Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Hz. Peygamber (sas) dönemindeki isimlerin de aynen böyle anlaşılması gerekir. O dönemde yaşayan, İslâm'a düşmanca tavırlar takınan ve küfür üzere ölen nice isimler, birer prototipti. Hiç kimse Ebü Leheb'in, Ebü Cehil'in, Âs b. Vâil'in, Velid b. Muğire'nin ve diğerlerinin sadece birer tarihi şahsiyet olduğunu iddia edemez. Bugün de adları, renkleri ve dilleri birbirine uymasa da aynı tavırları gösteren onlarca isim etrafımızda vardır. Şairin dediği gibi: “Ebû Leheb ölmedi, Ebû Cehil kıtalar dolaşıyor!” El-Hak bu böyledir. On dört asır önce yaşamış bu ibret şahısları aratmayacak tarzda İslâm'ın sesini ve sedasını kısmaya çalışan; Müslümanlara yaşadıkları topraklar üzerinde her türlü zulmü, işkenceyi, baskıyı, hatta öldürmeyi reva gören çağın Ebû Lehebleri, Ebû Cehilleri hiçbir zaman eksik olmayacaklardır.
Sayfa 133 - Siyer Yayınları 8. Baskı Ekim 2022Kitabı okudu
_Az yemek, az uyku, az konuşmak ve herkesle düşüp kalkmamak. İşte doktora ihtiyaç olmaması için yapılması gerekenler bunlardır. _Az ye! Yedikten sonra hazmoluncaya kadar başka bir şey yeme! Zira şifa yemeğin hazmolunmasındadır. İnsanın sağlığını bozan yemek üzerine yemek yemektir. Tıp ilmi ki beyte sığdırılmıştır. Ve söylemenin güzeli de kısa
Reklam
Poliamid PA (Naylon)
Dikarboksilli asitlerle, diaminlerin polimerizasyonundan meydana gelen poliamitlerdir. Poliamid elyafi sektörde 'Naylon' adıyla bilinmektedir. Naylon elyafi; kimyasal elyafların üretilmesinde öncü konumda olan, çok kullanılan ve çok çeşitleri olan bir elyaftır. Hammaddesi petroldür. En çok bilinen naylon elyafları, poliamid 6 ve poliamid
küfür
Küfür bir hayli yaygın. Onun da çeşitleri var tabii, bazı küfürleri sadece söyleyen işitiyor, bazıları başka birine yönelik oluyor, bazıları da öylece boşluğa bırakılıyor. Bir de noktalama işareti gibi cümlenin sonuna yahut başına eklenen küfürler var biliyorsunuz. Küfür hayatın bir gerçeği. Ruhun da teneffüse çıkma şekillerinden biri. Hayatın bu gerçeğini görmezlikten gelmek, bizi daha ahlâklı kılmaz.
Sayfa 287Kitabı okudu
NİFÂK (MÜNÂFIKLIK) VE ÇEŞİTLERİ
1. İ'tikâdi Nifâk (kişinin dışa müslüman olduğunu gösterirken içinde küfrü gizlemesi.) a- Rasûl' ü tekzîb etmek(yalanlamak) b- Rasûl'ün getirdiklerinin bir kısmını tekzîb etmek c- Rasûl'e buğzetmek d- Rasûl'ün getirdiklerine buğzetmek e- Rasûl'ün getirdiği dînin başarısızlığından sevinç duymak f- Rasûl'ün dîninin başarı kazanmasına üzülmek, bundan rahatsızlık duymak... 2. Amelî Nifâk (Kişinin iman etmesine rağmen içinde iman yokmuş gibi mümin olmayanların davranışlarına kapılması ve yapması) a- Konuşunca yalan söyler b- Husûmet ettiği zaman haktan ayrılır c- Ahdedince ahdini bozar d- Kendisine bir şey emânet edilince ihânet eder e- Söz verince sözünde durmaz Şikâktan (ayrılıktan) ve nifâktan (ikiyüzlülükten) Allâh'a sığınırız...
Sayfa 64 - Neda yayınlarıKitabı okudu
Gelincikler kurur.
