Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
BEN değerinin dayandırılacağı niteliklerin saptamasını yapabilecek, mutlak bir ölçek nasıl oluşturulabilir ki? Bir grup içinde yüceltilen bir nitelik, bir başka grup içinde lanetlenebilir. Birisini öldürmüş kişiyi bir yargıç cani olarak değerlendirebilirken, aynı kişi komutanı tarafından göklere çıkartılabilir. Bir insanın yetenekleri (örneğin bestekârlğı) belirli bir zaman kesintisi içinde harika, bir başka zaman kesintisi içinde vasat olarak değerlendirilebilir.
Sayfa 117 - Agora kitaplığı,20.basım,İstanbul, Nisan 2022Kitabı okuyor
İnsanın kendisi, bir ülkü uğrunda ıstırap çekmez ve ölmezse korkun, çünkü bu tek nitelik, insanın temelidir ve bu tek nitelik, insanı evrendeki bütün öteki şeylerden ayırır.
Sayfa 185
Reklam
İnsanın kendisi bir ülkü uğrunda ıstırap çekmez ve ölmezse korkun ,çünkü bu tek nitelik , insanın temelidir ve bu tek nitelik, insanı evrendeki bütün öteki şeylerden ayırır.
Özelikle şunu unutmayın: İnsanın kendisi bir ülkü uğrunda ıstırap çekmez ve ölmezse korkun, çünkü bu tek nitelik, insanın temelidir ve bu tek nitelik, insanı evrendeki bütün öteki şeylerden ayırır
Evet. Bir düşünür ve tasarımcı olarak karınca insan ırkından herhangi bir vahşiye eşittir; farklı zanaat dallarında kendini eğitmiş bir uzman olaraksa ondan birçok bakımdan üstündür; düşünsel nitelik olaraksa birkaç alanda vahşi ya da medeni herhangi insanın erişemeyeceği kadar yüksektedir.
Sorumluluktan kaçış amacıyla kullanılan bir diğer bilinçdışı mekanizma ise kendini ortadan silme biçiminde görülür. Aşırı bağımlılık genellikle bu duruma eşlik eder. Bu mekanizmada kişi, bir diğer insanı yaşamının merkezi ve varoluşunun tek anlamı durumuna getirerek kendisine yabancılaşır ve varoluş alanlarını daraltır. Böyle biri başka bir insanın isteklerini kendi isteklerinin yerine koyarak benliğinden uzaklaşır ve kendine karşı sorumluluklarını görmezden gelir. Bu gibi durumlar bazı kadın-erkek ilişkilerinde ya da anne ya da baba-yetişkin evlat beraberliklerinde daha sık görülür. Mazoşizm, bu olgunun ayrılmaz bir parçasıdır. Bu insanlar çevrelerindeki diğer kişilere karşı da benzer tutumlar gösterirler. Kendilerini ortaya koymadıkları için çevreleri tarafından ezilirler ve sömürüye açıktırlar. Kendini ezdirme eğilimi bazen cinsel bir nitelik kazanabilir ve çeşitli cinsel davranış sapmalarına dönüşebilir.
Reklam
Ve büyük mal sahipleri varken, grevlerin durmasından korkun... Çünkü, her yenilen küçük grev, atılan adımın atıldığını ispatlar. Özellikle şunu unutmayın: Insanın kendisi, bir ülkü uğrunda ıstırap çekmez ve ölmezse korkun, çünkü bu tek nitelik, insanın temelidir ve bu tek nitelik, insanı evrendeki bütün öteki şeylerden ayırır.
İnsanlar üzerine şunu söyleyebiliriz: kuramlar değiştiği ve parçalandığı zaman; okullar, felsefeler ve düşüncenin ulusal, dinsel, ekonomik dar ve karanlık yolları gelişip dağıldığı zaman, insan ileriye uzanır, ıstırapla, bazen yanlışlıkla sendeleyerek adımını atar. Adımını ileri attıktan sonra geri kayabilir, ama sadece yarım adım, hiçbir zaman tam adım geriye gelmez. Bunu savunabilir ve buna inanabilirsiniz. Kapkara uçaklardan atılan bombalar pazar yerinde patladığı zaman, tutsaklar domuzlar gibi birbirine sokuldukları zaman, ezilmiş vücutların kanları tozların üstünde pis pis süzüldüğü zaman bunu anlayabilirsiniz. Bunu ancak böyle anlayabilirsiniz: Eğer ileriye doğru adım atılmasaydı, eğer insanlarda ilerleme açlığı olmasaydı, bombalar patlamaz, insanlar birbirlerinin boğazlarına sarılmazlardı. Bombardıman uçakları var oldukları halde, bomba atmazlarsa asıl o zaman korkun... Çünkü, her bomba, o ruhun hâlâ õlmediğini ispatlar. Ve büyük mal sahipleri varken, grevlerin durmasından korkun... Çünkü, her yenilen küçük grev, atılan adımın atıldığını ispatlar. Özellikle şunu unutmayın: Insanın kendisi, bir ülkü uğrunda ıstırap çekmez ve ölmezse korkun, çünkü bu tek nitelik, insanın temelidir ve bu tek nitelik, insanı evrendeki bütün öteki şeylerden ayırır.
