Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Çağ, Yok Oluş, Benlik, İslam, Roşa
_TARİH ÖNCESİ DEVİRLER_ _İnsanoğlunun ortaya çıkışıyla başlayıp, yazının icadına kadar geçen dönemdir. Taş ve Maden Devri olarak ikiye ayrılır. _1-Taş devri_ _a)- Eski Taş – Paleolitik devir: (M.Ö.2,5 milyon - M.Ö. 12.000) (avcı ve toplayıcı). Karain, Beldibi ve Belbaşı. Paleolitik Döneme ait ilk izlere İspanya’daki Altamira, Fransa’da Laskö
Mecûsilik
Bu din, yönetici sınıfa önem verdiği için Meci/Mecûş olarak bilinen rahip sınıfından dolayı İslami kaynaklarda Mecusilik, Batı kaynaklarında Zerdüşt'ten dolayı Zoroastrianism veya Ahuramazda isminden ötürü Mazdeizm olarak adlandırılmıştır. Yine bu din ateşe tapınmayı öne çıkardığı ve ateşle ilgili inanç ve ibadetleri sebebiyle Ateşperestlik olarak meşhur olmuştur.
Reklam
320 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
·
3 günde okudu
ZERDÜŞT'ÜN SIRRI ''Zerdüşt'ün kurucusu olduğu kadim İran'ın dinî geleneğidir. Kadîm İran coğrafyasında düaliteye dayanan tanrı düşüncesini kökten değiştirme adına Zerdüşt'ün kurduğu Mecûsîlik, İslâm öncesi Pers/İran medeniyetinin temel yapıtaşlarındandır." Merhaba sevgili okur, yeni ülkemiz ve insanlık için
Zerdüşt'ün Sırrı
Zerdüşt'ün SırrıOsman Balcıgil · Destek Yayınları · 2012279 okunma
İslâmiyetin çıkışı sırasında Arapların genel olarak dini putperestlik idi. Bahreyn, Oman, Yemen, Necran bölgelerinde Mecûsilik, Hristiyanlık, Mûsevîlik sayılabileceği gibi, ayrıca Hristiyanlığın Yakûbilik ve Nestûrilik şekli de burada kendine taraftar bulabilmiştir. Fakat Mekke ve etrafı Hicaz'da bu dinlerden hiçbiri yerleşememiştir. Orada ecdadın yaptığı putlar, Kâbe'nin içini süslemektedir. Kureyşli Araplar'ın kutsal tanıdığı ve taptığı putların sayısı ise üçyüz altmışı bulmakta idi. Kâbe'nin en önemli putu Hubel, Kureyş kabilesinin putu idi. Kâbe her ne kadar putperest Araplar' ın müştereken kutsal tanıdığı bir yer olmuşsa da bundan gayri, Yarımadanın başka başka yerlerinde yüz kadar tapınak daha vardı ve onların da etrafı tavaf edilir, kurbanlar kesilir, bunlara hediyeler sunulurdu.
Sayfa 8 - Cem YayıneviKitabı okudu
Mehdînin Geleceği tarih...
Çeşitli dinlerde yer alan bu hesaplar, inananlarını daima hayal kırıklığına uğratmasına rağmen dar çevrelerde güncelliğini sürdürmektedir. Meselâ eski Şîa rivayetlerine göre mehdî on ikinci imamın gaybı ihtiyar edişinden altmış gün, altmış ay veya altmış yıl sonra, Muhyiddin İbnü’l-Arabî’ye göre 1284’te, Yehova Şahitleri’ne göre mesîh 1975’te görünecektir. Bu hesaplar diğer dinlerin inananları arasında da yaygındır. Mehdîlerin iktidar süreleri Hinduizm, Mecûsîlik ve Hıristiyanlık’ta biner yıl olarak düşünülürken Budizm’de 84.000 yıla kadar çıkarılmıştır. Bu süreç Yahudilik’te kırk, yetmiş veya dört yüz yıl öngörülür, İslâmî rivayetlerde ise iki yılla kırk yıl arasında çeşitli sayılar nakledilir. islamansiklopedisi.org.tr/mehdi
Mecûsilik :Bu dinin kurucusu Zerdüşttür. Yaşadığı dönemin düalizme yani ikili tanrılı inanca dayanan tanrı düşüncesinde köklü değişikliğe giden Zerdüşt, tek tanrıya dayalı bir anlayışı şekillendirmeyi hedefler.
