Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Beyaz Dilekçe...
Rahman ve Rahim olan adına sığınarak, Açtım iki elimi: Kor gibi iki yaprak. Bir edep ölçeğinde umutlu ve utangaç, İşte dünya önümde; benim ruhum sana aç.
Bahaettin Karakoç
Bahaettin Karakoç
Ebrar 2126
Ebruar kavramını veya Ebruarı bunların nasıl kimseler olduklarını el alacağız, konuşmaya çalışacağız Ebruar her ne kadar Türkçe'ye bir isim olarak geçmişse de aslında Arapça eril bir çoğul yani Ebruar iyiler demek Bu kekili bunun Ber veya Ber ayette geçtiği üzere Cenab-ı Hak Hz. Yahya için o Ber ile bir valideyhi Olem yakın Cebber'in
Reklam
Rahman ve Rahim Allah’ın adıyla
1. (Resûlüm!) Senin (Kalbine dayanıklılık ve ferahlık vermek ve hikmetle doldurmak için) göğsünü açıp genişletmedik mi? 2-3. Sırtına ağır gelmiş (belini bükmüş) olan yükünü senden indir(ip hafiflet)medik mi? 4. Senin namını da (dünya ve âhirette) yükseltmedik mi? 5. Muhakkak güçlükle beraber bir kolaylık vardır. 6. Gerçekten (yine) o (geçen) güçlükle beraber bir kolaylık (daha) vardır.[1] 7. O halde (bir iş ve ibadeti bitirip) boş kaldığın zaman, hemen (başka bir işe/ibadete) koyul. 8. Ve (her işinde) ancak Rabbine rağbet et (O’na sarıl ve O’ndan iste). [1] Güçlükler, mârife kelime olduğundan, iki güçlük bir güçlük durumunda olup kolaylıklar da nekre olduğundan ayrı ayrı kolaylığı ifade eder. Böylece bir güçlüğe iki kolaylık var demektir. Zorluğun arkasından kolaylığın pek çabuk geleceğini belirtmek için de “ma’a” kelimesi kullanılmıştır.
Sayfa 596 - İnşirâh/1-8Kitabı okuyor
İnsan başıboş bırakılacağını mı sanır? Onun aslı, atılan bir meni damlası değil miydi? Sonra(rahim cidarına) yapışan bir hücre oldu da, Rabbi onu yaratıp düzenledi. Ondan erkek ve dişi olarak her iki cinsi yarattı. Bütün bunları yapan, ölüleri diriltmeye kadir olmaz olur mu? Kur’an-ı Kerim , Kıyamet sûresi : 36, Suat Yıldırım Meali.
64 syf.
·
Puan vermedi
Bu inceleme, Ateizm felsefesi için başlangıç niteliğinde ve genel olarak Ateizme yöneltilen soruları açıklayan temel bir kitaptaki bölümlerin özetlerinden oluşacak. ( Başlamadan önce yazma becerisine sahip olmadığımı ve bu zamana kadar bu durumu değiştirmek için pek bir çabaya da girmediğimi belirtmek isterim. Yâni beklentinizin oldukça altında
Hızlandırılmış Ateizm Dersleri
Hızlandırılmış Ateizm DersleriAntonio Lopez Campillo · Versus Yayınları · 200863 okunma
"1996'da Taliban yönetime el koyup çatışmalara son verince, nasıl kutladığımızı anlatmıştım. O gece eve gelince Hasan'ın mutfakta radyo dinlerken buldum. Gözleri ciddi, gözü asıktı. Neyin var, dedim, başını salladı. "Allah şimdi Hazaraların yardımcısı olsun, Rahim Han Efendi," dedi. "Savaş bitti, Hasan," dedim. "Artık yeniden barış olacak, inşallah, huzura, mutluluğa kavuşacağız. Roket yok, ölüm yok, cenaze yok artık!" Ama o radyoyu kapadı, yatmadan önce bir şey isteyip istemediğimi sordu. Birkaç hafta sonra, Taliban uçurtma yarışlarını yasakladı. İki yıl sonra 1998'de de Mezar-ı-Şerif'teki Hazaraları katletti."
Sayfa 218Kitabı okudu
Reklam
Sünnete göre Hacet Namazı ve duası
Abdullah Ibnu Ebi Evfa (radıyallahu anhümā) anlatıyor: "Resûlullah (aleyhissalātu vesselâm) buyurdular ki: "Kimin Allah'a veya herhangi bir insana ihtiyacı hâsıl olursa önce abdest alsın, abdesti de güzel yapsın, sonra iki rek'at namaz kılsın, sonra Allah Teâla Hazretlerine senâda bulunsun, Resûlullah (aleyhissalatu vesselâm)'a salât okusun, sonra şu duayı okusun: "Halim, kerîm olan Allah'tan başka ilah yoktur. Arş-ı Azam'ın Rabbi noksan sıfatlardan münezzehtir. Hamd âlemlerin Rabbine aittir. Rahmetine vesile olacak amelleri, mağfiretini celbedecek esbabı (hakkımda yaratmanı) talep ediyor, her çeşit günahtan koruman için yalvarıyor, her çeşit iyilikten zenginlik, her çeşit günahtan selâmet diliyorum. Rabbim! Affetmediğin hiçbir günahımı, kaldırmadığın hiçbir sıkıntımı bırakma! Hangi amelden razı isen onu ver, ey rahim olan, bana en ziya de rahmet gösteren Rabbim!" [Tirmizi, Salāt 348, (479); Ibnu Mace, İka- met 189, (1384).] Sonra dünyevî ve uhrevi, ulaşmak istediği maksadı ne ise onu ister çünkü Allah her şeye kadirdir."