Sayfa 185Kitabı okudu
Ebeveynlerden birinin kaybı bizi kendi savunmasızlığımızla yüzleştirir; eğer anne babamız kendilerini koruyamıyorlarsa bizi kim koruyacaktır? Onlar da gidince mezarla aramızda hiçbir şey bulunmaz. Bunun tersine biz çocuklarımızla mezar arasında engel oluştururuz. Bir meslektaşımın, babasının ölümünden sonraki deneyimi, öğretici bir nitelik taşıyordu. Babasının ölümünü uzun zamandır bekliyordu ve haberi sükûnetle karşılamıştı. Ancak cenaze törenine gitmek üzere uçağa binerken paniğe kapıldı. Oldukça sık seyahate çıkmasına rağmen birdenbire uçağın güvenli bir şekilde kalkış ve iniş yeteneğine olan inancını kaybetmişti - sanki güvenlik kalkanı yok olmuş gibiydi. Eşin kaybı da çoğu kez temel yalnızlık konusunu doğurur; önemli bir insanın kaybı (bazen baskın olanın), insanın, dünyayı iki kişi halinde yaşamak için ne kadar çabalarsak çabalayalım da- yanmamız gereken temel bir yalnızlığın bulunduğunun farkına varmasını sağlar. Hiç kimse kendi ölümünü, birisiyle birlikte ya da birisinin yerine gerçekleştiremez.
Nezaket,birbirinin ahlaki ve entelektüel sefil niteliğini karşılıklı olarak görmezden gelme ve öne çıkarmama yönünde sessiz bir görüş birliğidir,böylelikle bu nitelik,her iki tarafın da yararına olarak,daha az ortaya çıkar.Nezaket akıllılıktır,bunun sonucunda nezaketsizlik aptallıktır.Nezaketsizlik yüzünden gereksiz yere ve bile bile düşman kazanmak,tıpkı insanın kendi evini kundaklaması gibi bir çılgınlıktır.Çünkü nezaket,oyuncak paralar gibidir,açıkça sahtedir.Bununla tasarruf etmek akılsızlık kanıtıdır,buna karşılık onu cömertçe kullanmak akıllılık kanıtıdır.
Reklam
Dolayısıyla her insanın öyküsü önemlidir ve dünya durdukça yaşayacak Tanrısal nitelik taşır, her insan yaşadığı ve doğanın istemini yerine getirdiği sürece olağanüstüdür, her türlü dikkat ve ilgiye layıktır. Her insanda ruh bir ete, kemiğe bürünmüştür, her insanda bir canlı acı çeker, her insanda bir Kurtarıcı çarmıha gerilir.
İnsanın başı dertte oldu mu, en iyi tek nitelik, çılgınca acılı olmak, tutulacak en iyi yol, en görülmedik, bilinmedik olanıdır.
Sayfa 85
Şimdi Batı'da bilim ve teknolojide ilerleme var. Müslüman toplumlara baktığımızda onlarla karşılaştırılmayack kadar berbat bir durum var. Mesele bu mudur? Hayır, bu olamaz. Mesele bu olamaz çünkü bilim, teknoloji dediğimiz şey, niceliklerle ilgili bir şey, nitelik değil. Bu, niteliğin yitirilmesi ve niceliğin hükümranlığını ilan etmesidir. Araçların amaçların önüne geçmesi ve insanıın araçların kölesine dönüşmesidir. Bir düğmeye basarak bütün insanlığı yok edecek silahlar geliştiren bir uygarlık uygar değil barbardır. Yaşanan da ilerleme değil, düşüştür, insanın canavarlaşması. #Gaza is free
Sayfa 41 - NesilKitabı okuyor
"İnsanın kendisi, bir ülkü uğrunda ıstırap çekmez ve ölmezse korkun, çünkü bu tek nitelik, insanın temelidir ve bu tek nitelik, insanı evrendeki bütün öteki şeylerden ayırır."
Sayfa 185 - İletişimKitabı okuyor
Önsöz
Elinizdeki kitap toplumsal Bilinçdışının süregiden mutasyonunu araştırıyor. Şu an bulunduğumuz noktadan, yani virüs salgını ve kapitalizmin felaketler doğuran çöküşünün damgasını vurduğu tarihsel eşikten gözlem yapıyorum. Bu eşikten bakınca, ufukta kaosu, tükenmişliği ve yokoluş eğilimini görebiliyoruz. Bu mutasyonun mükemmel bir özetini sunan
Sayfa 9 - Otonom Yayıncılık -1. Basım Şubat 2022, İstanbul - Kitabın Özgün Adı : The Third Unconscious - The Psycho-sphere in the Viral Age
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.