Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Tanzimat görüşünde Batı uygarlığı ile Avrupa toplumu arasında zorunlu bir bağlantı yoktur. Bu uygarlık bir taç gibidir; hangi toplumun başına oturtursanız o toplum Batılılaşır.
281 syf.
8/10 puan verdi
·
10 günde okudu
Birimiz hepimiz için - lean.in
Bu kitap, kariyerinde yolunu kaybetmiş, iş ve aile arasında kalan kadınlara bir yol gösterici niteliğinde. Günümüzde pek çok alanda cinsiyet eşitliğinin sağlanamadığı açıktır. Bu kitapta bu durumun düzeltilme ihtimalinden, Sheryl Sandberg ve diğer arkadaşlarının kariyerlerine nasıl başlayıp kararlı adımlarla nasıl devam ettiğinden bahsediliyor.
Lean In - Sınırlarını Zorla
Lean In - Sınırlarını ZorlaSheryl Sandberg · Doğan Kitap · 2014100 okunma
Reklam
260 syf.
8/10 puan verdi
Güncelerin romana evirldiği meşhur eser. Okuyucu bu romanda Roquentin'in bunalım dolu günceleriyle karşılaşır. Romanın popülerliği ve her bireye hitap etmesinin sebebi biraz da budur aslında. Yazarlar yazma meselesine farklı sebeplerden itilirler. Kaçış yolları, kurtuluş fırsatları veya bir kapı ararlar. Yazabilmek onlar için zihinsel
Bulantı
BulantıJean-Paul Sartre · Can Yayınları · 202122,8bin okunma
4 Temel Kuvvet
Sonsuz küçük içinde maddenin yapılanmasını sağlayan üç temel kuvvet vardır. Hadronlar içinde kuarkları tutan güçlü kuvvet. Nükleer dönüşümü gerçekleştiren zayıf kuvvet. Ve atomlardaki elektronları döndüren ve atomlar arasında bağlantı kuran elektromanyetik kuvvet. Bunlar doğada çok farklı biçimde ortaya çıkan ve doğanın zenginliğini ve farklılığını oluşturan üç temel kuvvettir. Dördüncü temel kuvvet, Newton'un kuvvetidir; sizi maddenin sırlarını bulmaya çalışırken koltuğunuzda tutan bu kuvvetin yani yerçekiminin sonsuz küçük dünyada yeri yoktur. Ya da daha doğrusu bu kuvvet parçacıklar dünyasını yöneten öbür üç kuvvete göre o kadar zayıftır ki bilinmez. Ayrıca bu, fizikçilerin başını ağrıtan en önemli sorulardan biridir: yerçekimi niçin bu kadar zayıftır? Bu sorunun cevabı belki de kuantum mekaniğinin kurallarının yeniden formüle edilmesini ya da mekân ve zamanın yapısının yeniden ele alınmasını gerektirecektir. Ama daha önce modern fiziğin bulduğumuz üç temel kuvveti nasıl açıkladığına bakmamız gerekiyor. Ve bu arada Peter Higgs'in 4 Temmuz 2012'de bütün medyaların ilk haber olarak verdiği bozonu nasıl ve niçin bulduğunu öğrenmemiz gerekiyor. Charlie Chaplin bir gün Albert Einstein'a söylediklerini bu bozonla ilgili olarak da tekrarlardı hiç kuşkusuz: “Beni alkışlıyorlar çünkü herkes anlıyor, sizi de alkışlıyorlar çünkü hiç kimse anlamıyor!"
O andan itibaren bütün cazibesini ve anlamını kaybeden gerçeklikle, tabiatla arzularım arasında hiçbir bağlantı kalmıyordu; tıpkı bir yolcunun trende vakit öldürmek için okuduğu romanın kurgusuyla içinde bulunduğu vagonun ilişkisi gibi, gerçekliğin hayatımla ilişkisi de, ona tesadüfi bir çerçeve oluşturmaktan ileri gitmiyordu.
96 syf.
·
Puan vermedi
Son zamanlarda denk gelip insanların muazzam yorumlarını gördükten sonra okumaya karar verip 80 sayfayı 800 günde okuyabildiğim kitap sonunda bitti. Kitap 800 günde bittiği için çokta bir yorum yapamayacağım. Yazar kendi iç dünyasının karanlık, melankolik tarafını da olduğu gibi kitaptaki karaktere yansıtmış. Kitap I. Tekil şahısla yazıldığı için karakter ile yazar hakkında bir köprü bir bağlantı kurdum. Aşk ve nefretin kör düğümünde, sesine çıkaramayıp pısırık bir karaktere sahip olan ana karakterin yaşadığı olayların çokta çarpıcı, dehşet verici olduğunu düşünmüyorum. Öte yandan yazarın ana teması bu olan bu kitapta islama karşı neden nefret dolu söylemler sarf ettiğini hiç anlamadım. Ana karakterin yaşadığı iç bunalımlarını, melankolilerini bir tarafa bırakıyor yazarın kendi içindeki aşağılık kompleksini ana karakter üzerinden saklamaya çalıştığını düşünüyorum. Özellikle orta doğu ülkelerinde rastladığımız bu kompleksin sadık hidayette dw bariz bir şekilde mevcut olduğunu görüyorum. Ana karakterimiz yani yazarımız herhangi bir tanrı ve de dini inancı aşağılamayı ve hakir görmeyi nasıl olur da kendinde bir hak olarak görür anlamış değilim. En azından bunu gösterme şeklini yanlış buluyor ve de tek taraflı bir pencereden bakmasını da şiddetle kınıyorum. Sadık modernizmi bu eserle İrana getirmemiştir. Benim nezdimde hadsizliği modernite zanneden ortalama bir orta doğu ülkesi vatandaşıdır.
