Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Tebbet Suresi
Bu sûre, Ebû Leheb'in mahvını öngörüp, ardından bu melun çiftin âhirette karşılaşacağı azabı tarif eder: 1. Ebû Leheb'in iki eli kurususun, kurudu da; 2. Ona ne malı fayda verecektir, ne de kazandığı. 3. Alevli (leheb) bir ateşte (nār) yanacaktır. 4. Karısı da odun hamalı olarak: 5. Boynunda hurma lifinden bükülmüş bir ip (mesed) olacaktır. İslâm kaynaklarına göre Ebû Leheb çok acıklı bir ölümle dünyayı terk etmiştir. Müslümanların ilk zaferi olan 624 senesindeki Bedir Muharebesi'nden kısa bir süre sonra Ebû Leheb veba hastalığına yakalanmıştır. Karantinaya alınıp, ölümünün üzerinden günler geçmesine rağmen hiç kimse ona yaklaşmamıştır. Çürüyen bedeninin kokusu o kadar rahatsız edici olmuştur ki oğulları, cesedini ortadan kaldırmak için işçi tutmak zorunda kalmışlardır. Tebbet Süresi, Hz. İbrahim'in duasına Allah'ın verdiği cevabın bir izahıdır: "𝗞𝗶𝗺 𝗶𝗻𝗸𝗮̂𝗿 𝗲𝗱𝗲𝗿𝘀𝗲, 𝗼𝗻𝘂 𝗸ı𝘀𝗮 𝗯𝗶𝗿 𝗺𝘂̈𝗱𝗱𝗲𝘁 𝗳𝗮𝘆𝗱𝗮𝗹𝗮𝗻𝗱ı𝗿ı𝗿, 𝘀𝗼𝗻𝗿𝗮 𝗱𝗮 𝗮𝘁𝗲𝘀̧ (𝗻𝗮̄𝗿) 𝗮𝘇𝗮𝗯ı𝗻𝗮 𝗺𝗮𝗵𝗸𝘂̂𝗺 𝗲𝗱𝗲𝗿𝗶𝗺! 𝗢 𝗻𝗲 𝗸𝗼̈𝘁𝘂̈ 𝗯𝗶𝗿 𝘃𝗮𝗿ı𝘀̧ 𝘆𝗲𝗿𝗶𝗱𝗶𝗿!" (2:126) Her iki ayette de ateş için nār kelimesi kullanılmıştır.
Meşhur müfessir Fahruddin er-Rāzi, Hesap Günü'nü yalanlayanların dört vasfının Mä'ün Sûresi'nde geçtiğini gözlemlemiştir. 1. Son derece cimridir. "𝗬𝗲𝘁𝗶𝗺𝗶 𝗶𝘁𝗶𝗽 𝗸𝗮𝗸𝗮𝗻 𝘃𝗲 𝗺𝗶𝘀𝗸𝗶𝗻𝗶 𝘆𝗲𝗱𝗶𝗿𝗺𝗲𝘆𝗲 𝘁𝗲𝘀̧𝘃𝗶𝗸 𝗲𝘁𝗺𝗲𝘆𝗲𝗻𝗱𝗶𝗿." 2. Namazı huşûyla kılmaz: "𝗩𝗮𝘆 𝗵𝗮𝗹𝗶𝗻𝗲 𝗼 𝗻𝗮𝗺𝗮𝘇 𝗸ı𝗹𝗮𝗻𝗹𝗮𝗿ı𝗻! 𝗢𝗻𝗹𝗮𝗿 𝗸𝗶 𝗻𝗮𝗺𝗮𝘇𝗹𝗮𝗿ı𝗻𝗱𝗮𝗻 𝗴𝗮𝗳𝗶𝗹𝗱𝗶𝗿𝗹𝗲𝗿." 3. Sırf gösteriş için namaz kılar: "𝗢𝗻𝗹𝗮𝗿 𝗸𝗶 𝗿𝗶𝘆𝗮𝗸𝗮̂𝗿𝗹ı𝗸 𝗲𝗱[𝗲𝗿𝗹𝗲𝗿]." 4. Malının ve rızkının en ufak bir parçasını bile vermekten geri durur: "𝗘𝗻 𝘂𝗳𝗮𝗸 𝗯𝗶𝗿 𝘆𝗮𝗿𝗱ı𝗺ı 𝗯𝗶𝗹𝗲 𝗿𝗲𝗱𝗱𝗲𝗱𝗲𝗿𝗹𝗲𝗿"
Reklam
Erzincan’da Ermeniler tarafından tecavüz edilerek öldürülen Pakize isimli Türk kadını... Genelkurmay Askerî Tarih ve Stratejik Etüt (ATAŞE) Başkanlığı Arşivi, Birinci Dünya Harbi Fotoğraf Koleksiyonu, Albüm No. 4, Fotoğraf No. 34
Kolayca anlaşılacağı gibi Osmanlı yöneticilerinin verdikleri bütün emirlerde göç sırasında Ermenilere insanca davranılması ısrarla ve müteaddit defalarca bildirlmiştir. Bu emirler tehcir olayından iki yıl sonrasına kadar bile sık sık tekrarlanmıştır. 15 Mart 1917 tarihinde, 4 ncü Ordu Komutanı Cemal Paşanın şifreli telgrafı buna bir örnek­tir: "C 14.3.333, Giden Ermenilerin araba ve hayvanlarını mübayaa ediniz. Fakat bu adamların zarar görmelerini kabul edemem. Aranızda teşkil edeceğiniz bir mübayaa komisyonu vasıtasıyla bu araba ve hayvanların hakikî kıymetlerini tayin ediniz ve sa­hiplerine o suretle ödemede bulununuz."(25)
