Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Hz. Peygamber (sas) dönemindeki isimlerin de aynen böyle anlaşılması gerekir. O dönemde yaşayan, İslâm'a düşmanca tavırlar takınan ve küfür üzere ölen nice isimler, birer prototipti. Hiç kimse Ebü Leheb'in, Ebü Cehil'in, Âs b. Vâil'in, Velid b. Muğire'nin ve diğerlerinin sadece birer tarihi şahsiyet olduğunu iddia edemez. Bugün de adları, renkleri ve dilleri birbirine uymasa da aynı tavırları gösteren onlarca isim etrafımızda vardır. Şairin dediği gibi: “Ebû Leheb ölmedi, Ebû Cehil kıtalar dolaşıyor!” El-Hak bu böyledir. On dört asır önce yaşamış bu ibret şahısları aratmayacak tarzda İslâm'ın sesini ve sedasını kısmaya çalışan; Müslümanlara yaşadıkları topraklar üzerinde her türlü zulmü, işkenceyi, baskıyı, hatta öldürmeyi reva gören çağın Ebû Lehebleri, Ebû Cehilleri hiçbir zaman eksik olmayacaklardır.
Sayfa 133 - Siyer Yayınları 8. Baskı Ekim 2022Kitabı okudu
_Az yemek, az uyku, az konuşmak ve herkesle düşüp kalkmamak. İşte doktora ihtiyaç olmaması için yapılması gerekenler bunlardır. _Az ye! Yedikten sonra hazmoluncaya kadar başka bir şey yeme! Zira şifa yemeğin hazmolunmasındadır. İnsanın sağlığını bozan yemek üzerine yemek yemektir. Tıp ilmi ki beyte sığdırılmıştır. Ve söylemenin güzeli de kısa
Reklam
Poliamid PA (Naylon)
Dikarboksilli asitlerle, diaminlerin polimerizasyonundan meydana gelen poliamitlerdir. Poliamid elyafi sektörde 'Naylon' adıyla bilinmektedir. Naylon elyafi; kimyasal elyafların üretilmesinde öncü konumda olan, çok kullanılan ve çok çeşitleri olan bir elyaftır. Hammaddesi petroldür. En çok bilinen naylon elyafları, poliamid 6 ve poliamid
Öğrenme Kuramları, Hak, Değer yargıları, Ontoloji, Makamlar
_Eğitim – Öğretim_ _Eğitim, bilgilenme ve gelişme sürecidir ve yaşam boyu devam eder. Süreklidir. Plansız ve programsız da olabilir. _Öğretim, eğitimin okullarda planlı yapılan kısmıdır. Eğitimin bir parçasıdır. Öğretim, planlı programlıdır. Süresi vardır. _Her eğitim, öğretim değildir. Fakat her öğretim, eğitimdir. _Öğrenme
Atasözü, Deyim, Söz Sanatları
_Türk savaşır, rus sevişir, yunan düşünür, arap da masal anlatır. Yunan _Araplar kadar güzel masal uyduran, Farslar kadar güzel anlatan, Türkler kadar da bu masala inanan 2. bir millet yoktur. Azeri _Bir yanlışı haklı çıkarmaya çalışmak, onu iki kat büyütür. Fransız _Cahiller, okumuşların cevaplayamayacağı soruları sorarlar. İran _Yılan
_Psikolojik Harp_ İkna, Hipnoz, Büyü, Algı...
_Psikolojik harp, dünyanın en güçlü silahıdır. İnsan zihnini biçimlendirme sanatıdır. Aldatmadır, hiledir, düşünceleri manipüle etmek ve zehirlemektir. Düşmanı suya götürüp susuz getirmektir. Var olmayanı varmış gibi göstermek, var olanın zihinlerde reddedilmesini sağlamaktır. Başkalarının etkisi altında oldukları halde kendi iradeleriyle hareket
Reklam
Freud
_Söz ile Sihir eskiden aynı şeydi; sözlerin sihirli güçleri vardır. _Sevgi ve sinir doğru orantılıdır. _Aşk yoktur; libido vardır. Aşık insan deIidir. _Dünün mutsuz çocukları, bugünün psikopatlarıdır. _Hiçbir önerme, kendi kendisinin kanıtı olamaz. _Sanat, çocukluk tecrübelerinin büyüklüğe
küfür
Küfür bir hayli yaygın. Onun da çeşitleri var tabii, bazı küfürleri sadece söyleyen işitiyor, bazıları başka birine yönelik oluyor, bazıları da öylece boşluğa bırakılıyor. Bir de noktalama işareti gibi cümlenin sonuna yahut başına eklenen küfürler var biliyorsunuz. Küfür hayatın bir gerçeği. Ruhun da teneffüse çıkma şekillerinden biri. Hayatın bu gerçeğini görmezlikten gelmek, bizi daha ahlâklı kılmaz.
Sayfa 287Kitabı okudu
NİFÂK (MÜNÂFIKLIK) VE ÇEŞİTLERİ
1. İ'tikâdi Nifâk (kişinin dışa müslüman olduğunu gösterirken içinde küfrü gizlemesi.) a- Rasûl' ü tekzîb etmek(yalanlamak) b- Rasûl'ün getirdiklerinin bir kısmını tekzîb etmek c- Rasûl'e buğzetmek d- Rasûl'ün getirdiklerine buğzetmek e- Rasûl'ün getirdiği dînin başarısızlığından sevinç duymak f- Rasûl'ün dîninin başarı kazanmasına üzülmek, bundan rahatsızlık duymak... 2. Amelî Nifâk (Kişinin iman etmesine rağmen içinde iman yokmuş gibi mümin olmayanların davranışlarına kapılması ve yapması) a- Konuşunca yalan söyler b- Husûmet ettiği zaman haktan ayrılır c- Ahdedince ahdini bozar d- Kendisine bir şey emânet edilince ihânet eder e- Söz verince sözünde durmaz Şikâktan (ayrılıktan) ve nifâktan (ikiyüzlülükten) Allâh'a sığınırız...
Sayfa 64 - Neda yayınlarıKitabı okudu
87 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.