Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gün aydın ama keşke doğmayaydım...
Ve ne güzel sabah ola hayrola ne güzel Ne güzel bu da geçer ya hu ne güzel Dogmayaydın dogmayaydın ne güzel.
ENERJİ VE ŞİFA Neden Hastalık? Berrak Renk, D51902, St. Louis, MO. Soru: Hastalık denen şeyin neyle ilgili olduğunu bilmek istiyo­ rum. Hastalık hangi rolü oynar, neye hizmet eder? Grup: Farklı formları içinde hastalık daima bir amaca hizmet eder. Siz fiziksel bir bedenle başa çıkmaya çalışan ruhsal var­ lıklar olarak burada bulunuyorsunuz.
Reklam
( Zarif bir Hristiyanlık eleştirisi. )
_Oorroossppuu çocuğu, kahbenin evladı, ciğeri 5 para etmez, domuz ahırında doğan cüzzamlı yahudi piç’i Tanrınız yapmadınız mı? İğrenç şarlatan. Tanrı’yla bir kaltağın düzüşmesinden doğan bu soytarının kanını ve etini, şarap ve ekmek diyerek, meyhane yemeği gibi yiyip bağırsaklarınızdan geçirip, sıçıp tanrıyı boka dönüştürmediniz mi? _Bir boka
Oraları zor yerlerdir hakimlik için...Bir gün yaşlı bir kadın geldi. Ağlıyor. İki oğlunu vurmuşlar. Vuran da içeride . . . Kadın "Onu serbest bırakın, o da benim oğlumdur" diye ağlıyor. - Y ani oğullarının katilinin serbest bırakılmasını mı istiyor? - Evet, "Bırak" diyor. Tabii Kürtçe. Benim gardiyan İlyas da bana tercüme ediyor. İlyas'a baktım, biraz tuhaf. Kadına "Sen biraz odadan çık, bir dakika bekle" dedim. Kadın çık­ tı, elime bir sarıldı gardiyan. "Hakim bey sakın ha; sakın ha hakim bey" diye yalvarıyor. "Ne oldu oğlum" dedim. Çünkü hiç böyle laubali davranmaz. O hala "Sakın hakim bey; elini öpeyim sakın bırakma" demekte. Niye? "Köşede pusu kurdu­ lar. Öldürecekler. Hepsini, bütün ailesini . . . " Kan davası ola­ yının ne olduğunu orada öğrendim. Ben böyle kalakaldım.
Sayfa 123Kitabı okudu
- Ondan sonra üniversiteyi bitirdik ya da tam bitirdiğim yıl arkadaşlarımızla birlikte Eminönü halkevine, Tarık Zafer Tunaya'nın yönettiği edebiyat, spor ve tiyatro koluna gittik. Tiyatro kolunda Niyazi Boratav ve karısı Şükriye Atav var­dı. Bir de Hadiye Bulaner diye bir hanım oynardı. Hadiye Ha­nımın kızı da oralarda dolaşırdı. Cici, şirin bir kız çocuğu. Adı Suna'ydı. Bugünün ünlü sanatçısı, sevgili Suna Pekuysal'ı. Oyuncular arasında Mehmet Ali Yalçın vardı. Aynı zaman­ da gazeteci olan Mehmet Ali Yalçın bir gün bir arkadaşını ta­nıştırdı bize. Adı Sadri Alışık'tı. Sadri Alışık'la bir ömür bo­yu sürecek arkadaşlığımız o gün başlamıştı. Ama adam ola­ cak çocuk bellidir ya... Sadri Alışık kardeşimin nasıl büyük bir oyuncu olacağı da daha o günlerden belliydi.
Hətta "bunlar haradan meydana çıxır və necə olur ki, heç nə deyil, hansısa dünya mövcud olur" kimi suallar da vermək mümkün deyildi. Sualın heç bir mənası yox idi, dünya hər yerdə idi - arxada da, öndə də. Və ona qədər də heç nə olmamışdı. Heç nə. Onun mövcud olmadığı bir an belə olmamışdı. Elə məni qıcıqlandıran da budur: axı bu cari rüşeymin mövcudluğunun heç bir mənasının olmaması gün kimi aydin idi. Ancaq o, mövcud olmamağı bacarmadı. Bunu təsəvvür etmək olmur: heçliyi təsəvvür etmək üçün gərək burada, dünyanın bu tünlüyündə canlı va açıq gözlə olasan; heçlik (yoxluq) yalnız mənim başımdakı düşüncədən ibarət idi, bu tünlüyün, çoxluğun içində mövcud olan və ucalan bir düşüncə; heçlik mövcudluğu QABAQLAYA, ondan ÖNCƏ OLA BİLMƏZDİ, o da bütün başqa mövcudluqlar kimi idi va onların çoxundan sonra meydana gəlmişdi.
Reklam
Çallı'dan Otyam'a: "RAKIYA DİŞ İSTEMEZ."
