Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Allah'ın Rasulü (sav) bize iki tane vaiz bırakmıştır. Bunlardanbirisi konuşarak, diğeri de susarak öğüt vermektedir. Konuşan Kur'an'dır. Susan ise ölümdür. Bu ikisi öğüt vericiolarak insana yeter. Vallahi ben ölüm korkusu bir an aklımdan çıksa kalbimin beni fesada sürükleyeceğinden endişe ediyorum.
Allah Rasulü (sav): "Allah düşmanlarınızın kalplerinden, sizin heybetinizi çekip alacak, Allah kalplerinize Vehn'i bırakacaktır." buyurdu. "Vehn nedir Ey Allah'ın Resulü?" diye soran Ashab'a: "Dünya sevgisi ve ölüm tiksintisidir" diye cevap verdi. Başka bir rivayette ise: "Savaş tiksintisidir" diye cevap vermiştir. "Sen Allah yolunda savaş, (kimse seninle savaşmazsa) yalnızca sen savaşla mükellefsin. Mü'minleri de savaşa teşvik et, olur ki Allah kafirlerin gücünü bertaraf eder. Allah daha güçlü, cezası daha çetin olandır."
Sayfa 19
Reklam
Peygamber Efendimiz’in bir sohbeti sırasında, cennetle müjdelenen sahâbîlerden Sa’d İbni Ebû Vakkâs çok duygulanmış ve: - Âh, keşke şimdi ölmüş olsaydım! diye hıçkıra hıçkıra ağlamaya başlamıştı. O zaman Allah Rasulu sav bu sevgili arkadaşını şöyle uyarmıştı: “Sa’d! Eğer cennetlik isen, hayatının uzun ve yaptıklarının iyi olması senin için daha hayırlıdır…”
yıldızlar
Yürek sınavının gerektirdiği bedelleri, canları pahasına da olsa seve seve veren, Allah Rasulü (sav)'in aziz dostları yıldızlaşıp tüm zamanlara ışık tutmaktadırlar...
Sayfa 26
Cabir ile Ebu Said(r.anh)'den gelen rivayette de Rasulü Ekrem (sav): "Gıybetten sakınınız; zira gıybet, zinadan daha şiddetlidir. Çünkü zina eden kimse tevbekar olur, Allah da kendisini affeder, fakat gıybet edilen affedinceye kadar gıybet eden affedilmez."
Sayfa 115Kitabı okudu
"Allah Rasulü (sav) Muaz (ra)'a şöyle buyurmuştur: 'Bulunduğun her yerde Allah'dan kork ve kötülüğün arkasından iyilik yap ki onu silsin. İnsanlara da güzel bir ahlakla davran."
Reklam
Ömer radıyallahu anhu
Ömer (ra) bir gün Peygamber (s.a.v)'in evine geldi ve yaklaştığında Peygamber'in (s.a.v) huzurunda bağırılmayacak kadar yüksek sesle bağıran kadın sesleri duydu. Bunun yanısıra kadınlar bir de Kureyş'liydi, yani Muhacirlerdendi. Bu da Ömer'in onların Mekke'li kadınlara nazaran daha serbest ve kendine güvenen Medine'li
Sayfa 312Kitabı okudu
İlk semâ Hazreti Ebu Bekir'e dayandırılır. Bir gün Hazre ti Peygamber (sav), sağ tarafında oturan Hazreti Ebu Bekir'e ba- karak şöyle dedi: "Allah'tan sana gelen bir selâmdan ötürü seni kutlarım. Cebrail şimdi geldi ve "Şu abaya sarınan sağındaki adam kimdir?" diye sordu. Ben, "Bu Ebu Bekir'dir. Mekke fethinden önce bütün malını benim için harcadı, beni tasdik etti, kızını bana nikāhladı." dedim. Cebrail, Allah'ın kendisine selâm gönderdiğini ve bu fakir halinde kendisinłen razı olup olmadı- ğını sorduğunu söyledi. Bunun üzerine Hazreti Ebu Bekir uzun bir süre ağladı, sonra ayağa kalkıp cezbeyle dönerek; "Ey Allah'ın Rasulü! Ben Allah'ın kazā ve kaderine razı ve teslim olmuşumdur." dedi. İşte bu vecd ile dönüş Mevlânâ yolunun alâmet-i farikası olmuştur. Mevlâna hazretleri Hazreti Ebubekir'in soyundandır. Meş- rebi de Hazreti Ebubekir'den gelen Kübreviyye tarikati üzerinedir. O, semâyı müzik olmadan, doğal olarak yapardı. O dönemde yaygın olan üç saz vardı: bendir, ney ve rebab. Mevlână hazretleri Mesnevî ve Dîvân-ı Kebir adlı kitaplarında musikiye ve saz aletlerine çokça vurgu yapar. Zaten Mesnevî'nin ilk beyti neyden bahsederek başlar. Bazıları onun rebab çaldığını söylerler. Ama bu kesin bir bilgi değildir.
