Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
İKTİSAT-KÖYCÜLÜK / MEMLEKETÇİLİK-SOSYAL ADALET Atsız Türk düşünce hayatına 15 Mayıs 1931 tarihinde çıkmaya başlayan Atsız Mecmua ile girer. Bu dergide çıkan Boz Kurt imzalı ilk yazılarında Anadolu'ya, "memleket"e, köye ve köylüye ağırlık verdiği görülür. "Bir kuş bakışı" başlıklı ilk yazıda bulunan şu cümleler dikkat
Fakat her şeye rağmen Avrupa kamuoyunda Türkler lehine başlamış olan cereyan her gün biraz daha gelişti. Çünkü Kars'ta ve İzmir'de Ermeniler ve Yunanlılar tarafından işlenen cinayetler İngiliz ve Amerikalılar üzerinde o kadar kötü bir iz bırakmıştı ki, Türkiye'ye onların dostu olarak gelmiş olan İngiliz ve Amerikalılar, Türk dostu olarak geri dönmüşlerdi. Nitekim Morning Post gazetesinin Pooley adındaki muhabiri, önceleri bir Yunanlıdan daha çok Yunanlıları savunurken, Türklerle yaptığı temaslar sonunda ve Türk eserleri karşısında gerçekleri görmüş ve fikir değiştirerek, Türk milletinin saygıya layık bir millet olduğunu söylemeye başlamıştı. Manchester Guardian gazetesinin özel muhabiri Toynbee de, Türk-Yunan çatışmaları sırasında bazı olaylara tanık olmuş ve sonunda Türklerin tamamıyla haklı olduklarına kanaat getirmişti. Ona göre Türkler, milli varlıklarını korumak için savaşıyorlardı. Onun için bu kişi, İngiltere'ye döndüğü vakit, İngiliz halkına "Türk davasını" anlatmaya çalışmış, fakat büyük güçlüklerle karşılaşmıştı.
Sayfa 172Kitabı okudu
Reklam
Şark Meselesi
Habsburglar'ın payitahtı Viyana bile birçok defalar Türklerin hücumuna maruz olmuştu. Fakat Türklerin mesaisi Alp engellerini aşamamış , Macaristan az bir zaman sonra ellerinden çıkmıştı. On yedinci asrın sonunda Avusturya orduları Macaristan'da ki Macarları İslam hâkimiyetinden . çıkarıyor, Viyana hükümetinin Cermen vesayeti altına sokuyordu. İşte bu, Türkler için geri çekilmenin, Avusturyalılar için doğuya doğru ilerlemenin (drang nach osten) ki, bugün zaruri olarak Avusturya siyasetinin esasını teşkil eden temel fikrin başlangıcı idi. Şark Meselesi'nin tarihi de, Türklerin Avrupa'dan çekilmelerinin tarihidir. Ve bu çekilme de zaruri idi; çünkü Türkler buralarda esaslı hiçbir şey tesis edememişlerdi. Son hadiseler de gösterdi ki, Türklerin vatanperverlikleri sürekli ve devamlılığı olan bir faaliyet şeklinde bir hükümet teşkilatı vücuda getirmeye kadir değil. Hatta şu da denildi: "Türkler dört asır ve hatta daha fazla bir müddet Avrupa'da çadır kurmuşlardır". Bununla birlikte Türkler burada yalnız fatihlik, kaşiflikten başka bir şey yapmak istememişler veya yapamamışlardı .
Derste Cambridge Analytica skandalını konuştuk. Facebook üzerinden Birleşik Krallık'ta AB'ye Türkler'in (daha genel mânâsı ile mülteciler) alınacağı propagandası yapılıyor. Ayın 23'ünde referandum var. Eğer AB'de kalırsak 30'unda milyonlarca Türk, Avrupa'ya kabul edilecek deniyor. Bu propaganda etkisi ile Birleşik Krallık, AB'den ayrıldı. Sınıftaki kızın tepkisi şu (Türkler, AB'ye alınacak konusunda) "I wish!" Milyonlar sizi istemediği için AB'den çıkmak yönünde sandığa gidiyor. Buna rağmen ne kendi ne Avrupalı olabilmiş biri bunu diyor:D Utandım.
