Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

rabia gürel

Hegel’in Düşüncesinde Usla Aklanan Tarihsel Süreç
Minerva’nın baykuşu uçuşuna ilkin alacakaranlığın çöküşü ile başlar.
Sayfa 3
Reklam
Son araştırmalar genlerin kader olmadığını, daha ziyade olasılıkları etkilediğini gösteriyor. Genler bir vakum içinde iş görüyor değiller. Gen araştırmalarından öğrendiğimiz esas ders bu. Çevreden gelen girdilere yanıt olarak açılıp kapanıyorlar. Yaşadığımız deneyimler düpedüz içimize işliyor ve genlerimizin dışavurum tarzını değiştiriyor.
Sayfa 234Kitabı okudu
Ortaçağ tarih yazımını inceleyip,nesnel zorunluluk ile öznel istenç arasındaki karşıtlığın nasıl tarihsel doğruluğu ihmal etmeye götüreceğini ve tarihçileri nasıl bilimsel olmayan bir safdilliğe, rivayeti körü körüne kabul etmeye saptırdığını görmek bizim için yararlı olur.

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
İktidar, bir insanın karakterini değiştirmez; ancak daha önce ne çeşit bir insan olduğunu gösterir.
Yunan Roma tarihyazımı Tanrıları hepten ortadan kaldırmaya ve yerlerine İmparatorun dehası gibi Tanrıça Roma gibi Roma İmparatorluğu paralarının üzerinde temsil edilen erdemler gibi salt insan etkinliklerinin kişileşmelerini koymaya eğilimli olmasıdır
Sayfa 80 - bunun altında yatan felsefi tasarım, kendi hedeflerini özgürce seçen insan istenci tasarımıdıKitabı okuyor
Reklam
Bir insanın yaptığı şey ne çeşit bir insan olduğuna ancak sınırlı ölçüde bağlıdır. Kimse çevresinin güçlerine karşı koyamaz. Ya o dünyayı ele geçirir ya da dünya onu ele geçirecektir.
Kendinizi bilmeniz ne yapabileceğinizi bilmeniz anlamına gelir; kimse ne yapabileceğini denemeden bilmediği için de, insanın ne yapabileceği konusundaki tek ipucu ne yaptığıdır.
Sayfa 46 - Tarih bir bakıma insanın ne olduğunu öğretir.Kitabı okuyor
Çoklu görev yaptığımızı zannediyoruz
Yeni kanıtlara göre görevler arasında geçiş yapmaya çok fazla zaman harcadığınızda yavaşlıyorsunuz, daha çok hata yapıyorsunuz, yaratıcılığınız azalıyor ve yaptıklarınızın daha azını hatırlıyorsunuz
Uyku, bilinçdışının okuyucu rolü taşıyıp yeni materyalleri yorumladığı ve önceden var olan yapılar çerçevesinde özümsediği bir "bireysel psikoterapi" biçimidir. Bu yüzden çoğu insanın deneyimlerden bir şeyler öğrenmesi çok zordur, dolayısıyla hayatımızı aynı eski yollara saplanıp aynı kalıpları veya aynı hataları tekrarlayarak geçirme eğilimindeyiz, hem de bunun bir sefalet kaynağı mı yoksa tatmin kaynağı mı olduğuna bakmaksızın.
Işık gibi yanıp söner insan geceleyin
Sayfa 134Kitabı okudu
Reklam
"Sıfır ölüm" de batılı askerler için geçerlidir. Attıkları bombalar onların altında yaşamak gibi bir hataya düşmüş pek çok insanı öldürüyor. Ama ölenler Afgan, Filistinli...
Sen bir yerde bulunursun da, ben seni selamlamak için hayatım pahasına nasıl kalkıp gelmem?
Sayfa 139 - Evs kabilesinde misafir olan peygamberimiz hazreçli Esad ibn Zurareyi sordu. Evsliler onun oraya geldiğinde öldürüleceğini bildiği için gelmeye cesaretinin olmadığını söylediler. Ancak Zurare, yüzünü bir örtüyle kapatarak gizlice peygamberimizi ziyarete gKitabı okuyor
Düşmana dönük nefretin önceli, mutlaka kendinden nefrettir. Kendi içinde tatmin bulma çabasından kaçınan herkes, dış düşmanından kendi içindeki düşman gibi nefret etme tehlikesine düşer.
Kendine gelmek
Hiçbir insan akşama çizmeye mi, yoksa ölü terliğine mi ihtiyacı olacağını bilemez