Beni kimse kabul etmiyordu atölyeye, derken kabri nur ola lbra­him Çallı: "Bu iti bana gönderin!" demiş ... (tümden atalım diyenlere karşı beni Burhan Toprak savunmuş, bir haftayla kurtarmış .. .) lik gördüğünde Çallı, bu en yeni ve de genç öğrencisini sevivermişti. El­lerini benim atölye görn/eğime kuru/ardı, havlular ilk günde pislenir­di. Bir gün, baktım ağzında diş yok, "Hocam" demiştim, "ağzınızda diş yok, nasıl yemek yiyorsunuz?" Gülerek kulağıma eğildi, "Evlat" dedi "Rakıya diş istemez."
Sayfa 202 - YKY 8. Baskı 2010Kitabı okudu
" Uğursuzluq həm də tez-tez bu tip iradların nəticəsi ola bilər: "Vəziyyətim hər gün daha da pisləşir", "Mən heç vaxt çıxış yolu tapmayacağam", "Qarşımda həlli mümkün olmayan problemlər var", "Bu ümidsizdir", "Mən nə edəcəyimi bilmirəm", "Mənim başım hərlənir". Şüuraltının gücünü aktivləşdirmək üçün bu cür formullar qətiyyən uyğun deyil. Siz yerinizdə sayacaq və məqsədinizin reallaşması üçün bir addım belə irəliləyə bilməyəcəksiniz. Əgər siz taksidə gedərkən beş dəqiqə ərzində beş dəfə istiqamət dəyişdirsəniz, dolaşığa düşmüş sürücü sizi aparmaqdan imtina edəcək. Siz öz şüuraltınıza etibar edərkən eyni davranış qaydaları işləyir. Əvvəlcə dəqiq ideya və ya tam aydın təsəvvür olmalıdır. Siz çıxış yolunun və ya şəfanın olacağına dair ən kiçik şübhəyə belə qapılmamalısınız. Yalnız şüuraltınızın sonsuz hikməti həlli bilir. Bu dəqiq təsəvvür şüurunuza gələn kimi siz düzgün istiqamət almış olursunuz və sizə inamınıza görə veriləcək. "
Teistler doğrulama ilkesini çürütmeye çalışmanın yanında dinî önermelerin de doğrulanabilir olduğunu kanıtlamaya çalışmış­lardır. Bu kanıtlardan birisi John Hick'in ileri sürmüş olduğu "eskatolojik doğrulama" ilkesidir. Eskatolojik Doğrulama; John Hick mantıkçı pozitivistlerin id­ dialarına karşın İnanç ve Bilgi adlı eserinde
Azizim Kayabek, 28 Ağustos 1973, Salı Uzun mektubunuzu aldım. Bermutat yine içli ve şairane yazmışsınız. Size kaç zamandır yazmak isteyip unuttuğum bir şeyi hemen kaydedeyim: Niçin roman yazmaya teşebbüs etmiyorsunuz? Tarihî veya aşkî her türlü romanda başarı sağlayacağınıza inancım var. Roman deyince de aklıma sizinle birlikte jüriliğini
Reklam
Azizim Kayabek, 28 Ağustos 1973 Salı Uzun mektubunuzu aldım. Bermutat yine içli ve şairane yazmışsıniz. Size kaç zamandır yazmak isteyip unuttuğum bir şeyi hemen kaydedeyim: Niçin roman yazmaya teşebbüs etmiyorsunuz? Tarihî veya aşkî her türlü romanda başarı sağlayacağınıza inancım var. Roman diyince de aklıma sizinle birlikte jüriliğini
Eləcə də, bizim ça ğımızda da, belə bir birləşdirici nüfuzu olan hansısa ideya yoxdur. Əksinə, indi xalqlar hdəliyi ilə daxil ozi üzərində hakimlik eləyən milli ideyaların raqları üçün farslahi onları biri-birindən ayırdığı və müharibələrə şısı belə alına bilxidmət elədiyi olduqca aydın bir şəkildə gö üttəfiqlərin cəzalan rünməkdədir. Örnək üçün, bu günümüzdə an elə adamlar vardır, uzaqgörənlik elədiklərini düşünərək deyirlər: yalnız bolşevik düşüncə tərzinin bütün yer üzünə yayılması ilə müharibələrin kökünü kəsmək olar, ancaq istənilən halda biz bu gün belə bir məqsədə çatmaqdan çox uzağıq və onların dediyi yolla nəyəsə gəlib çıxmağın özü də, qorxunc vətəndaş müharibələri yolu ilə mümkün ola bilərdi. Beləliklə də, real hakimiyyəti ideyaların hakimiyyəti ilə əvəz eləmək cəhdi bu gün hələ uğursuzluğa məhkum olaraq qalır. Buradakı mühakimələrdə yanlışlığa gətirib çıxaran, hüququn öz qaynağını çılpaq gücdən götürdüyünün unudulmasıdır və o, bu gün də gücə əl atmadan keçinə bilmir.
Bir hoqqabaz ətrafındakı adamların başlarını qatmaq üçün bir neçə formula,bir neçə dini təşbehə,bir-iki mürəkkəb ifadəyə əl atmaqla hətta bu gün məlum olan aydın fikirləri dumanlandırmağa nail ola bilər.
Sayfa 257
23 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.