Hemen Bir Kenara Kaldırmamız Gereken Beş Alışkanlığımız : 1.Başkalarını kırmamak için kolayca söz vermek 2.Kişinin sadece davranışına bakıp, davranışının arkasındaki niyeti hesaba katmamak 3.Öfkenin tutsağı olarak hemen karar verip tepkide bulunmak 4.Keyif alınan bir alanda gelişim için hiç değilse haftada bir zaman ayırmamak 5.Duyguların söylediklerini dinlememek
.......... U N U T
1 Hayrete var ey gönül gel fikr-i dünyayı unut Mâsivâdan fariğ ol bî-hûde gavgâyı unut 2 Ekl ü șürb ile kesafet virme kalbe zahidâ Lezzet-i aşkdan haber vir zişt ü ra`nayı unut 3 Bir dükenmez macerâdur bu kuyûdât-ı cihân Düşme bu kayd-ı hayâle kâr-ı ferdâyı unut 4 Olma ser-keş hem-çü ateş mahv olursın akıbet Hâk-meşreb ol cihanda su-yı da'vâyı unut 5 Men ü tu çûn ü çirâdan fariğ ol sen Sıdkîyâ Râhat ol dilde huzur it hûy ile hâyı unut
Reklam
........ EY HABÎB
1 Nâzil olmuşdur Hudâdan sana fermân ey Habîb Bu yeter mahlûk içinde rif'at ü şân ey Habîb 2 Olalı der-gâh-ı bî-çûna mukarreb hem nedim Müftehirdür hizmetinle Peyk-i Yezdân ey Habîb 3 Senden istişfâ' içün zâr u recâda rûz u şeb Bende-i fermân-berindür cümle şahân ey Habîb 4 Zümre-i ehl-i dalâlin mûcib-i ilzâmına Kıssa-i şakku'l-kamer yetmez mi bürhân ey Habîb 5 Ümmet içre șer`iñe münkâd olup sâ'ir milel Dehșet-i emr-i lebinden cümle lerzân ey Habîb 6 Dili ebkem çeșm(i) a'mā guşları olsun âsam Kim getürmezse sana 'alemde îmân ey Habîb 7 Bu za'îf ü müflis ü bî-çâre Sıdkî n'eylesün Olmaz ise derdine bâbında dermân ey Habîb
DOĞAN CÜCELOĞLU ÖNERİYOR: Etkili ve Ufkumuzu Açan Kitaplar Siddhartha / Hermann Hesse Nüreğinin Götürdüğü Yere Git / Susanna Tamaro İnce Memed 1-4 / Yaşar Kemal Medeniyetler Çatışması / Samuel P. Huntington
Sayfa 300Kitabı okudu
1. Yaşlanmak doğamda var. Yaşlanmaktan kaçamam. 2. Hastalanmak doğamda var. Hastalanmaktan kaçamam. 3. Ölümlüyüm. Ölümden kaçamam. 4. Değişmek, değer verdiğim her şeyin ve sevdiğim herkesin doğasında var. Onlardan ayrılmaktan kaçamam. 5. Bedenimin, sözlerimin ve zihnimin hareketlerinin sonuçları benim mirasımdır. Eylemlerim, benim geleceğimi oluşturur.