Herkes gider her şey biter sen iç çekişleri hatırla
Sayfa 72 - İthaki Yayınları
Reklam
TAŞ DEVRİ DİYETİ Taş Devri diyetini uyguladıktan en çok bir hafta sonra yorgunluğunuz ortadan kalkar. Kendinizi gençleşmiş hissedersiniz ve daha erken uyanırsınız. Bu sağlıklı beslenme ilkeleri sağlıklı ve hastalıklı herkes için faydalıdır. Hem hastalık önleyici hem de tedavi edicidir (kısmen ya da tamamen). Sadece fazla miktarda protein almaması
Öte yandan Kur'an'ı Kerim'de karanlıklar, sapıklıklar manasına gelen (zulumât) kelimesi hep cemi / çoğul olarak geçer; aydınlık manasına gelen (nûr) kelimesi ise müfred / tekil olarak geçer. Bu gösteriyor ki, küfür çeşitleri çok, doğru yol tektir. Bu bakımdan dile, söylenilen kelimelere çok dikkat edilmelidir...
Üçer beşer liraya kiralı, ayı inlerine benzeyen odalardan ceketleri omuzlarında erkekler boğula tıkana öksürerek çıkıyor, ellerini yüzlerini yıkamaya lüzum görmeden basıp gidiyorlardı. Yüzlerinden düşen bin parça, insan biçimine girmiş canlı birer küfüre benziyorlardı. İyi gıda alamamış ya da uykuya doyamamışlıkları yanında işsizliğin verdiği sıkıntı her hallerinden belli oluyordu. Sabah sabah nereye gidiyorlardı? Bildikleri yoktu ki! Şehrin çeşitli yerlerindeki insan pazarlarının kalabalığına karışacak ya sırt hamallığı ya da günübirliğine herhangi birer iş uydurup üçün beşin yolunu bulacaklardı. Çokluk bu da geçmiyordu ellerine. Hızla yükselen güneşin acı sıcağı ya da mevsim kışsa bardaklardan boşanan yağmurun altında sırılsıklam, aç acına bir çatı altı bulup sığınıyorlardı ki, sıkıntıları alabildiğine artıyor, gelip geçen hususilere öfkeyle bakıyorlardı. Akıl erdiremedikleri, madem bir Allah vardı, ne diye onlara süreli bir ırgatlığı çok görüyordu da, hususilere lüzumundan fazla önem veriyordu? Hak mıydı bu? Adalet miydi? Çalışmaksa, işin en ağırına razıydılar. Yoktu, yoktu Allah belasını versin. Keyiflerinden miydi sabah sabah tatlı uykularını bırakıp sokaklara döküldükleri? Yukarıda bir Allah varsa, içlerini de biliyorsa apaçık bilmeliydi ki keyiflerinden değil. Ne tembeldiler ne de çalışmadan kazanıp yemekten yana. Kana kana çalışmak, karşılığında az buçuk bir şeyler ele geçirip çoluk çocuklarıyla yemek, uykuya ekmeğe doymak istiyorlardı. Buncacık şeyi bile çok görüyordu onlardan yukardaki!
Küfrün Çeşitleri: Asli ve Arizi Küfür...
Küfür iki kısım olup, biri asıl, diğeri ârızîdir. Asli Küfür: Esasen dini zaruretlerden olan İslâmî usul ve hükümleri kabul etmeyenlerin küfrüdür. Gayr-i müslimlerin küfrü gibi. Ârizî Küfür: İslam dinini kabul etmiş veya müslüman sulbünden gelmişken bilâhare kendi arzu ve ihtiyârı ile lslâmi usül ve dini zaruriyatın hepsini veya İslâm dininin yalnızca vicdanî bir işten ibaret olduğuna kail olup da dünya işlerine dair ihtiva ettiği maddî ve cismânî hükümlerini kabul etmemek gibi dini esaslardan bazılarını red, inkar, tekzib ve tahkir etmek veyahut, şer’an tahkiri vacib olanlara ta’zim etmek suretiyle küfrü irtikab etmiş olanların küfrüdür ki bunlara mürted ve mürteci denir. Zamanımızda türeyen dinsizler bu zümredendir. Küfrün bu çeşidi evvelkisinden daha zararlı ve daha fenadır. Ve hatta Mürtedlerin kestikleri yenmez. Müslüman kadınlar ile nikahları helal olmaz ve müslüman kabristanına defn olunmaları caiz olmaz. Küfür erbabından bir zümre dünya ve ahiret saadeti gibi büyük nimetlere sebep olan İslam dininden dönüş ve çıkış ile ona karşı âsi olup isyan ettikleri için tevbe edip tekrar İslâma kendi arzuları ile dahil olmazlarsa dünyada şer’i bakımdan idama, ahirette ebedi azaba mahkümdurlar.
24 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.