Jung, Hızır'ı insandan bağımsız herhangi bir metafizik varlık olarak değerlendirmemiştir. Onu Kendilik'in bir simgesi olarak kabul etmiştir. Buna göre her Kendilik'in bir "Hızır" tarafının bulunduğunu söyleyebiliriz.
kendiliğimiz.
kendiliğimiz yani "orta noktamız", iki dünya ve onların güçleri arasındaki, sadece hayal meyal bildiğimiz ama çok güçlü bir şekilde hissettiğimiz gerilimin merkezidir. Bize hem çok yabancı hem de çok yakındır. Bütünüyle ta kendimizdir. ama bilinmezdir. gizemli bir yapının gerçek merkezidir.
Reklam
arketiplere bağlanan sonuç
Ashabı kehf kıssasında anlatılan bilinçaltı süreçlerinin benzerleri her insanın bilinçaltında karşılığını bulabilir. Bu yüzden kıssayı dinleyen herkes, ondan kendisi için bir pay çıkarabilir. Kıssada anlatılan kişilerin kaderleriyle kendi kaderi arasında bağ kurmadan edemez. Kıssa, insanın bilinçaltında süreçleri aktif hale getirerek bilinç düzeyine çıkarır.
Ne var bu kadar, şuncağız aklına doldurup boşaltıp sığdıramadığın? Hem düşünceyi çok takip etme. Vehimli düşünce şeytanidir ve şeytanın adımlarını izlemek onların üstüne basmaktır. Onu gittiği yere götürmek, onun götürdüğü yere gitmektir. İnsan doğuştan dangalak olduğu için bunu, düşünebilme gücü zanneder, sen sanma sakın, düşünceyi gör ve başını çevir, tanı ve başını çevir.
cemal süreya gruptan ayrıldı
Platon, özellikle belli şiir türlerinin gençler üzerindeki olumsuz etkisi nedeniyle, şairleri ideal devletinden kovar.
Sayfa 110
sancıyı demlerken
Bunlar geçecek miydi acaba, geçmek ne demekti acaba, geçen ne olup da geçiyordu? Hiç bilemiyordu. Kemikleri dişleri değil de hiç bilmediği bir yeri kırılmış gibiydi, hayata nasıl devam edeceğini bilemiyordu.
"Hiç evlenme Dorian. Erkek, yorgun düştüğü için evlenir, kadın merak duyduğu için. İkisi de hayal kırıklığına uğrarlar."
yas, red ve onaylanmama sürecini hızlı tamamlamak
Tüm üzüntü verici, öfkelendirici ve hayal kırıklığı yaratan düşüncelerinizi her gün bir veya birkaç kez -beş on dakika yeterli olacaktır- düşünme planı yapın. Kendinizi üzgün hissederseniz ağlayın. Çılgına dönerseniz yastıklara vurun. Planladığınız sürenin tamamında kendinizi bu acı verici anı düşüncelere kaptırın.
Sayfa 303 - nihayet ağlamak için bu satırları okumalıymışım. kendimi sıktığım, benim olana yüz çevirdiğim her şeye ağlayarak sarıldım. oldu mu şimdi böyle.. bunun sırası mıydı..Kitabı okudu
Reklam
Sokrates etiği
Toplumun kendilerine sunduğu değerler üzerinde bir an bile düşünmeden, sosyal baskıyla, bedenin arzularıyla sürüklenir giderler. "Sorgulanmamış bir yaşam süren" insanların hayatları kendi ellerinde ya da kendi kontrollerinde değildir, onların denetimi dışarıdan gelmektedir. -İnsan, ruhuna özen göstermek zorundadır.
Sayfa 78 - seni harekete geçiren şey ne? zenginlik mi, şan, şeref, makam mı? Bunları elde ettiğinde ne kadar mutlusun? Kendine gelmen gereken bir şey yok mu?
Profesyonalizm
Pythagorasçı geleneğin felsefe anlayışına göre bilgelik dostlar, özellikle de birbirlerini sevenler arasında paylaşılacak bir şeydir. Ve bu bilgelik insanı sadece arındıran değil, dünyadan bağını kopartarak özgürleştiren bir şeydir.
Sayfa 67 - Sofistlere tepki. Çünkü Sofistler öğrettiği şeyleri ücret karşılığı öğretir. Bu da bir anlamda kendilerini özgürleşmeden mahrum etmeleridir. Akıl ve fikir satımını, beden satmakla aynı kefede görürler.
Mükemmelliyetçilik ile ilişkili alt başlık
Eğer beklentilerinizi gerçekle aynı çizgiye getirebilirseniz, endişe yerine düzenli olarak mutluluk ve başarı hissedersiniz.
Sayfa 281Kitabı okudu