Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
''Bazı adamlar korkaktır. Sevdanın yüküyle omuzları çöker diye, silkinip sığınırlar bir ayrılığa. Kızamazsın... Bazı adamlar çok gider. Hiç gelmeden, hep gider. Bazı adamlar yalnızdır. Parmaklarının arasına sıkıştırdığı bir sigarayla el sallarlar geceye. Birkaç duble daha içerler, hiç konuşmadan seninle. Bir şarkı daha dinlerler, sustukları çoğalır. Konuşamazsın... Bazı adamlar; bir inanç, bir din, bir Tanrı gibi kurulur göğsüne. Aradan yüzyıllar da geçse, Unutamazsın...''
Bilim ve teknoloji geleceğe kapı açmak için kullanıla­bilecek tek anahtar olmuştu ve insanlar bilime bir ilköğre­tim öğrencisinin inanç ve azmiyle yaklaşmıştı.
Reklam
İlk dönem Hıristiyan kilisesi açısından ortodoksluğa doğru tarihsel kayma bir dışarıdakiler kategorisi üretmiş, evrenselliğin kendisi olduğunu iddia eden bir inanç birliğini zorla dayatmıştır.
Sayfa 136Kitabı okudu
Gözlerinde sonsuzluk dinleniyordu Ellerini tuttum, ve gözyaşları parlak, kopmaz bir bağa dönüştü Binyıllar, fırtınalar gibi uzaklara kaydı Onun boynuna sarılıp yeni yaşam için gözyaşları döktüm. Bu sendeki tek rüyaydı. Uçup gitti, ama geride yansıması olarak gecenin göğüne ve onun güneşine, sevgiliye olan o sonsuz ve sarsılmaz inanç kaldı.
Sıkıntı bize, zamanın aşımı değil de yıkımı olan bir ebediyeti ifşa eder; bâtıl inanç noksanlığından çürümüş ruhların sonsuzudur o: Kendi düşüşlerinin peşinde olan şeylerin kendi etraflarında dönmelewrine hiçbir şeyin engel olmadığı düz bir mutlak. Hayat sayıklama içinde yaratılır ve sıkıntı içinde dağılır.
Gelen yönetimin, inanç sistemlerinin, dinlerin veya uygarlıkların ilk işi bir önceki nesle ve onların bilgilerine ait ne varsa yakmak ve yok etmek . Oysa söylenceleri ve hikâyeleri yakmanız söz konusu değildir.
Reklam
İşkenceyle veya yok edilmeyle karşı karşıya kaldığında bir kişinin kendi gücüne güvenmesi imkânsızdır. Onun tek güç kaynağı kendisi olmak değil; güçlü, görkemli ve yıkılmaz bir şeyin parçası olmaktır. Burada inanç temelde bir özdeşleşme sürecidir; bu süreç sayesinde kişi, kendisi olmaktan çıkarak ölümsüz bir şeyin parçası olur. Bir dinin, ulusun, ırkın, partinin veya ailenin kaderine olan inancın, insanlığa olan inancın, gelecek nesillere olan inancın —yok edilmek üzere olan benliği bağladığımız o ölümsüz şeyin tasavvuru değil de nedir?
"Bir sinek züccaciye dükkanını dağıtmak isterse buna gücü yetmez ama bir boğanın kulağına girerse boğa panikle o dükkanı dağıtır. O sinek bir batıl inanç, bir safsata veya önyargıdan başka bir şey değildir. O boğa ise, kafası boş cahil insanın ta kendisidir."
Dünyadaki beş ana dini geleneğin ötesinde geniş bir inanç ve uygulama denizi yatmaktadır. Bazı dini gruplar gizli tarikatlar ola­rak başladılar ve milyonlarca bağlı takipçisi olan dünya çapındaki inançlara dönüştüler.
Sayfa 229Kitabı okudu
Zamanların en iyisiydi , zamanların en kötüsüydü , hem akıl çağıydı hem aptallık , hem inanç devriydi hem de kuşku , aydınlık mevsimiydi , karanlık mevsimiydi , hem umut baharı hem de umutsuzluk kışıydı , hem her şeyimiz vardı hem hiçbir şeyimiz yoktu , hepimiz ya doğruca cennete gidicektik ya da öteki yana .
Sayfa 1
Reklam
İnanç
Bir tanrıya, yada tanrılara, ölümden sonra hayatın olduğuna inanma sebebinizi kişisel olarak benimle paylaşabilirmisiniz.
Zamanların en iyisiydi, zamanların en kötüsüydü. Hem akıl çağıydı hem aptallık. Hem inanç devriydi hem de kuşku. Aydınlık mevsimiydi, karanlık mevsimiydi. Hem umut baharı hem de umutsuzluk kışıydı. Hem her şeyimiz vardı hem hiçbir şeyimiz yoktu.
Çocukları annesiz ve babasız bırakan bir inanç neden kutsal olsundu?
Sayfa 175
Dünya vicdanının bir adresi yoktur ve yönetenlerin hiçbiri dünya vicdanının temsilcisi değildir.
İnandığımız her şey gerçekleşecektir, çünkü bu inanç kalbimizden yayılan ölçülebilir en büyük enerjiye sahiptir.
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.