Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Hürriyetlerin meçhul olduğu dünya Canım Türkiye, Memleketimiz! Çalışan halklarıyla ümmi Çalışan halklarıyla garip, Irgadı, esnafı, madencisi, iptidai aletleri Kadınları, erkekleri, hapishaneleri; Başı boş suları, dumanlı vadileri, yoz topraklarıyla, İşsizleri, realist şairleri, mücahitleri, Sokak şarkısı, keten helvası, Akşam Haberleri satanlarıyla memleketim!
Türkiye kadınlarından nefret ediyor. Onlara hayatı dar edi­yor. Beni reddetti, boşanmak istedi, çocukları almaya yel­tendi, bana pezevenk dedi diyen erkeklerin sokak ortasında kadınları öldürmesini seyrediyor.
Sayfa 11
Reklam
Bana sigarayı bırak, dedi. Onu yakıyor yarısını içiyor ve tıpkı sokak kadınları gibi atıyorsun. Ayıp şey bunlar. Pipoyla evlen, o sadık bir kadındır.
"Bütün istismar edilmiş kadınları ve erkekleri elimizden geldiğince koruyacağız. Yemin ederim, bizden daha güçlüsü yok. Kendinize gelin."
Belki Yine Gelirim
Cemil Çakır hocaya Dudaklarımı kanatırcasına ısırıyorum günlerdir her sözcük dilimin ucunda küfre dönüyor çünkü Bir gök gürlese bari diyorum bir sağnak patlasa bitse bu sessizlik, bu kirli yapışkanlık bitse ama bir tufan az mı gelir yoksa yine de yırtılan ve parçalanan bir şeyler olmalı mutlaka hiç durmadan yırtılan ve parçalanan bir şeyler Oysa
Everest yayınlarıKitabı okudu
TOPLUMSAL HAYAT VE KADIN
Modern hayat kadının, hayatın hiçbir alanında erkekten geri kalmadığı tezini işlerken, aslında kadınları evlerinden çıkarmaya tahrik ve teşvik ediyor. Kadınlar evlerinden çıkınca ne olacak? Erkeklerle birlikte "dışarıdaki" hayatı inşa edecekler. Ya evin içindeki hayat? Onu kim inşa edecek? Geleceğimiz olan çocuklarımızı okul, medya, internet ve sokak terbiye (!) edecek, bizse "kadın erkek eşitliği" ideolojisinin gereklerini yerine getirmek suretiyle "İslam'da kadın hakları"nı savunmuş olacağız?
Sayfa 244Kitabı okudu
Reklam
Kadınlar erkeklerden daha güçlüdür. Çünkü biz kadınları kibirlerinden hep küçük görürler. Bu da onların en büyük aptallığıdır.
Sayfa 31 - İndigo YayınlarıKitabı okudu
Belki Yine Gelirim
Cemil Çakır hocaya Dudaklarımı kanatırcasına ısırıyorum günlerdir her sözcük dilimin ucunda küfre dönüyor çünkü Bir gök gürlese bari diyorum bir sağnak patlasa bitse bu sessizlik, bu kirli yapışkanlık bitse ama bir tufan az mı gelir yoksa yine de yırtılan ve parçalanan bir şeyler olmalı mutlaka hiç durmadan yırtılan ve parçalanan bir şeyler Oysa
AHMET TELLİ (1946, Eskipazar/Çankırı)Kitabı okudu
Riyad'da bulunan Kral Abdül Aziz Ulusal Diyalog Merkezi'nin yürüttüğü bir ankete göre Suudi erkeklerin yüzde 86,5'i taciz vakalarındaki artışı "kadınların aşırı makyaj yapmasına" bağlıyor. 2008 yılında kadın hakları aktivisti Nihad Ebu El-Kumsan'ın Mısır Kadın Hakları Merkezi'nde [Egyptian Center for Women's Rights (ECWR)] iki bin kadın ve erkek arasında gerçekleştirdiği bir ankete göre, bu kitlenin büyük çoğunluğu sokak tacizlerine sebep olduğu için kadınları suçluyor ve kadınların giyinme biçimlerinden ötürü tacizin gerçekleştiğini söylüyorlar. Merkez ayrıca Mısırlı erkeklerin yüzde 62'sinin kadınları taciz ettiğini kabul ettiğini belirtiyor. Araştırmanın bulguları arasında belki de en üzücü olanı ise şu: Yabancı kadınların aksine, birçok Mısırlı kadın, kadınların itibarlarını yerle bir etmemek adına tacizi saklamaları gerektiği konusunda hemfikir.
Sayfa 94 - Epsilon YayınlarıKitabı okudu
ayrılık mektubu
Ortalık henüz tamamen kararmamış olduğu halde perdeleri kapadı ve lambayı yaktı, masanın başına geçerek, kurşunkale­miyle ve acele acele yazmaya başladı: "Ömer! Seni bırakıp gidiyorum. Bunun bana ne kadar acı geleceğini, hayatta senden başka hiç kimsem olmadığını bilir­sin ... Senin de benden başka kimsen olmadığını biliyorum. Buna rağmen
Sayfa 261
Reklam
Sumer tapınaklarında rahibeler genel kadın görevi yapıyorlardı. Bunlar Tanrı namına seks yaptıklarından kutsal sayılmış ve diğer kadınlardan ayrılmaları için başları örttürülmüştür. Daha sonraları, İÖ 1500 yıllarında bir Asur Kralı, yaptığı bir kanunun kırkıncı maddesi ile evli ve dul kadınları da başlarını örtmeye mecbur etmiştir. Fakat kızlar, cariyeler ve sokak fahişelerinin örtünmesi yasak, örtünürlerse ceza var.
Sayfa 35
... Canım Türkiye, Memleketimiz! Çalışan halklarıyla ümmi Çalışan halklarıyla garip, Irgadı, esnafı, madencisi, iptidai aletleri Kadınları, erkekleri, hapishaneleri; Başı boş suları, dumanlı vadileri, yoz topraklarıyla, İşsizleri, realist şairleri, mücahitleri, Sokak şarkısı, keten helvası, Akşam Haberleri satanlarıyla memleketim!
Sumer tapınaklarında rahibeler genel kadın görevi yapıyorlardı. Bunlar Tanrı namına seks yaptıklarından kutsal sayılmış ve diğer kadınlardan ayrılmaları için başları örttürülmüştür. Daha sonraları, İÖ 1500 yıllarında bir Asur Kralı, yaptığı bir kanunun kırkıncı maddesi ile evli ve dul kadınları da başlarını örtmeye mecbur etmiştir. Fakat kızlar, cariyeler ve sokak fahişelerinin örtünmesi yasak; örtünürlerse ceza var. (Prof. Mebrure Tosun-Doç. Dr. Kadriye Yalçav, Sumer, Babil, Asur Kanunları ve Ammi-Aduqa Fermanı, Ankara, 1975, s.252, madde 40.) Böylece meşru seks yapan evli ve dul kadınları da mabet fahişeleri düzeyinde saymışlardır.
Sayfa 29 - Kaynak YayınlarıKitabı okudu
684 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.