Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Yahudiler serbestçe yazmak imkanını elde ettikleri andan itibaren sizin fikir yapınız yıkılmak tehlikesindedir. Alman romantizmi idealizmi yaratarak Katolikliği ihya etmişti. Heine adında Düsseldorflu bir küçük Yahudi çıktı, kurnaz ve neşeli eecbezesini romantikler, idealistler ve Katoliklerle alay etmek yolunda kullandı. İnsanlar politika, ahlak,
Başarılı politikacıların kendi içlerinde hep yenilmelerinden ötürü, başkalarının önünde yenilmeye dayanamayacaklarını biliyordum. Bir insan çifte yenilgiye katlanamaz. Onların yükselmek için sürekli uğraşmalarının gizi budur. Başkaları üzerinde kurdukları iktidar onlara bir üstünlük duygusu verir. Yenilgiye uğradıklarını unutup, zafer kazanmış sayarlar kendilerini. Önem verdikleri tek şey olan büyüklük görünümünü yaymaya çalışırken, içten içe ne kadar boş olduklarını gizler bu zafer.
Reklam
Adamdaki aşka bakın
Gerçekten bu iki yılın sekiz ayını geçirdiğim Cerrahpaşa Psikiyatri Kliniğinde -çifte jandarma refakatinde olduğum halde- “Lozan Zafer mi Hezimet mi” isimli eserimin ikinci cildini telif ettim.
Başarılı politikacıların kendi içlerinde hep yenilmelerinden ötürü başkalarının önünde yenilmeye dayanamayacaklarını biliyordum bir insan Çifte yenilgiye katlanamaz onların yükselmek için sürekli uğraşmalarının gizi budur başkaları üzerinde kurdukları iktidar onlara bir üstünlük duygusu verir yenilgiye uğradıklarını unutup zafer kazanmış sayarlar kendilerini.
Sayfa 93 - MetisKitabı okudu
Trey'in ağzı, Reagan'ınkulağına doğru yaklaştı. "Seni istiyorum," dive fısıldadı. Reagan'm omurgasından aşağıya doğru mutlu bir titreme dalgası indi ve genç kadın teslimiyetle ürperdi. Tanrım, Evet, al beni, seni seksi adam. Burada. Şimdi. Ne şekilde istersen. "Trev, şu son zaferinle alakah seninle bir dakika konuş­ mam ız lazım," dedi Dare. "Tabii bir m ahsuru yoksa." Zafer mi? Reagan'm bu kadar özel hissetmesini sağlayan adam, gerçekten de onunla o}"un oynayan bir hovarda olabilir miydi? Reagan, Trey'i bu kadar iyi bir oyuncu yapan şeyin ne olduğunu fark etti. Kalbi feci halde kırılacaktı. Fakat bu farkma varm a durum u her ne kadar Reagan'm canını sıksa da, bununla vakti geldiğinde yüzleşecekti. Şimdi değil. Bu fırsatı kaçırmasının bir yolu yoktu. Ya da bu adamı. Trey, Reagan'a dönerek, "Seninle jakuzide görüşürüz," dedi. Bu m uhtemelen iyi bir fikir değildi, am a Reagan düelloyu kaybetmişti. Eğer ona dokunmasaydı, onu öpmeseydi düelloyu kaybetmeyebilirdi. Trey onım dikkatini dağıtmışü. Tanrıya şü­kürler olsun ki, onun dikkatini dağıtmıştı.
Sayfa 53
Yahudiler
Grekler bizi gülünç bir hale soktular, Romalılar parçalayıp dağıttılar, Hıristiyanlar bize işkence edip yağma ettiler; fakat biz, kuvvetle intikam alabilmek için çok zayıf olduğumuzdan, Eflatun'un Atina'sı, imparatorların ve papazların Roma'sından doğan medeniyetin dayandığı temelleri çürütecek bir saldırıya geçtik. Şimdi intikamımız tam kıvamındadır. Kapitalist olarak ekonomik hadisenin her şey veya hemen hemen her şey olduğu bir zamanda piyasalara hakimiz. Düşünür olarak, düşünce piyasasına hakimiz, mukaddes veya değil, eski itikatları, peygamberlerin getirdikleri dinleri ve laik imanları kemiriyoruz. Yahudi kendi nefsinde en korkunç iki ucu birleştiriyor: Madde sahasın da despot, fikir sahasında anarşisttir. Ekonomik cihetten hizmetçimiz, fikir cihetinden kurbanımızsınız. Bir tanrıyı kurban etmekle suçlandırılan millet, düşünce ve duygu putlarını da kurban etmek istemiş, en kudretli, yegane ayakta duran putun, Para'nın önünde sizleri diz çökmeye mecbur etmiştir. Babil esaretinden Bi'rassebi mağlubiyetine ve oradan Fransız İhtilali'ne kadar gettolara devam esen eziyetleri nihayet adamakıllı ödettik ve milletler arasındaki parya, çifte bir zafer şarkısı söyleyebilir!
Sayfa 58 - 1. Kitap, Türkiye İş Bankası Yayınları 14. Basım Şubat 2020Kitabı yarım bıraktı
Reklam
“Bir gün yabancı bir ülkenin çok önemli bir şahsiyeti adımı duymuş. Her şeyi öyle ayarlamış ki, ben hiç farkında olmadan beni görmüş. Hemen ardından yanına çağırttı, ama gitmeyi reddettim. Başarılı politikacıların kendi içlerinde hep yenilmelerinden ötürü, başkalarının önünde yenilmeye dayanamayacaklarını biliyordum. Bir insan çifte yenilgiye katlanamaz. Onların yükselmek için sürekli uğraşmalarının gizi budur. Başkaları üzerinde kurdukları iktidar onlara bir üstünlük duygusu verir. Yenilgiye uğradıklarını unutup, zafer kazanmış sayarlar kendilerini. Önem verdikleri tek şey olan büyüklük görünümünü yaymaya çalışırken, içten içe ne kadar boş olduklarını gizler bu zafer. Reddetmem onun arzusunu daha da kamçılamıştı.”
