Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Teolojik-Siyasi Inceleme (Theologicai-Poli­ tical Treatise)'deki ilk derslerden biri, Tevrat'taki ilk beş kitap olan Pentateuch'un Musa tarafından yazılmadığı ve buradaki kurallann ilahi bir kökene sahip olmadığıdır. Ahlaki öğretiler yoluyla iletilen bir "ilahi mesaj" gerçekten de vardır ama Tev­rat sonradan gelen yazariann ve düzeltenlerin eseridir; elimiz­deki metin tarihsel aktarırnın doğal sürecidir. Spinoza'nın ileri sürdüğüne göre herhangi bir anlamlı biçimde "seçildiyse" bu yalnızca "geçici bir fiziksel mutluluk" ve bağımsız hükümet bahşedilmesinin sonucudur. Tanrının yardımıyla kendilerini bir ulus olarak, belli yasalara uyan sosyal bir birim olarak ko­rumayı başarmışlardır. Yahudilerin "seçilmiş bir halk" olduğu kavramının herhangi bir fizikötesi ya da ahlaki bir anlamı yoktur; bu tür bir seçim onlara özgü değildir. Yahudiler ne ah­laki olarak üstün bir ulus, ne de irfanıyla diğer herkesi geride bırakan bir halktır.
Sayfa 197 - İletişim Yayınları
Sosyal Mesaj
Yetişkin görünmeye çalışan çocuklarla, çocuk görünmeye çalışan yetşkinler tuhaf bir noktada buluşmuştu: Kimse çocuk değildi sanki orada; lakin kimse yetişkin de değildi
Reklam
Sosyal medya hesaplarına göz attı. Ne bir mesaj ne yorum, ne yeni takipçi ne de arkadaşlık isteği. Kendine acıyabilen bir antimaddeydi işte.
Mobbing Bank Diyor ki;
Dijital Peygamberler Pozitif enerjinin yükselen bilinci emperyalizmi telaşlandırdı. Pozitif bilincin yükselmesinin arkasında ki gücü biliyorlar. Emperyalizm ise negatif gücün arkasında yaratanı gösterip kendileri olduğunu gizleyerek toplumları aldatıyorlar. Ülkeyi, dünyayı, kişisel yaşamlarımızı, siyasi ve ekonomik gelişmeleri, tabiat
“Günlük yaşamda, belirli bir sosyal çerçeve içinde yer alan insanlar, farkında olsunlar ya da olmasınlar, birbirleriyle iletişim içindedirler. İletişim kurmak için belirli bir davranış gösterme zorunluluğu yoktur. Hiçbir davranışta bulunmama da anlamlı bir mesaj oluşturur.”
Sayfa 22 - Kronik KitapKitabı okudu
Facebook, “varlığı senkronize etmeye" yönelik daha geniş kapsamlı çağdaş ve (teknik) tertip kapsamında, oldukça ironik bir biçimde ötekinin yüzünü yok ederek yerine daha kısa ve öz bir mevcudiyet, daha hafif bir dokunuş getirir. Bu durum etkileşimlere farklı bir senkronizasyon türü getirir: "yaşam eksenleri boyunca yolları bir ya da
Sayfa 57 - 58 - PdfKitabı okudu
Reklam
Entelektüel, sosyal ya da cinsel, kavuştuğu bu yeni özgürlükler baş döndürücüydü.
Sayfa 32 - 5. Baskı: Say Yayınları, 2022Kitabı okuyor
Boynuna sıçramış kan lekelerine tekrar baktım. "Bana kimi öldürdüğünü söyleyecek misin?" "İlginç birini değil." Çantaya bir su şişesi attı. "Sadece Carl'ı." Ağzım açık kaldı. "Öldürecek onca kişi arasından tuhaf ilgi alanları olan, sosyal anlamda tedirgin, zararsız bir faniyi mi seçtin? Bu senaryoda tek tehdit teşkil etmeyen kişiyi?" "Carl sadece bir stajyer değildi. Kral için casusluk yapı­yordu. Telefonunu aldığımda kralın casusluk birimine senin burada olduğunu haber veren bir mesaj buldum. Ama sana kendini daha iyi hissettirecekse bunu bir kaza olarak düşün. Elim kaydı ve yanlışlıkla Carl'ın kafasını koparıp cesedini masanın altına tıkıştırdım." Alaycı bir ciddiyetle kaşlarını kaldırdı. "Bu kadar yargılayıcı olma. Böyle şeyler herkesin başına gelebilir."
23 | Kısa Bir Gözden Geçirme: Nelerle Donandık
"İki insan birbirinin farkına varınca iletişim başlar," dedik ve iletişim konusuna ilişkin donanımları irdeledik. Bu donanımları kısaca gözden geçirmek isteyebilirsiniz diye, kitabı bitirirken aşağıdaki listeyi vermeyi uygun gördüm. 1. Donanmış bilinç, daha güçlü ve zengin yaşam olanakları yaratır. Bilinci donanmış insan, bilinci
Sayfa 189Kitabı okudu
Aynı sosyal ortamları sık sık paylaşan kişiler sadece iletişim kurmanın ötesine geçerek ilişki kurmaya başlar. Sokakta yü­rürken yanımızdan geçip giden biri giyinişi, yürüyüşü, hal ve tavrı aracılığıyla kendi hakkında birçok mesaj verir; yorgun mu, acelesi var mı, dikkat edersek anlayabiliriz. Ama tanıma­dığımız ve belki de bir daha hiç görmeyeceğimiz bir kişiden gelen bu dolaylı mesajlar ilgimizi çekmez.
Reklam
Tanımadığımız bir kişi sokakta yanımıza yaklaştığında, genellikle kalçalarımızdan yukarısıyla gövdemizi döndürerek dikkatimizi bu kişiye yöneltiriz fakat ayaklarımız gittiğimiz yöne dönük olarak kalır. Bu davranışımın verdiği mesaj, -sosyal olarak - konuyla ancak kısa bir süre ilgilenebileceğim ve -kişisel o larak- yoluma devam etmek istediğimdir.
LIBYA: KADDAFİ'NİN İSLÂM SOSYALİZMİ
Albay Muammer Kaddafi 1 Eylül 1969'da kansız bir darbeyle Kral Idris es-Sunusi'yi tahttan indirip Libya'yı bir cumhuriyet olarak ilan etmesiyle iktidarın dizginlerini eline geçirdi. Sonrasında, Kaddafi Arap dünyasının İslâmcı reformist bir mesaj taşıyan radikal bir lideri haline geldi. Yönetiminin ilk evresinde, 1 Eylül
Sayfa 243 - İzKitabı okudu
İletişim durumlarında, karşıdakinin gösterdiği sosyal dış dünyayı görürüz; gösterilen o yüz'ü mesaj olarak alırız. Ama, gösterilen o sosyal yüz 'ün arkasında, gerçekte bir öznel iç dünya vardır ve mesajın gerçek anlamı bu iç dünyada oluşur. Göster­diğimiz yüzler, içinde bulunduğumuz 'sosyal ortama münasip' yüzlerdir. Aksi halde o ortamda bulunan kişiler bize, 'münase­betsiz biri' olarak bakarlar. Münasebetsiz biri olarak görülme­mek için iç dünyamızdaki mesajları , içinde bulunduğumuz sos­yal ortama uygun/münasip hale getirir ve öyle iletişim kurarız.
409 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.