Sayfa 287 - Mecûsilik /Mehmet AlıcıKitabı okudu
Reklam
İslâmiyetin çıkışı sırasında Arapların genel olarak dini putperestlik idi. Bahreyn, Oman, Yemen, Necran bölgelerinde Mecûsilik, Hristiyanlık, Mûsevîlik sayılabileceği gibi, ayrıca Hristiyanlığın Yakûbilik ve Nestûrilik şekli de burada kendine taraftar bulabilmiştir. Fakat Mekke ve etrafı Hicaz'da bu dinlerden hiçbiri yerleşememiştir. Orada ecdadın yaptığı putlar, Kâbe'nin içini süslemektedir. Kureyşli Araplar'ın kutsal tanıdığı ve taptığı putların sayısı ise üçyüz altmışı bulmakta idi. Kâbe'nin en önemli putu Hubel, Kureyş kabilesinin putu idi. Kâbe her nekadar putperest Araplar' ın müştereken kutsal tanıdığı bir yer olmuşsa da bundan gayri, Yarımadanın başka başka yerlerinde yüz kadar tapınak daha vardı ve onların da etrafı tavaf edilir, kurbanlar kesilir, bunlara hediyeler sunulurdu.
Sayfa 8 - Ankara Üni. İlahiyat Fakültesi Yayınları
Mecûsilik
Hz. Peygamber'in hadisleri çerçevesinde de Mecusiler, ehli Ehli Kitaba davranıldığı gibi muamele edilmesi gereken dini bir topluluk olarak kabul edilmektedir.
1-Zerdüştilik 2-Mazdaist 3-Maniheist
1- Zerdüştçülük, Zerdüştîlik ya da Mecûsîlik, günümüzden 3.500 yıl önce Zerdüşt tarafından İran'da kurulan, yaklaşık M.Ö. 6. yüzyıldan M.S. 7. yüzyıla kadar Pers, Med ve Sasani İmparatorluğu'nun dini olan, içerisinde düalist ve eskatolojik inanışın ilk örneklerini barındıran, Dünya'nın en eski tek tanrıcı vahiy dini. 2- Mazdekçilik ya da mazdekizm, İranlı Zerdüşt din adamı Mazdek'in düşünce felsefesine verilen isimdir. Mazdekizm, İsa'dan sonra 5. yüzyılın sonlarına doğru ortaya çıkan; insan eşitliği ve mal ortaklığını savunan bir akım olarak bilinmektedir. 3- Mani dini veya Maniheizm, 3. yüzyılda Pers İmparatorluğu içinde, "Peygamberlerin Mührü" yani "son peygamber" olduğuna inanılmış Mani tarafından kurulmuş ve kısa sürede hızla geniş bir coğrafyaya yayılmış büyük bir dindi. Bu dinin önemli kutsal metinlerinden biri Arzhang'dı.
Sayfa 154 - PANAMAKitabı okudu
Diğer Dinler ve İslam
Mecûsîlik en eski dinlerden biriydi ve Zerdüşt'ün getirdiği dinin bozulmuş şekline verilen addı. Zerdüşt tek Allah yani Ahura Mazda inancını teb- liğ etmiş, O'nun seçtiği kimselere ilâhî vahyin geleceğine, meleklere ve ölüm sonrası hayata imanı emretmişti. Zend-Avesta'da (Yaşt, 13, XXVIII, 129) putları kıracak olan Soeşyant adlı
Reklam
208 syf.
3/10 puan verdi
·
Beğendi
Ardavirafname
Ardavirafname (Cennet, Araf ve Cehennem) Ardaviraf ve eseri Ardavirafname hakkında bazı teknik bilgiler: Tanrı Ahura Mazda--Hürmüz--Rab--Ruh Zerdüştçülük--Zerdüştîlik--Mecûsîlik--Mezdiyesna--Mazdayasna--Mazdaizm--Mazdekçilik, MÖ 3000. Zerdüşt--Zoroaster--Zarathustra--III. Zerdüşt--Zerdüşt Spitama, MÖ 660'ta yaşamış. Arta--ArdaViraf--Veh
Ardavirafname
ArdavirafnameArdaviraf · Pinhan Yayıncılık · 2017162 okunma
Din deyince sırf üç İbrahimî dini anlamayınız. Hinduizm, Mecûsilik, Budizm, Şintoizm, Şamanizm nasıl dinlerse, Marksizm de artık bir dindir, faşizm de bir dindir, falanjizm de bir dindir, Nazizm de bir dindir, her şeyin serbest piyasa olduğunu anlatan sınırsız kapitalizmin içinde vazedildiği düşünce de bir dindir. Düşünmeden, eleştirmeden kabûlü telkin eden her sistem dindir ve dinler tarafından yönetilen her toplumun sonu tarihte felaket olmuştur.
Sayfa 21 - Ka KitapKitabı okudu
38 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.