Daha doğrusu hareket, bilhassa Avrupa'da, hiç bir zaman yekpare (yani, birlik ve tek görünüşlü) bir nitelik kazanamamış, Genç Türkler, durmadan parçalanmıştır. Bu neti­cede lidersizliğin etkilerini tekrarlamalıyız.
Sayfa 287Kitabı okudu
240 syf.
·
Puan vermedi
·
Beğendi
·
27 saatte okudu
artık jön türkler ile İTC'nin aynı yapı olmadığı, fikir dünyasında kesişimler bulunsa bile bunların düşüncenin evreni, düşünce dünyası ve aynı imparatorluk içerisinde aynı dönemde ortaya çıkması nedeniyle olabileceği kabulüyle mesafe kat etmemiz gerekiyor. jön türkler'e genel anlamda son dönem imparatorluk hareketlerinde muhalif kanadı
Osmanlı'da İttihat ve Terakki'nin Fikri Doğuşu
Osmanlı'da İttihat ve Terakki'nin Fikri DoğuşuStefano Taglia · Fol Kitap · 202312 okunma
Reklam
Felsefi Türkçülük
Türkler maddi silahların manevi Kuvvetleri hükümsüz bıraktığı son asra gelinceye kadar Asya'da, Avrupa'da, Afrika'da bütün milletleri yenmişler tabiiyetleri ( egemenlikleri) altına almışlardı. Demek ki Türk felsefesi bu milletlere ait felsefelerin hepsinden daha yüksekti. Bugün de öyledir. Yalnız şu var ki bugün maddi medeniyetlerinden nokta-i nazarlarından ( bakış açısından) ve maddi silahlar dolayısıyla Avrupalı milletlerden gerideyiz. Medeniyetçe onlara müsavi (eşit) olduğumuz gün hiç şüphesiz cihan hegemonyası (hakimiyeti) yine bize geçecektir. Mondros'ta esir bulunduğumuz zaman orada kamp kumandanı olan bir İngiliz şu sözleri söylemişti: "Türkler İstikbal'de yine Cihangir olacaklardır". Görülüyor ki Türklerde yüksek felsefe Terakki etmemiş (ilerlememiş) olmakla beraber halk felsefesi gayet yüksektir işte felsefe felsefi Türkçülük,Türk halkındaki bu milli felsefeyi arayıp meydana çıkarmaktır. Ey bugünün Türk genci! Bütün bu işlerin yapılması asırlardan beri seni bekliyor.
Sayfa 206Kitabı okudu
Tanzimatı Hayriye'nin en büyük eseri, İstanbulinli İstanbul Efendisidir. Bu kıyafet dünyaya yeni bir insan tipi çıkardı ve Türkler bu kıyafet içinde ilk defa olarak vahşi Asya ile haşin Avrupa'nın arasında gayet hususi yeni bir millet gibi göründü.
Niçin Bir Şark Meselesi Mevcut?
Bir Şark Meselesi mevcut; çünkü Orta Asya'dan gelen Türkler, Moğollar Orta Çağlardan beri Doğu Avrupa'yı istila etmişler, oralar da hakimane yerleşmişlerdir. Ehl-i salibin¹ muvaffakiyetsizliği, muhtelif Avrupa hükümetlerinin dâhili teşkilatında duraklama devrinin ortaya çıkması, Kostantiniyye'deki Rum İmparatorluğu'nun uğradığı
ATSIZ'DA TARİH ANLAYIŞI: Atsız'ın lisans öğrenimi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü (Edebiyat Zümresi) olduğu hâlde bilim adamı olarak tarihle daha çok ilgilenmiş, bu konuda daha çok eser vermiştir. “Türk tarihinin içinde yüzüyorum. Diyebilirim ki her günüm 27 asrın içinde geçiyor." diyecek ölçüde (Atsız 1992: 67) kendisini tarihle
1.000 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.