Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Atatürke saldırmak daha kaliteli bir dindar olduğunuz değil daha kaliteli şerefsiz olduğunuz anlamına gelir
Reklam
Nîşâbur Nizâmiye Medresesi'nin İmâmü'l-Haremeyn el-Cüveynî için inşa edilmiş olması gibi, Bağdat Nizâmiye Medresesi de ünlü Şâfiî âlimi Ebü İshak eş-Şîrâzî için inşa edilmiş ve medresede Ebû İshak'ın ders vermesi kararlaştırılmıştı. Açılış için toplanan halk da Ebû İshak'ın gelmesini ve ilk dersini vermesini bekliyordu. Ebü İshak, Bağdat Nizâmiyesi'nde ders vereceği konusunda Nizâmülmülk'e söz vermiş olmasına rağmen, medresenin açılışında hazır bulunmadı. Bunun sebebi şuydu: "Ebü İshak, medresenin açılışı için yola çıkmıştı ki bir genç karşısına çıkarak 'Gasbedilmiş bir arazi parçası üzerinde yapılan bir medresede nasıl ders verirsiniz?' diye Ebü İshak'ı ikaz etmiş ve medresenin yapıldığı yerin gasbedilmiş bir arazi olduğunu ona söylemişti. Gencin ikazı üzerine, son derece dindar ve takva sahibi olan Ebû İshak, gasbedilmiş bir arazi üzerine inşa edilen medresede ders vermeyi kendine uygun bulmayarak bu açılışa katılmamış ve medresedeki açılış dersini vermemişti."
249 syf.
6/10 puan verdi
Dünya tarihinin ilk sosyalisti
Thomas More
Thomas More
Dünya klasikleri arasında olan Ütopia'yı 1516' da kaleme almıştır. Reformasyona karşı çıkmış ve idam edilmiştir. Kralı kilisenin başı olarak görmez. Dindar ve hukukçu olan yazarımızın Hristiyan rahiplik olma isteği hayatında hep söz konusu olmuştur. Dönemin İngiltere'sinin bozuk düzenine bir
Utopia
UtopiaThomas More · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202020,3bin okunma
Grandük Lukas Notaras
Aralık ayının 12’sinde, Ayasofya’daki ayinde iki dinin birleştiği açıklandı. Ama dindar Konstantinopolis halkı bu birleşmeye büyük tepki gösterdi. Halk sokaklara döküldü. Bir daha Ayasofya’ya ayak basmayacaklarına yeminler ederek birleşme kararına karşı çıktılar. Bu kararı benimsemeyenler sadece halktan kişiler değildi, o zamanın başbakanı sayılan Grandük Lukas Notaras da herkesin içinde bağıra çağıra şu tarihi sözleri söyledi: * Konstantinopolis'te Latin külahı yerine, Türk sarığı görmeyi yeğlerim. *
Everest YayınlarıKitabı okudu
İki Çeşit Müslüman
Yarı Müslümanlar: Bazı insanlar Allah'a ve elçisine inançları olduğunu ve İslam'ı din olarak seçtiklerini söylerler ama İslamı hayatlarının belirli bir bölümüyle sınırlarlar. Ve bu sınırlar çerçevesinde İslam'a büyuk bir bağlılık gösterir, toplu namaz törenleri düzenleyip tesbih çekerler, yiyecek ve giyeceklerine, diğer toplumsal
Reklam
Zaman keçdikcə səmavi dinlər haqqında eşitdiyim istənilən fikir mənə xurafat kimi görünməyə başladı. Artıq şikayət edəni də, şükür edəni də, üzünü göylərə tutub yerli-yersiz payına düşəndən artığını istəyənləri də anlaya bilmirdim. Bir də ki, mənim dinə münasibətim başqa necə olmalıydı ki?! Dayım məhərrəmlikdən sonra evə çökən matəm qaranlığının acığına həftələrlə evə sərxoş gələrdi. Ətrafımdakı kişilərdən: "Məhərrəmlikdən sonra vurarıq", - kəlməsini eşidə-eşidə böyümüşdüm. Bir dəfə məsciddə: "Ya Hüseyn, vay Hüseyn", - deyib özünü zəncirləyən kişi anamı masa örtüyü alanda bazarda aldadıb, pulunu iki dəfə almışdı. Allahın varlığına inanıb ateist kimi yaşayanlar, oğullarını sünnət etdirib, müsəlman olduqlarını içki məclisiylə qeyd edənlər, dindar görkəmində min cür saxtakarlıq edənlər mövqeyimi məndən ixtiyarsız, qeyri-iradi sarsıtmışdı.
Sayfa 122Kitabı okudu
Galileo'nun için yaşadığı toplum genellikle dindar, Tevrat ve İncil'de yazanları hakikat kabul eden, bunun dışına çıkmaya cesaret edemeyen bir toplumdur. Halbuki Galileo, Hollanda'da geliştirilmiş bir teleskoptan haberdar olduktan sonra kendisi daha iyisini yapmış ve bu teleskop marifetiyle de Jüpiter'in dört ayını görmüştü. Bu aylar Jüpiter'in etrafında dönüyorlardı. Galileo dolayısıyla kilise tarafından kabul edilen, ''her şey Dünya etrafında döndüğü'' iddiasını çürütmüştü.
Sayfa 10 - Masa Kitap
Klasik, yurdum insanı
< “Bütün insanlar gibi yalnızlıktan korkuyor olmalıydı dedesi. Buna son zamanlarda bir de ölüm korkusu eklenmişti. Bu yüzden mi ansızın dindar biri olmuştu.” >
Bu ayrım şarttı…
Din törene, kurala alınmış spiritüelliktir. Din belli kurallar çerçevesinde yapılır. Dua merkezlerinde toplanırsın, ezberlenmiş duaları okursun. Din genellikle spiritüel bir hava taşır. Bazı insanlar dindar olmadan spiritüel olabilir. Ama spiritüelliği paylaşmayan dindar da çoktur.
Sayfa 235 - Pusula Yayınevi, 8.Baskı, 2021.Kitabı okudu
Reklam
Makyavelizm, "amaçlarına ulaşmak için, başkalarını soğuk bir biçimde maniple etme eğilimi"dir. Adını İtalyan siyaset filozofu Machiavelli'den alır. Machiavelli insanları maniple etmeye dair taktikler yazmıştır. 1532'de yayımlanan "Prens" isimli kitabında şöyle söyler: "Şefkatli, sözüne sadık, saf ve dindar görün." Bu sözlerle Makyavelizm'in temelini özetler Prens. Makyavelist, hedeflerine ulaşmak için manipülasyonu esnek ve stratejik bir şekilde kullanmalıdır. Özetle istediğini elde etmek için her yola başvurur, temel ilkesi de şudur: "Amaç, aracı haklı çıkarır." Machiavelli daha da ileri gider; krallara güçlerini güvence altına almak için zalimce ve ahlaka uygun olmayan tavsiyeler verir: "Gerekirse siyasi rakiplerinizi infaz edin."
Sayfa 57 - Destek YayınlarıKitabı okudu
* Artık o kadar ki sabah akşam sofrada hep Medine'yi konuşurduk. *
* Mekke'ye gitmezsem yaşayamam sanır, oturma hakkımı kaybedeceğim diye ödüm kopardı. *
Dindar ve üzgün hissettiğimiz o saatlere hoş geldiniz.
1.500 öğeden 46 ile 60 arasındakiler gösteriliyor.