varlığı gereksiz olurdu. Şu halde Allah birdir. Öte yandan, eğer bu ilâhlar birbirleri ile anlaşamazlar, birinin yaptığına, yarattığına diğeri karşı çıkarsa, o zaman da âlemde nizamdan eser kalmaz; âyette de buyurulduğu gibi "Yer ve gök bozulup giderdi." Halbuki âlemde eşsiz bir nizam mevcuttur. Şu halde Allah vardır ve birdir.}
Sayfa 322 - (21-Enbiya) (17. Cüz-1. Hizb) Mealli Kur'anKitabı okuyor
Reklam
Alemin nizamı yeni doğacak şekiller için yer istiyor.
Mutezile'nin kahir ekseriyeti, âlemin nizamı üzerinde Allah'ın mutlak kudretini kabul etme, âlemdeki her fiilin doğrudan Allah tarafından yaratıldığına inanma ve nedenselliği reddetme hususunda Ehl-i sünnet ile aynı kanaati paylaşırken, insan fiilerini bundan istisna etmişlerdir. Ehl-i sünnet içerisindeki Eş'ariler, insana fiillerini gerçekleştirme noktasında bir kudret nispet edilmesinin Allah'ın mutlak kudret ve iradesini dışlayan, onun hareket alanını sınırlayan bir işlev göreceğini düşünerek insanın kudret ve iradesinin şeklî olduğunu, fiilde gerçek bir etkisinin bulunmadığını ve sonuçta ilahî iradeye tabî olduğunu ifade etmişlerdir. İnsanın rolü, bir fiile niyetlenip ona yönelmekle sınırlıdır. Mâtüridîler, öte yandan insana tasarruflarında tam ve mutlak hâkimiyet tanımanın Allah Teâlâ'nın güç, kudret ve otoritesini yok saymaya götüreceğini öngörmüştür. Bu sebeple daha ılımlı bir görüş benimseyerek, insanın fiillerini kendisine verilen irade ile özgürce seçtiğini, fakat sonuçta bu fiillerin Allah tarafından yaratıldığını savunmuşlardır.
Sayfa 124Kitabı okudu
Gururunu terkederek sevgiye dayanan insan, varlığın içinde ayrı bir mevcudiyet olmuştur. Türk hikmetinde, âlemin nizamı
Âlemin bir nizamı var. Atın önüne et, itin önüne ot konulmaz. Bu "Hududullah'tır. Dünya güzeldir, insana düşen bu güzelliği bozmamak, daha da güzelleştirmektir.
Sayfa 152Kitabı okudu
121 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.