16 -Enes bin Mâlik Ra : Allah rasulu sav şöyle buyurmuştur: “Kulunun tövbe etmesinden dolayı Allah Teâlâ'nın duyduğu memnuniyet, sizden birinin ıssız çölde kaybettiği devesini bulduğu zamanki sevincinden çok daha fazladır.” (Buhari, Davut 4 müslim Tevbe 178)
Sayfa 16 - Hüner yayınevi Kasım 2014 konyaKitabı okuyor
Allah Rasulü (sav); "Ümmetim hakkında en çok korktuğum şeyler: Karın büyüklüğü (göbek bağlamak), çok uyku, tembellik ve yakîn (iman) azlığıdır.' buyurmaktadır"
Reklam
İhlas ve Niyeti Kalpte Hazır Tutmak
Müminlerin emiri Ebu Hafs Ömer b. Hattab (ra) naklediyor; Rasulullah'ın (sav) şöyle buyurduğunu işittim: "Şüphesiz ameller niyetlere göre değerlendirilir. Herkes için niyet ettiği şeyin karşılığı vardır. Kimin hicreti Allah ve Rasulüne ise onun hicreti Allah ve Rasulü için olur. Kim de elde edeceği bir dünyalık veya nikahlanacağı bir kadına ulaşmak için hicret etmişse onun hicreti de o şey içindir." [Buhari, Bed'ül- Vahy, 1 (nr. 1), Müslim, İmare, 45 (nr. 155)]
Rasulullah (sav), ashabına: "Size insanların en hayırlısını bildirmemi istemez misiniz?" diye buyurması üzerine, sahabe, "Elbette isteriz ey Allah'ın Rasulü!" diye karşılık verirler. Rasulullah (sav) eliyle batı tarafına işaret buyurarak şöyle buyururlar: "Atının yularına Allah yolunda cihad için tutunmuş, ne zaman düşmana saldıracağını veya ne zaman düşman tarafından bir saldırı yapılacağını bir nöbetçi gibi bekleyip durandır.
Sayfa 29 - TeberâniKitabı okudu
Hz. Ali
Hz. Ömer (ra) bir gün Hz. Ali'ye (ra):" İnsan çeşitli rüyalar görüyor. Kimi doğru kimi yanlış çıkıyor. Bunun sebebi nedir?" diye sordu. Hz. Ali:" Bu hususta Allah Rasulü'nden (sav) bir hadis duydum. "İnsan uyur, uykuya dalınca ruhu arşa çıkar. Uyandığında arşta yaşadıkları ile birlikte uyanır. Bu haldeyken gördüğü rüya sadık rüyadır. Ruh arşa yükselmediği zamanlarda gördüğü rüya ise yalandır. " buyurdu.
Sayfa 203 - Siyer YayıneviKitabı okudu
Hz. Ali
Hz. Ömer (ra) Hz. Ali'ye:" İnsanlar konuşurken bazen söyleyecekleri şeyleri unutur, bazen de net olarak ifade edemezler. Bunun sebebi nedir dedi. Hz. Ali (ra): Allah Rasulü (sav) bu hususta:" Her kalpte perde bulunur. Bunlar ayı perdeleyen bulutlar gibidir. Ay parlakken bulutun önüne geçtiğinde onu kararttığı gibi perde de kalbin önüne geçerek onu karartır. Bulutlar dağılınca ay yeniden parladığı gibi kalpteki perde kalkınca kalpte parıldar. Kişi konuştuğu sırada önüne perde gelirse sözlerini unutur perde kalktığında hatırlar. " buyurdu dedi.
Sayfa 202 - Siyer YayıneviKitabı okudu
384 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.