Öyle anlaşılıyor ki insanın eski ataları bir zamanlar kıllıydı ve iki cinsiyet de sakallıydı; atalarımızın kulakları muhtemelen sivriydi ve hareket yetisine sahipti; ayrıca özgün kasları olan bir kuyrukları da vardı. Atalarımızın kolları, bacakları ve bedenleri, bugün bizim vücudumuzda zaman zaman gelişen, ama Dört-ellilerde her zaman bulunan kasların güdümündeydi. Pazı kemiğinin büyük atardamarı ve siniri, bu veya daha erken bir dönemde supra-condyloid foramen isimli bir delikten geçiyordu. Bağırsakta, bugün olduğundan çok daha uzun bir yan yol veya kör bağırsak bulunuyordu. Ayak başparmağının fetüsteki durumuna bakılırsa, ayaklar o dönemde kavrayıcı yapılardı ve alışkanlıkları bakımından ağaççıl olan atalarımız, ılık ve ormanlarla dolu bir bölgede yaşıyordu. Erkeklerin, ürkütücü bir silah işlevi gören iri köpek dişleri vardı. Daha erken bir dönemde rahim çiftti; atıklar bir dışkılık (kloak) yoluyla boşaltılıyordu; gözler, üçüncü göz kapağı veya niktitant zar ile korunuyordu.
Sayfa 219
İki şey insanda kalıcı değildir; gençliği ve gücü İki şeyde tüm insana fayda sağlar; Güzel ahlaklı ve affedici / hoşgörülü olmak İki şeyde insanın konumunu yüceltir; Tevazu sahibi ve insanların ihtiyaçlarını karşılayan olmak İki şeyde afeti kaldırır; Sadaka verme ve Sıla-i rahim de bulunma (akraba bağları koruma) Rabbim bu sıfatlarla sifatlanmayi bizlere ve sizlere nasip etsin, takva ve doğruluk elbisesini giydirsin.
1996'da Taliban yönetime el koyup çatışmalara son verince, nasıl kutladığımızı anlatmıştım. O gece eve gelince Hasan'ın mutfakta radyo dinlerken buldum. Gözleri ciddi, gözü asıktı. Neyin var, dedim, başını salladı. "Allah şimdi Hazaraların yardımcısı olsun, Rahim Han Efendi," dedi. "Savaş bitti, Hasan," dedim. "Artık yeniden barış olacak, inşallah, huzura, mutluluğa kavuşacağız. Roket yok, ölüm yok, cenaze yok artık!" Ama o radyoyu kapadı, yatmadan önce bir şey isteyip istemediğimi sordu. Birkaç hafta sonra, Taliban uçurtma yarışlarını yasakladı. İki yıl sonra 1998'de de Mezar-ı-Şerif'teki Hazaraları katletti.
Sayfa 218Kitabı okudu
Reklam
180 syf.
·
Puan vermedi
Doğmak ya da doğmamak. Tüm mesele bu değil. İnsan hayatı üç evreden ibarettir. Doğmak, yaşamak ve ölmek. Bizim için doğmak ve ölmek arasındaki o zaman dilimi çok kıymetlidir. Kendimizi gerçekleştirmeye çalışırız. Peki ya bizi dünyaya gelmeden önce bizi birileri eğitmek isteselerdi? Nasıl bir dünyaya geldiğimizi anlama imkanımız olsaydı?
Doğmadı Kutsal Çocuk
Doğmadı Kutsal ÇocukPascal Bruckner · Telos Yayıncılık · 199736 okunma
Evet, cennet ucuz değil. İki hayatı imha eden küfr-ü mutlaktan kurtarmak, bu zamanda pek çok ehemmiyetlidir. Bir parça meşakkat olsa da şevk ve şükür ve sabırla karşılamalı. Madem bizi çalıştıran Hâlık'ımız Rahim ve Hakîm'dir; başa gelen her şeyi rıza ile sevinç ile rahmetine, hikmetine itimat ile karşılamalıyız.
Sayfa 304Kitabı okudu
Beni doğuracak rahim, Beni sallayacak beşik yok! Dünyaya düştü yolum Bir görümlük Konuk geldim. Tek bir soru sordum Bin yanıt aldım; Ama hiçbirine bende yanıt yok! Uçurumlara itildim, Doruklara çekildim. Çaprazlama çiçekler astım da göğsüme Şaire çıktı adım. Dinsiz bir peygamberim şimdi Ateş olsam bir kendimi yakarım. Kendi karanlığından korkan Bir geceyim ben, Kendi sınırlarına düşman Bir ülke; Kuşablmış, yorgun ... Ey dünyalıklar, ey tarihçiler! Oysa hepsi topu topu iki kelime: Yaşadım ve öldüm.
Doğumu takip eden dönemde insan beyni, evrimsel olarak en yakın akrabalarımız olan şempanzelerin aksine rahimdeki hızla büyümeye devam eder. Şempanze beyni doğumdan yetişkinlik dönemine kadar sadece iki katı büyüklüğe ulaşırken insanların beyin kütlesi dört yaşına geldiğinde üçe katlanmış olur. Yetişkin olduğumuzda beynimizin büyüklüğü dörde katlanır ve bu da beynimizin dörtte üçünün doğumdan sonra rahim dışında büyüdüğü ve bununda büyük bölümünün ilk yıllarda meydana geldiği anlamına gelir.
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.