"Size beş şey öğreteceğim, dikkat edin, ezberleyip aklınızdan çıkarmayın. 1- Kimse Allah'tan başkasından bir şey ümit etmesin 2- Kimse günahından başka bir şeyden korkmasın. 3- Alim bilmediği şeyi öğrenmekten kaçmasın 4- Sizden birinize bilmediği bir şeyden sorulursa, bilmem desin 5- Ceset için baş ne ise, iman için de sabır odur. HZ. ALİ
Reklam
Para pul olmuştu..
Kontrolden çıkan Alman ekonomisi tarihin tanıklık ettiği en kötü enflasyonlardan birine maruz kaldı. 1923 Kasım'ında 1 dolar 4.3 trilyon Alman markı ediyordu. Para pul olmuştu.
Cemiyet hayatının düzgün dengeli ve insanca yürüyebilmesi için çok önemli bulunan dört temel kural ve tedbir vardır: 1. İnfak ve sadakanın yaygınlaşması 2. İsrafın yasaklanması 3. Faizin yasaklanması 4. Kişinin el emeği ve alın teriyle geçimini sağlamaya çalışması
Sümerliler Türk mü ??
Herhangi geniş bir çalışma yapmadan Sumer dilini Türk diline benzetenler ise A. Falkenstein,4 Hartmut Schmökel ve S.N. Kramer'dir. Kramer birçok yazısında yeri geldikçe bunu tekrarlamıştır. Ölümünden iki ay önce çevirisini yaptığım ve Türk Tarih Kurumu tarafından yayımlanan Tarih Sumer'de Başlar kitabını eline aldığı 28 Eylül 1990'da bana şöyle yazmıştı: "Ne de olsa bu kitap büyük bir olasılıkla Türkçe gibi bitişken bir dil konuşan ve GüneyMezopotamya'ya 6-7 bin yıl önce Orta Asya'nın herhangi bir yerinden göçmüş olan Sümer halkı hakkında. Sümerlerin Türklerle ilgili bir halk olduğu fikri Atatürk zamanında geçerliydi. Böyle olabileceği hakikatten hiç de uzak değildir."
Sayfa 30 - Kaynak YayınlarıKitabı okuyor
«"Dikkat Kesilmemiz Gereken Dört İnsan Tipi" 1 Yaşam coşkusu olmayan, makineleşmiş insan 2 "Benim gibi düşünmez ve duymazsan sen de bir bozukluk vardır," tavrı içinde olan insan 3 Kendisini hesaba katmayan, "Sen ne olmamı istersen onu olurum," tavrı içinde olan insan 4 Duygularını yönetemeyen, aksine duyguları tarafından yönetilen insan»
Sayfa 104
Çöküşün en yaygın tipleri; 1) Çözüm yollarım seçtiğine inanan bir kişi, aslında tükenmişliği hızlandıran bir yolu seçmiştir, Hristiyanlık buna bir örnektir (ki bu, içgüdülerin sapmasının en büyük örneğidir); “ilerleme” bir başka örnektir. 2) Kişi, uyarıcılara karşı gücünü kaybetmiştir—ve tesadüfleri merhametine kalmıştır Kişi, tecrübelerin işler ve büyütür— “şahsilikten ayrılış”, istencin parçalanması. Örnek vermek gerekirse: Ahlaklılığın merhametten bolca bahseden özverili türüdür— ve şahsiyetin zayıflığıyla öylesine ayırt edilir ki o da şarkıya eşlik eder ve aşın uyarılmış bir telli çalgı gibi sürekli titreşir—çok sinir edici bir şey. 3) Kişi neden ve etkiyi kanşûrmaktadır Kişi çöküşü fizyolojik bir koşul olarak anlamaz ve sonuçlarım yanlışlıkla rahatsızlığının gerçek nedenleri olarak sayar. Örnek vermek gerekirse: Dini ahlaklılığın tamamı. 4) Kişi, artık aa çekmeyeceği bir koşul için can atmaktadır: Yaşam, aslında hastalıkların temeli olarak tecrübe edilmektedir. Kişi, hiçbir duygunun olmadığı bilinçsizlik durumlarını (uyku, baygınlık) kıyaslanamaz bir biçimde bilinç durumlarından daha değerli sayar; bundan böyle bir yöntem çıkar
1.500 öğeden 16 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.