Atatürk'ün kazandığı zaferin yetkinliği ve büyüklüğü, Türkiye'nin bağımsızlığının, toprak bütünlüğünün, yani Lozan Antlaşması'nın güvencesiydi. Aynı zafer içte, saraya, ortaçağa karşı Atatürk devriminin güvencesiydi. Sevr şoku devrime olan kesin gereksinmeyi göstermişti. Zafer, devrimin mimarına bunu gerçekleştirecek yetkeyi, nüfuzu sağlıyordu. Atatürk bir siyaset ve zamanlama ustasıydı. Çifte davetiyeye olan tepkiden yararlanarak, saltanatı bir hamlede yıktı.
Sayfa 173 - Türkiye İş Bankası Kültür YayınlarıKitabı okudu
Başarılı politikacıların kendi içlerinde hep yenilmelerinden ötürü, başkalarının önünde yenilmeye dayanamayacaklarını biliyordum. Bir insan çifte yenilgiye katlanamaz. Onların yükselmek için sürekli uğraşamalarının gizi budur. Başkaları üzerinde kurdukları iktidar onlara bir üstünlük duygusu verir. Yenilgiye uğradıklarını unutup, zafer kazanmış sayarlar kendilerini. Önem verdikleri tek şey olan büyüklük görünümünü yaymaya çalışırken, içten içe ne kadar boş olduklarını gizler bu zafer.
Sayfa 93 - Metis YayınlarıKitabı okudu
Başarılı politikacıların kendi içlerinde hep yenilmelerinden ötürü, başkalarının önünde yenilmeye dayanamayacaklarını biliyordum. Bir insan çifte yenilgiye katlanamaz. Onların yükselmek için sürekli uğraşmalarının gizi budur. Başkaları üzerinde kurdukları iktidar onlara bir üstünlük duygusu verir. Yenilgiye uğradıklarını unutup, zafer kazanmış sayarlar kendilerini. Önem verdikleri tek şey olan büyüklük görünümünü yaymaya çalışırken, içten içe kadar boş olduklarını gizler bu zafer.
Reklam
Masallar, ilahiler, efsaneler, destanlar, türküler, ninniler, tiyatro, sinema ve edebi eserler: Halk arasında masallar çoktur. Masalların en meşhuru "Hangur" un hikayesidir. Türk mitolojisindeki tepegözü andırır. Demirciliğin dünyaya Kafkasya'dan yayıldığı hakkında ki rivayet ünlüdür. Halk arasında La Fontaine'in kendinden çok
Gururdan Kaçınmak...
Yavuz Sultan Selim Han, iki yıl süren Suriye ve Mısır seferinden dönüşte ikindi vakti Üsküdar'a gelmişti. Bütün beylere paşalara, gece oluncaya kadar Üsküdar'da kalınarak karşıya, karanlık basınca gecileceği emrini verdi. Bazı devlet ricali gündüzden geçilmesini daha uygun bulduklarını, geceyi beklemenin niçin gerekli görüldüğünü sordu. Padişah: "Bütün dünyada yankı uyandıran büyük bir zafer, san ve şerefle dönüyoruz. Gündüzün, İstanbul'a geçtiğimiz takdirde halk, büyük bir karşılama yapacak ve tezahüratta bulunacaktır. Bu da nefsimize bir gurur getirebilir. Bundan Allahü Teâla'ya sığınırım. Buna meydan vermemek için payitahta gece geçeceğiz." cevabını verdi.
Başarı politikacıların kendi içlerinde hep yenilmelerinden ötürü, başkalarının önünde yenilmeye dayanamayacaklarını biliyordum. Bir insan çifte yenilgiye katlanamaz. Onların yükselmek için sürekli uğraşmalarının gizli budur. Başkaları üzerine kurdukları iktidar onlara bir üstünlük duygusu verir. Yenilgiye uğradıklarını unutup, zafer kazanmış sayarlar kendilerini.
Sayfa 93 - Metis Yayınları
Başarılı politikacıların kendi içlerinde hep yenilmelerinden ötürü, başkalarının önünde yenilmeye dayanamayacaklarını biliyordum. Bir insan çifte yenilgiye katlanamaz. Onların yükselmek için sürekli uğraşmalarının gizi budur. Başkaları üzerinde kurdukları iktidar onlara bir üstünlük duygusu verir. Yenilgiye uğradıklarını unutup, zafer kazanmış sayarlar kendilerini. Önem verdikleri tek şey olan büyüklük görünümünü yaymaya çalışırken, içten içe ne kadar boş olduklarını gizler bu zafer.
Sayfa 103Kitabı okudu
_Yas, sevilen bir şeyin kaybına verilen hüzünlü bir tepkidir. Melankoli’de de aynı hüzün vardır ama yastan farkı, nesnenin kaybı içselleştirilerek egonun kendisinin kaybına neden olur. Bu yüzden yasta dünya boş görünür; melankolide ise egonun kendisi. Melankolide nesnenin kaybıyla egonun kaybı aynı şey haline gelir. Özsaygıdaki tahribat yasta
120 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.