Kör Baykuş
Kör BaykuşSadık Hidayet · Yapı Kredi Yayınları · 202328,2bin okunma
Reklam
Bu hataya düşen insanlar, aynı zamanda yaşadıkları başarısızlıkları ve sorunları, kişilikleriyle ilişkilendirirler. İlişkinde sorun yaşadım, demek ki sevilmeye layık bir insan değilim gibi bir bağlantı kurmak hayata dair motivayonu ve sonrasında karşımıza çıkacak güçlüklere dayanma kapasitemizi azaltır..
Sayfa 109Kitabı okudu
Engel ile keyif arasındaki bağlantı, özne için zorunlu olarak bilinç­ dışı kalan şeydir. Kişi kendi keyfini tıkayan şeyi (engeli) keyfln kay­ nağı olarak bilinçli şekilde deneyimleyemez. Bilinç, fantazinin keyif verdiği yolu ıskalar. Keyfin kendisi bilinçdışı olmasa da, onu üreten şeyle bağlantı bilinçdışıdır.
Sayfa 42 - Axis Yayınları
Tasavvuf lslamın kitabi yönleri Kürtleri yüzeysel olarak etkilemiş gi­bi gözükse de, İslami mistisizmin değişik görünümleri veya Tasavvuf, din konusunda kitabi anlamda cahil addedilebilecek bir nüfusun kolaylıkla özdeşim kurabileceği birtakım unsurlar ortaya atmıştır. "Ortodoks" İslam, Tasavvufun birçok formu­ na karşı çıkma eğilimindedir. Ama mistik bir dini yaklaşım, Sünniliğe olan bağlılıkla bağdaşmaz değildir, aslında Sufilerin büyük kısmı kendilerini Ehl-i Sünnet olarak nitelendirmekte­dirler. Yaratıcıyla bir çeşit kişisel bir bağlantı kurmanın yol­larını veya en büyük gerçekliğin doğrudan tecrübesini arayan kimselerin hareketi olarak başlayan Tasavvuf, yavaş yavaş ara­ yana arayışında yardımcı olabilecek yollar yaratmıştır.
Sayfa 145Kitabı okudu
Milattan önce yaklaşık dokuz bin dolaylarına kadar cinsel ilişkiyle hamilelik arasındaki bağlantı tespit edilememişti. Muhtemelen seks ve doğum arasındaki uzun süre yüzünden insanlar aradaki bağlantıyı kuramıyor ve her halükarda kadınlar kısa yetişkinlik yaşamlarının çoğunu hamile olarak ya da çocuk emzirerek geçiriyorlardı. Çocuklar anne rahminde birden ortaya çıkıyor gibiydi. Daha da anlaşılmaz ve belki de ürkütücü olanı, kadının bedeninden düzenli aralıklarla akan kandı. Kan bizzat hayattı, kaybedilmesi tehlikeli olan büyülü bir şeydi; ne var ki, kadınlar yara bere olmadığı halde günlerce oluk oluk kanıyordu ve hiç kimse bunun nedenini bilmiyordu. Tek bir husus aşikardı ki, âdet kanı sadece kadından ve kadında da insan yaşamının başladığı yerden geliyordu.
Reklam
Arşiv
"İbrâhim Zâhit, beden hüneriyle iş gören, halkın teveccühüne mazhar olmasına rağmen yardım kabul etmeyen piriyle (Celaleddin Tebrizî) çalıştı. Tarımla uğraştı. Ürünlerini pazarlarda sattı." - Safeviyye kuluçkası. - Sadî Şirazî'de çıraklık. - Gilan'a dönerek Celaleddin Tebrizî'de çıraklık. - Gazan Han'la iyi ilişkiler. - Doğu Azerbaycan'da, Kürtler ve bilhassa Türkmenler arasında faaliyet. - Bayramîlik ve Celvetîyye'nin kendisine nispet edilmesi. - Anadolu ahîliği ile bağlantı. - Ölümünden takriben bir asır sonra yazılan metinlerde Mevlânâ ile irtibatlandırılması. Kaynak: Safvetü's Safâ (Şeyh Safî Tezkiresi) (Nişatî'nin, Çağataycadan ziyade, eski Anadolu Türkçesi ve Azerbaycan Türkçesine yakın tercümesi, 16. yüzyıl.) Mustafa Bahadıroğlu (TDV İslam Ansiklopedisi)
4 ADIMDA KÜÇÜK ÇOCUKLARIN YARAMAZLIKLARINI ELE ALMAK
1. ADIM: Bağlantı kurun ve davranışının arkasında yatan hislere hitap edin 2. ADIM: Davranışı ele alın 3. ADIM: Alternatif sunun 4. ADIM: Konuyu kapatın
Sayfa 207Kitabı okudu
Geri199
1.500 öğeden 1.486 ile 1.500 arasındakiler gösteriliyor.